יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> רשת של שנאה

רשת של שנאה

רשת של שנאה אתר אינטרנט של מפלגה לאומנית בריטית מציג פרטי פעילים נגד גזענות כדי להפוך אותם למטרה מתנגדיהם של קבוצות קיצוניות בריטיות הפכו מטרה לאיומים ולתקיפות לאחר שתמונותיהם ופרטי מקום מגוריהם פורסמו באתר אינטרנט קיצוני עם הכותרת "אתם תשלמו על פשעיכם". על פי הדיווח בעיתון הבריטי "גארדיאן", האתר "רדווטש" שייך למפלגה הלאומית הבריטית (BNP) וקשור גם לקבוצה הניאו-נאצית "קומבט ...

רשת של שנאה

אתר אינטרנט של מפלגה לאומנית בריטית מציג פרטי פעילים נגד גזענות כדי להפוך אותם למטרה

מתנגדיהם של קבוצות קיצוניות בריטיות הפכו מטרה לאיומים ולתקיפות לאחר שתמונותיהם ופרטי מקום מגוריהם פורסמו באתר אינטרנט קיצוני עם הכותרת "אתם תשלמו על פשעיכם".

על פי הדיווח בעיתון הבריטי "גארדיאן", האתר "רדווטש" שייך למפלגה הלאומית הבריטית (BNP) וקשור גם לקבוצה הניאו-נאצית "קומבט 18" ולקבוצות פשיסטיות אירופיות. האתר מפרסם פרטים אישיים ותמונות פעילים נגד הגזענות, כאשר רבות מהתמונות נלקחו בהפגנות נגד המפלגה הקיצונית ולצדן נמצא הסלוגן: "זוכרים מקומות, פרצופים של בוגדים, הם ישלמו על הפשעים שלהם".

האתר עלה לאוויר ב-2001, אך בשנים הראשונות היה מדובר באתר בלתי פוגע שעסק בניהול שיחות און-ליין על גזענות ופשיזם. ב-2003 החלה להשתנות התמונה לכיוון הקיצוני. שני מורים מלידס היו מעורבים בפעילות נגד BNP ונגד פעילותן של קבוצות ימין אחרות במשך שנים. שבועות אחדים לאחר שהפרטים האישיים שלהם הופיעו ב"רדווטש" אחרי שהשתתפו בהפגנה בעיר, ביתם הותקף ומכוניתם נשרפה.

"זה משפיע על החיים"

בחודשים לאחר מכן פרטיהם של עיתונאים, פוליטיקאים ופעילים נגד גזענות נרשמו באתר והם הפכו למטרות. לפי איגוד העיתונאים, כתבים שפרסמו "סיפורים הוגנים ומקצועיים" על BNP וקבוצות ימין קיצוניות אחרות הפכו למטרה בכמה ערים בבריטניה. באתר אפילו יש מחלקה חדשה שמוקצית ל"עיתונאים אדומים".

אחד העיתונאים המוזהרים הוא פיטר לנזבי מה"יורקשייר איבנינג פוסט", שתמונתו מקשטת עכשיו את עמוד השער של האתר. מזה הרבה זמן הוא מתנגד לימין הקיצוני וזכה בפרסים על הדיווח שלו על מפלגת ה-BNP, שזכתה להיכנס למועצת לידס.

"באופן מסוים להיות על האתר של 'רדווטש', זו הכרה

בכך שכעיתונאי עשית כנראה משהו נכון" אמר לזנבי. "אבל אני מרגיש כעס ותרעומת על כך שהאנשים האלה מרגישים חופשי לנסות להפחיד אותי ואת עמיתי ומאיימים עלינו באלימות. יש לזה השפעה אישית על החיים".

כאשר החלו להתפרסם הפרטים שלו, על אף שהיה מדובר בכתובת ישנה, דיווח לזנבי למשטרה, שהציעה לו לנקוט משנה זהירות. "אני הייתי על האתר מאז שהוא התחיל, וחוץ מאשר התקפות מילוליות שום דבר לא קרה לי. אבל כל פעם שאתה שומע על התקפה , זה גורם לך לחשוב", אמר. "כל פעם שהתקפה מתרחשת, זה מטריד אותך, אבל אתה לא יכול לתת לכך להשפיע על העבודה שלך. אתה צריך להמשיך".

 

מתחמקים מסגירת האתר

מסעות  הפחדה מתנהלים גם נגד פעילים מקומיים נגד גזענות. "אנחנו לפעמים מוצאים, שלמרות שהרבה אנשים מודאגים מקבוצות ימין קיצוניות באזור שלנו, הם לא רוצים להיות מעורבים בפעילות נגדם, כי הם פוחדים ממסע ההפחדות", אמר ניק לוואלס, מהארגון נגד פשיזם. "וזה בגלל החלק שיש ל'רדווטש' באיומים והאלימות שמגיעה אתם".

במקרה האחרון, הותקף הפעיל אלן מקפאדן בביתו בוולסי אחרי שפרטיו הופיעו באתר. אדם צעיר הכה אותו ודקר אותו. "אני חושב שזה נמשך כמה דקות לפני שהצלחתי לסגור את הדלת. הסתובבתי והבת שלי צרחה. רק אז שמתי את היד על הפנים שלי והרגשתי את הדם. והבנתי מה קרה", סיפר מקפדן.

משלחת של חברי פרלמנט ופעילי איגודים צפויים לקרוא למשרד הפנים לפעול לסגירת האתר. נציגים רשמיים טענו שכיוון שהאתר מתארח על שרת מחוץ למדינה, הם לא יכולים לעשות כלום.

הפשיסטים והגזענים שעומדים מאחורי האתר לא פוחדים מהפעילות שנעשית לסגור אותו, והודעה בעמוד הפותח שלו אומרת "בגלל ההיסטריה של מסע המרקסיסטים הנאנחים נגד 'רדווטש', אנחנו משתמשים במספר דומיינים שונים וכפולים לשרת בשביל האתר".

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 − שלוש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com