יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> בריטניה: בלי רעלות בביה"ס

בריטניה: בלי רעלות בביה"ס

בריטניה: בלי רעלות בביה"ס תקנות של משרד החינוך יאפשרו למנהלים לאסור לבישת הרעלות אם זה פוגע בלימודים ובביטחון בריטניה ממשיכה להילחם ברעלות: תקנות ממשלתיות חדשות מעניקות למנהלי בתי ספר זכות לאסור על לבישת ניקאב (כיסוי פנים מלא) ורעלה, כמו גם ללבוש שמלות דתיות בכיתות הלימוד, אם הם חושבים שזה מפריע ללימודים או לביטחון. לפי התקנות החדשות, המורים יצטרכו להתחשב בדרישות ...

בריטניה: בלי רעלות בביה"ס

תקנות של משרד החינוך יאפשרו למנהלים לאסור לבישת הרעלות אם זה פוגע בלימודים ובביטחון

בריטניה ממשיכה להילחם ברעלות: תקנות ממשלתיות חדשות מעניקות למנהלי בתי ספר זכות לאסור על לבישת ניקאב (כיסוי פנים מלא) ורעלה, כמו גם ללבוש שמלות דתיות בכיתות הלימוד, אם הם חושבים שזה מפריע ללימודים או לביטחון.

לפי התקנות החדשות, המורים יצטרכו להתחשב בדרישות הדתיות של תלמידים, כמו אלה שחובשים טורבן. "עליהם להתייחס למגוון של דתות ולנסות לספק אותן ככל האפשר", אמר דובר משרד החינוך. "אבל מה שאנחנו אומרים בתקנות זה שבטיחות, ביטחון ויכולת ללמוד הם החשובים ביותר".

ההנחיות החדשות גם מאפשרות לבתי ספר להעניש תלמידים שלא יגיעו עם המדים כנדרש, אבל יצטרכו לבדוק בעדינות את הסיבות העומדות מאחורי זה ולהיות רגישים במקרים בהם הסיבה לכך היא קושי כלכלי.

בהתייחסו לניקאב, אמר הדובר כי "כמה מורים אמרו שקשה להם לקרוא את הבעות התלמיד או להבין מה נאמר".

סטרו גרם לסערה גדולה

שר החינוך הבריטי, אלן ג'ונסון, עדכן את התקנות לאחר שילדה בת 12 הפסידה במאבק משפטי שניהלה החודש נגד בית ספרה שאחרי שנדרשה להסיר את הניקאב כאשר היא נמצאת בכיתה. בית הספר בבקינגהמשייר טען כי הרעלה מקשה על תקשורת בין מורים לתלמידים ולכן מכבידה על הלימודים.

האב פנה לבית המשפט הגבוה נגד בית הספר וטען שזו "הפרת זכויות אדם" למנוע מבתו ללבוש את הרעלה. המועצה המקומית סירבה לממן את ההוצאות המשפטיות של בית הספר וארגון המוסלמי ליברלי שלח מכתב למנהלת בית הספר בו הציע

תמיכה. "אנחנו בטוחים שתמשיכי להתנגד לכל תנועה שמנסה להשריש אובססיביות כזו של קבוצת מיעוט אתנית, שאין לה שום יסוד בחוקי האיסלאם", כתבו. בסופו של דבר התקבלה עמדת בית הספר על ידי בית המשפט.

נושא הרעלות עורר סערה גדולה בבריטניה בשנה שעברה, במיוחד לאחר שג'ק סטרו, העומד בראש בית הנבחרים, כתב בעיתון מקומי כי הוא מבקש ממוסלמיות שהוא נפגש אתן להסיר את הרעלה, וטען כי היא מהווה סימן להתבדלות וקושי להשתלבות בין קבוצות מוסלמיות לקבוצות שאינן מוסלמיות.

במקרה נוסף הושעתה מורה-סייעת מתפקידה בבית הספר כי סירבה להסיר את הניקאב בעת שלימדה בכיתה.

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ 4 = שתיים עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com