יום שלישי , 16 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> תכנן להפעיל "פצצה מלוכלכת"

תכנן להפעיל "פצצה מלוכלכת"

תכנן להפעיל "פצצה מלוכלכת" בריטי ממוצא הודי הודה שתכנן לבצע שורה של פיגועים במטרות כלכליות בארצות הברית ובריטניה אזרח בריטי ממוצא הודי הודה היום בבית משפט בלונדון כי תכנן לבצע שורה של פיגועים נגד מטרות בבריטניה ובארה"ב, כולל שימוש בפצצה רדיואקטיבית "מלוכלכת". דארן בארוט, בן 34 מווילסטון שבצפון לונדון, הודה בתכנון פעולות טרור "במטרה להרוג כמה שיותר אנשים חפים מפשע". ...

תכנן להפעיל "פצצה מלוכלכת"

בריטי ממוצא הודי הודה שתכנן לבצע שורה של פיגועים במטרות כלכליות בארצות הברית ובריטניה

אזרח בריטי ממוצא הודי הודה היום בבית משפט בלונדון כי תכנן לבצע שורה של פיגועים נגד מטרות בבריטניה ובארה"ב, כולל שימוש בפצצה רדיואקטיבית "מלוכלכת".

דארן בארוט, בן 34 מווילסטון שבצפון לונדון, הודה בתכנון פעולות טרור "במטרה להרוג כמה שיותר אנשים חפים מפשע". המטרות שבהן תכנן לפגוע בארוט, הידוע גם בכינוי מוסא אל-הינדי, היו בניין קרן המטבע הבינלאומית והבנק העולמי בוושינגטון, בניין הבורסה וחברת סיטי גרופ בניו-יורק ובבנין פרודנשיאל בניו-ארק שבניו-ג'רסי.

גם בבריטניה היו לבארוט כמה מטרות. הוא תכנן פיגוע באמצעות פצצה "מלוכלכת", אולם לדברי התובע, גולת הכותרת של שורת הפיגועים בממלכה היתה אמורה להיות פיצוץ של שלוש לימוזינות עמוס חומרי נפץ וגז צילינדר בחניון תת-קרקעי בבריטניה.

התובע, אדמונד לאסון, אמר שהתוכנית התגלתה על ידי מחשבי המשטרה לאחר שבארוט נעצר באוגוסט 2004. "הפיגועים תוכננו להרוג מספר רב ביותר של אנשים ככל האפשר ללא כל אזהרה", אמר התובע.

כתב ספר על הלחימה בקשמיר

בארוט נולד למשפחה הינדית בהודו והתאסלם כשהיה בן 20. הוא השתתף בקמפיין הטרוריסטי נגד הודו בקשמיר ונאמר עליו שהיה פעיל ראשי באל-קאעידה. בארוט כתב ספר בשם "צבא מדינה בקשמיר", בו הוא מספר את חוויותיו כלוחם מול ההודים בקשמיר ומתאר דרכים להריגת כוחות הודיים.

בארוט נעצר כבר לפני שנתיים

והיה מהראשונים להיעצר בחשד למעורבות בטרור. הוא הואשם יחד עם שבעה פעילים נוספים בתכנון פיגועי טרור במוסדות פיננסים.

לפי חלק מהדיווחים, בארוט נשלח לארה"ב מספר פעמים בשנת 2000 ו-2001 על ידי המוח שמאחורי פיגועי 11 בספטמבר, חאלד שיח' מוחמד, כחלק מעריכת מעקב לקראת הפיגועים.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 9 = עשרים שבע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com