יום חמישי , 18 אפריל 2024

כך הורה אידי אמין לרצוח את דורה בלוך מסמכים חדשים שפורסמו בבריטניה מאשרים כי דורה בלוך, הישראלית שהיתה על הטיסה שנחטפה לאנטבה ב-1976, נרצחה בבית החולים בהוראתו של הדיקטטור האוגנדי דורה בלוך היתה ישראלית שאיתרע מזלה והיתה על טיסת אייר פראנס שנחטפה בשנת 1976 לאנטבה. אולם בניגוד לשאר הנוסעים שחולצו בשלום, דורה לא נמצאה יחד עם השבויים וגופתה נשלחה מאוחר ...

כך הורה אידי אמין לרצוח את דורה בלוך

מסמכים חדשים שפורסמו בבריטניה מאשרים כי דורה בלוך, הישראלית שהיתה על הטיסה שנחטפה לאנטבה ב-1976, נרצחה בבית החולים בהוראתו של הדיקטטור האוגנדי

דורה בלוך היתה ישראלית שאיתרע מזלה והיתה על טיסת אייר פראנס שנחטפה בשנת 1976 לאנטבה. אולם בניגוד לשאר הנוסעים שחולצו בשלום, דורה לא נמצאה יחד עם השבויים וגופתה נשלחה מאוחר יותר לארץ בנסיבות לא ברורות. מסמכים חדשים בבריטניה מאשרים את ההשערה כי בלוך נרצחה בהוראתו של המנהיג האוגנדי, אידי אמין.

העיתון הבריטי "אינדיפנדנט" חשף היום מסמכים חדשים, שהותרו לפרסום על ידי הממשלה הבריטית, ואשר שופכים אור על רציחתה של בלוך.

בלוך, בעלת האזרחות הבריטית, היתה בת 74 כשעשתה את דרכה לחתונתו של בנה, על טיסה 139 של חברת "אייר פראנס" שיצאה מישראל לכיוון פריז. לאחר נחיתת ביניים באתונה, נחטף המטוס על ידי טרוריסטים, ואולץ לנחות עם בני הערובה באנטבה.

במהלך הטיסה חשה בלוך ברע, וכאשר נחת המטוס היא הועברה לטיפול בבית החולים בקאמפלה. הטיפול הזה עלה לה בחייה.

ימים אחדים לאחר מכן הגיעו כוחות החילוץהישראליים כדי להציל את השבוים, במה שיכונה לאחר מכן "מבצע אנטבה". במהלך המבצע חולצו 105 בני הערובה, הטרוריסטים נהרגו, וכ-50 מחייליו של אידי אמין נפגעו. אולם בלוך לא היתה יחד עם השבויים. ניסיונות לאתרה עלו בתוהו, וגם בבית החולים בו היתה אמורה להיות, בלוך לא נמצאה.

הושלכה לתא מטען של מכונית של שירותי הביון

מאז האירוע, רווחה האמונה כי אידי אמין שזעם על המבצע המוצלח, החליט להתנקם בה, וכי ימים ספורים לאחר הפשיטה הישראלית היא נגררה ממיטתה בבית החולים ונרצחה. אך סברה זו מעולם לא הוכחה ואמין הכחיש כל מעורבות.

מהמסמכים החסויים שפורסמו היום עולה כי הנציב העליון הבריטי בקמפלה קיבל אז דיווח  מאזרח אוגנדי, שדיווח לו על כך שבלוך נורתה וגופתה הושלכה לתא מטען של מכונית בעלת מספר

רישוי של שרותי הביון האוגנדים.

אותו מודיע סיפר גם שגופה של אישה לבנה נמצאה במטעי סוכר, כשבעה קילומטרים מהבירה. דוחות שרותי ביטחון נוספים מגלים שפניה היו שרופות מאוד, דבר שהקשה  על זיהויה. מה שעזר לאשר את הסברה כי מדובר בבלוך היו דווקא סימנים של כיב ברגל, שהרופאים שטיפלו בה קודם לכן אישרו כי סבלה ממנו.  עוד דווח, כי השוטר ששמר על בלוך נרצח גם הוא.

 

"קורבן חף מפשע של הפשיטה הישראלית"

המסמכים הסודיים ממשיכים לתאר את פניותיה החוזרות ונשנות של ממשלת בריטניה לקבל מידע על גורלה של דורה בלוך, ואת הכחשותיו של אידי אמין לכל מעורבות ברציחתה.

לפי המסמכים, לאחר מספר פניות של ממשלת בריטניה אל אוגנדה, והיעדר תשובות מספקות, קראו הבריטים לנציב העליון לעזוב  את אוגנדה ולאחר מכן אף הופסקו היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות. מהמסמכים עולה כי אמין לא הכחיש כי בלוך היתה תחת חזקת אוגנדה בעת שנרצחה וטען כי "הורה להחזירה להיכן שהיו כלואים השבויים, אולם לא בטוח כי הוראות אלה בוצעו".

באגרת  חסויה של משרד החוץ שנכתבה על ידי ג'יימס הנסיי, הנציב העליון באוגנדה נכתב כי "למרות שהיא חיה בישראל, היא היתה אזרחית בריטית ותחת האחריות שלנו". הנסיי הוסיף כי "הפרלמנט, וכל העם הבריטי, היו מודאגים ביחס לגורלה. נראה היה שהיא היתה קורבן חף מפשע של הפשיטה הישראלית".

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע + = 17

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com