יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> כללי >> הם לא פליטים ואנחנו לא נאצים- ומי יגיד לנו מה להגיד ובאיזה מטאפורות להשתמש?
הם לא פליטים ואנחנו לא נאצים- ומי יגיד לנו מה להגיד ובאיזה מטאפורות להשתמש?
פליטים מאפריקה בישראל

הם לא פליטים ואנחנו לא נאצים- ומי יגיד לנו מה להגיד ובאיזה מטאפורות להשתמש?

ח"כ אוחיון זוכה לתמיכת השרים בנסיון להוציא את השימוש במילה נאצי –מהשיח הציבורי והפוליטי, בישראל. האם מאחורי הצעת החוק שהגיש עומדת זילות השואה או , דרך נוספת לסתימת פיות של פעילים חברתיים שעשו שימוש בסמלי שואה והשוו את היחס שהפליטים שהגיעו מאפריקה לישראל לפליטים היהודים לאחר השואה?   הצעת החוק שתעלה מחר לקריאה טרומית  מוצגת כהצעה המבקשת להילחם בזילות זכר ...

ח"כ אוחיון זוכה לתמיכת השרים בנסיון להוציא את השימוש במילה נאצי –מהשיח הציבורי והפוליטי, בישראל. האם מאחורי הצעת החוק שהגיש עומדת זילות השואה או , דרך נוספת לסתימת פיות של פעילים חברתיים שעשו שימוש בסמלי שואה והשוו את היחס שהפליטים שהגיעו מאפריקה לישראל לפליטים היהודים לאחר השואה?

פליטים מאפריקה בישראל

פליטים מאפריקה בישראל

 

ניצולי השואה בישראל

ניצולי השואה בישראל

הצעת החוק שתעלה מחר לקריאה טרומית  מוצגת כהצעה המבקשת להילחם בזילות זכר השואה, בשימוש הבלתי הולם במושג "נאצי" בציבור ובהפצת סמלי הרייך השלישי. "יש למנוע את התפשטות התופעה" כך בהצעת החוק.

מחר (יום ד') יעלה לקריאה טרומית החוק  האוסר להשתמש במילה נאצים וסמלי השואה, ודינו של מי שישתמש במילה חצי שנת מאסר וקנס של מאה אלף ₪.

הצעת החוק אותה הגיש חבר הכנסת שמעון אוחיון מישראל-ביתנו, אושרה על ידי השרים בועדה לענייני חקיקה , קובעת כי "יאסר שימוש בכינוי נאצי, בעל פה או בכתב כלפי אדם, קבוצת בני-אדם, תאגיד, מוסד או גוף כלשהו שלא במסגרת או למטרת למוד, תיעוד עבודה מדעית או דיווח הסטורי"  ומבקשת לקבוע כי גם שמוש בפריטים המאפיינים את שואה  אף הם יהיו בלתי חוקיים.

אוחיון טוען שהמניע  להצעת החוק,  הינה "הקלות הבלתי נסבלת שבה נעשה שימוש יומיומי במושגים אלה כחלק מהשיח הציבורי והפוליטי ותוך זלזול מופגן ברגשות ניצולי השואה וצאצאים, ראויה לכל גינוי. במציאות שבה אנו חיים יש חשיבות לעיגון האיסורים על השימוש בסממלים מתקופת השואה והנאציזם בחקיקה, על מנת למנוע את התפשטות התופעה". ח"כ אוחיון המכהן גם כיו"ר השדולה למאבק באנטישמיות בירך על החלטת הועדה ואמר כי "חשוב מאוד שמדינת ישראל תצטרף למדינות רבות באירופה האוסרות כל שימוש בסמלים נאצים". לדברי אוחיון, "ההתגברות של תנועות ניאו נאציות המשתמשות בסמלים אלו מהווה סכנה ליהודים באשר הם, אך כל עוד מדינת ישראל אינה אוסרת על שימוש זה אין אנו יכולים לבוא בטענות כלפי תופעות אלו ברחבי העולם".

חברי הכנסת ד"ר שמעון  אוחיון מעדכן בדף הבית שלו, (31.12)כי הוא ודוד רותם פנו  ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין וביקשו ממנו לפתוח בחקירה נגד גופים ועמותות העומדים מאחורי צעדות המסתננים הבלתי חוקיים המוחזקים במתקן "חולות".

אוחיון ורותם כתבו ליועץ כי "המסתננים המפרים חוק בעליל זוכים לעידוד של עמותות שבמוקד פעילותם נמצאת סוגיית המסתננים, ואף של חברי כנסת מהשמאל, מה שמביא להפרת חוק בוטה". "אנו פונים אליך לחקור את מעורבותם של גופים ועמותות העומדים מאחורי הצעדות הבלתי חוקיות של המסתננים", הוסיפו.

ח"כ אוחיון החבר בוועדה לבעיית העובדים הזרים אומר כי "למעלה מ-95 אחוז מאלה שעברו את הגבול לישראל הם מסתננים בלתי חוקיים. רק בודדים הם מבקשי מקלט, אך העמותות מציגות את כולם כנרדפים"

מעניין מהיכן הקביעה כי למעלה מ95 אחוז מאלה שעברו את הגבול הינם מסתננים בלתי חוקיים, כאשר למבקשי המקלט מאפריקה לא נתנה ההזדמנות להגיש את בקשותיהם כך שיבדקו באופן פרטני.ומצבם הפרטני לא נבדק כלל בה.  ומתקיימת סתירה ברורה בין הקביעה הזו  של ח"כ אוחיון לעובדה שהאפריקנים זוכים להגנה קבוצתית .

רוב המסתננים מבקשים מעמד של פליטים, לפי האמנה בדבר מעמדם של פליטים של האו"ם‏ ישראל אינה בוחנת פרטנית את מעמדם של המסתננים המזוהים כאריתראים או סודאנים, המהווים כ-83% מהמסתננים לישראל דרך גבול מצרים‏ ומעניקה להם "הגנה זמנית קבוצתית". ההגנה הקבוצתית מהווה אישור שהייה זמני בישראל, שיש לחדשו מדי שלושה חודשים. להלכה היא אינה כוללת אישור עבודה, אבל באופן מעשי היא מהווה אישור עבודה לאחר שהמדינה התחייבה בנובמבר 2010 במסגרת עתירה של ארגני שמאל לבג"ץ שלא למנוע העסקת מסתננים בעלי אישור שהייה עד שלא יופעל מרכז שהייה בגבול מצרים‏ בעבר גם בקשות מקלט של אלו המזוהים כאזרחי חוף השנהב ודרום סודאן זכו להגנה קבוצתית ולא לבדיקה אינדיווידואלית, אך תוקף הגנה זו פג. מבין בקשות המקלט שהוגשו על ידי אזרחי מדינות אחרות ונבדקו באופן אינדיווידואלי קבע משרד הפנים כי רק חלק זעום מהם ראויים למעמד פליט

ומעבר לכל זה , מהו חופש הביטוי אם הממשלה והכנסת יכולה לקבוע את הטרימנולוגיה של אזרחיה  ובמיוחד של אלה המתנגדים למדיניותה?

"אם אתה מאמין בחופש הביטוי, אתה מאמין בחופש הביטוי עבור דעות שלא מוצאות חן בעינייך."

פרופסור נועם חומסקי

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ שבע = 15

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com