יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> ראש חדש – איום ישן

ראש חדש – איום ישן

ראש חדש – איום ישן ג'ונתן אוונס הוא מהשבוע ראש סוכנות הביטחון הבריטית MI5, כאשר איום הטרור נמצא בשיאו סוכנות המודיעין והביטחון הבריטית MI5 (המקבילה לשב"כ הישראלי) ממשיכה להתאים את עצמה לאיום הטרור האיסלאמי והחל מהשבוע ניצב בראשה מומחה ללוחמה בטרור – ג'ונתן אוונס – שמחליף את דיים אליזה מנינגהם-בולר שפורשת אחרי ארבע שנים בראשות הארגון, בהם התרחש גם הפיגוע ...

ראש חדש – איום ישן

ג'ונתן אוונס הוא מהשבוע ראש סוכנות הביטחון הבריטית MI5, כאשר איום הטרור נמצא בשיאו

סוכנות המודיעין והביטחון הבריטית MI5 (המקבילה לשב"כ הישראלי) ממשיכה להתאים את עצמה לאיום הטרור האיסלאמי והחל מהשבוע ניצב בראשה מומחה ללוחמה בטרור – ג'ונתן אוונס – שמחליף את דיים אליזה מנינגהם-בולר שפורשת אחרי ארבע שנים בראשות הארגון, בהם התרחש גם הפיגוע הקטלני במערכת התחבורה הציבורית ביולי 2005.

אוונס, בן 49, משרת בסוכנות מאז 1980. בתחילת שירותו הוא עסק בחקירות בנושאי ריגול ואבטחה. בהמשך החל אוונס להתמקד בנושאי המלחמה בטרור הפנימי והבינלאומי, כאשר החל מאמצע שנות השמונים הוא היה מעורב בפעילות נגד המחתרת האירית.

החל מ-1999 אוונס היה מעורב ישירות בפעילות נגד איום הטרור הבינלאומי. עשרה ימים לפני פיגועי ה-11 בספטמבר 2001 הוא מונה לראש המחלקה למלחמה בטרור הבינלאומי בסוכנות. אוונס נחשב מומחה לארגון אל-קאעידה ואחראי לשורה של חשיפות פעילות אל-קאעידה בבריטניה.

במסגרת פעילותו ייאלץ אוונס, יחד עם 2,800 עובדי הסוכנות, להתמודד בעיקר עם המשך איום הטרור האיסלאמי על הממלכה. בנובמבר האחרון אמרה ראש הסוכנות היוצאת, אליזה מנינגהאם-בולר, כי יש לפחות 30 התארגנויות לפיגועים של פעילים איסלאמיים ברחבי בריטניה וכי האיומים כוללים גם שימוש בנשק כימי או גרעיני.

הפיגוע בלונדון. צילום ארכיון

הפיגוע בלונדון. צילום ארכיון רויטרס
ביקורת קשה על הארגון

מנינגהאם-בולר הודיעה במפתיע בדצמבר האחרון על פרישתה לאחר ארבע שנים ו-33 שנות שירות בארגון. עם התפטרותה עלו תהיות באשר לסיבות ומקורות מהארגון דיווחו לתקשורת כי צפויים להיחשף גילויים ביקורתיים על התנהלות הארגון ותפקודה בכל הנוגע לשרשרת הפיגועים הקטלנית במערך התחבורה בלונדון ביולי 2005, שגבו את חייהם של 52 איש וגרמו לפציעתם של רבים אחרים.

בהודעתה אמרה מנינגהם-בולר

שהיא תכננה לפרוש עוד קודם לכן והביעה את רצונה לחזור לנהל חיי חווה שקטים. ממשרד הפנים נמסר כי אין שום דבר חריג בכך שהיא עוזבת לאחר ארבע שנים בלבד בתפקיד.

מבקרי מינויו של אוונס מזכירים כי גם הוא מילא תפקיד בכיר בעת שהתרחשו הפיגועים וטוענים שהמינוי מראה שהאחריות כולה למחדלי הפיגועים מופנית רק כלפי מי שעמדה בראש הארגון ולא מופנית אליו כלל.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 − = חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com