יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> תוכנית חדשה ל'השבחת הגזע'?

תוכנית חדשה ל'השבחת הגזע'?

תוכנית חדשה ל'השבחת הגזע'? תוכנית בריטית לזיהוי מוקדם של ילדים עם פוטנציאל "לעשות צרות" מעוררת ויכוח גדול בפרלמנט הסוף לצרות? תוכנית רפואית חדשה בבריטניה תנסה לזהות ילדים בעלי פוטנציאל להתפתח כ"עושי צרות" עוד לפני שהם נולדו. התוכנית, שמעוררת ויכוח בין חברי הפרלמנט, זוכה לביקורת חריפה מצד מי שמקשרים אותה לשיטה להשבחת הגזע של אדולף היטלר. השרה הממונה על התוכנית, הילרי ...

תוכנית חדשה ל'השבחת הגזע'?

תוכנית בריטית לזיהוי מוקדם של ילדים עם פוטנציאל "לעשות צרות" מעוררת ויכוח גדול בפרלמנט

הסוף לצרות? תוכנית רפואית חדשה בבריטניה תנסה לזהות ילדים בעלי פוטנציאל להתפתח כ"עושי צרות" עוד לפני שהם נולדו. התוכנית, שמעוררת ויכוח בין חברי הפרלמנט, זוכה לביקורת חריפה מצד מי שמקשרים אותה לשיטה להשבחת הגזע של אדולף היטלר.

השרה הממונה על התוכנית, הילרי אמסטרונג, הגנה על המהלך כשאמרה כי התערבות של המדינה "יכולה לעזור למנוע  את התפתחותן של בעיות  כשהילדים מתבגרים".  השרה  אמרה את הדברים לאחר שחבר הפרלמנט לשעבר, טוני בן, קישר בין התוכנית לבין "השבחת הגזע" והדגיש את הקשר שבין התוכנית לתוכניותיו של היטלר.

"הגימיק הזה, לזהות ילדים ש"עושים צרות" כשהם עוד עוברים, זה השבחת גזע, משהו שמתאים להיטלר לדבר עליו" אמר בן לבי.בי.סי 5.

אמסטרונג, מצדה, המשיכה להגן על התוכנית וטענה כי הממשלה "העלתה אנשים רבים רבים מעוני נורא ומאבטלה, ועכשיו עליה לתת להם את היכולת לראות מה הם יכולים לעשות כדי  להגדיל את האפשרויות לילדיהם. זוהי קבוצה , שהיא בתחתית ואף ממשלה קודמת לא טפלה בה ביעילות, אנחנו עכשיו לוקחים את הצעד הבא", הסבירה אמסטרונג.

ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, התייחס גם הוא לפרשה ואף תמך בה, כשאמר כי אפשר לזהות משפחות שנסיבות חייהם מעלות את הסבירות של ילדיהם לגדול להיות "איום לסביבה". בלייר אמר שעל מנת למנוע בעיות אלה צריך לכפות עזרה על אמהות בגיל ההתבגרות ומשפחות בעייתיות.

אין טעם "להתעסק בשטויות"

בלייר אמר עוד כי ממשלתו השיגה "התקדמות עצומה" בטיפול מנע חברתי, אלא שעדיין, לדבריו, יש קבוצה של אנשים עם בעיות מרובות. בלייר הדגיש כי צריכה להיות התערבות, "אפילו טרום-לידה", זאת מאחר שמשפחות עם בעיות
אלכוהול מזוהות, ברוב המקרים, מאוחר מדי.

לסיכום דבריו, אמר בלייר כי יש מי שירגיש חוסר נוחות מהרעיון של התערבות בחיי המשפחה של אנשים, אבל הדגיש כי אין טעם "להתעסק בשטויות"

"אם אנחנו לא מוכנים לצפות

מראש ולהתערב הרבה יותר מוקדם, תוך כמה שנים יהיו איום לחברה ובעצם, סכנה לנערים עצמם", הוסיף בלייר.

קלייר טיקל, מנהלת ראשית בארגון למען הילד, יצאה גם היא להגנת התוכנית המהפכנית. "אין ספק שיש משפחות שזקוקות לעזרה. חלק מהילדים גדלים במשפחות שצרכיהם כה מורכבים , שהם נאבקים כדי לתפקד. התערבות מוקדמת יכולה לשבור את המעגל השלילי הזה, שילדיהם של הורים שנאבקים היום יהפכו להורים נאבקים מחר", אמרה טיקל.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 − = אחד

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com