יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "ציורי היטלר שווים 6 מיליון"

"ציורי היטלר שווים 6 מיליון"

"ציורי היטלר שווים 6 מיליון" הקריאה הוצגה כ'מחאה קומית' מפי מפגינים במכירת ציוריו של הצורר, שטענו "זו סטירת לחי לקורבנות" המכירה הפומבית של ציוריו של היטלר בבריטניה הלילה הרגיזה אנשים רבים, עד שחלקם אף החליטו להגיע ולחבל באירוע. כמה מפגינים פלשו למכירת הציורים שנערכה בבית המכירות "ג'פריס" בקורנוול שבבריטניה, הפריעו להתנהלות המכירה וקראו קריאות בסגנון "לשלם שישה מיליון כי הציורים הם ...

"ציורי היטלר שווים 6 מיליון"

הקריאה הוצגה כ'מחאה קומית' מפי מפגינים במכירת ציוריו של הצורר, שטענו "זו סטירת לחי לקורבנות"

המכירה הפומבית של ציוריו של היטלר בבריטניה הלילה הרגיזה אנשים רבים, עד שחלקם אף החליטו להגיע ולחבל באירוע. כמה מפגינים פלשו למכירת הציורים שנערכה בבית המכירות "ג'פריס" בקורנוול שבבריטניה, הפריעו להתנהלות המכירה וקראו קריאות בסגנון "לשלם שישה מיליון כי הציורים הם של מוסוליני".

בין המפגינים שפלשו למכירה הפומבית היה גם הקומיקאי הבריטי ארון ברשאק, שהתפרסם לאחר שנכנס בעבר ללא הזמנה למסיבת יום הולדתו של הנסיך ווילאם. אתמול הוא הגיע למכירת הציורים לבוש כהיטלר והוצא מהאולם.

המפגינים הפריעו לתהליך הצעות המחיר, כשהציעו "ששה מיליון כי הציורים הם של מוסוליני" במה שהם כינו "מחאה קומית". אשתו של ברשאק, תמרה, תארה את בעלה "כיהודי אינטלקטואל" וטענה כי מחאתו הגיעה כיוון ש"המכירה כאן היא פוגעת ולא היתה צריכה להתקיים".

עוד הוסיפה ברשאק כי "זו לא היתה הפתעה שכשהם החליטו לקיים את המכירה בעיירה קטנה בקורנוול. אם המכירה היתה מתקיימת בלונדון, היו שם יותר מפגינים. אדולף היטלר היה רוצח המוני, ולעשות מזה כסף – זה לא נכון".

מציוריו המוצגים למכירה של הצורר הנאצי. צילום: מתוך אתר

מציוריו המוצגים למכירה של הצורר הנאצי. צילום: מתוך אתר "ג'פריס" צילום מסך מתוך אתר jefferys
חתיכת היסטוריה או אמנות גרועה?

גם קרובים של ניצולי שואה גינו את המכירה ואמרו שהציורים צריכים להישרף. ד"ר פול ניוגס, נשיא בית הכנסת האקסטר תאר את המכירה הפומבית ואת העבודות של הצורר הנאצי כ"קצת גרוטסקים". לדבריו, "זו בחישה בעבר וזו סטירת לחי למשפחות של קורבנות השואה".

"אני יכול להבין מדוע אנשים מרגישים חוסר נוחות, אבל אני לא חושב שהמכירה

תשפיע על חיי היום יום של היהודים", אמר הסוחר איאן מוריס בתגובה על המחאה. לדבריו הצטרף סוחר נוסף שציין: "אלה הם מסמכים היסטוריים ואנחנו לא יכולים לשנות את ההיסטוריה. אולי זה לא כל כך רע להביא את האדם הזה חזרה לחזית, כך שהדברים שעשה לעולם לא יישכחו".

כריסטופר וולטון, האחראי על יחסי הציבור של המכירה, אמר ל- nrg מעריב שמבחינתו "המכירה היתה מאוד מוצלחת. המכירות הסתכמו בסך של 118 אלף פאונד. המכירה נוהלה היטב, היא היתה מקצועית ונחשבה להצלחה".

וולטן הדגיש כי "התמונות אינן מוערכות בהכרח בשל ערכן האמנותי, ויותר בגלל ערכן ההיסטורי". בתשובה על השאלה האם הגיעה לאוזניו מחאת המפגינים אמר וולטון כי "בית המכירות לא קיבל שום תלונה או מחאה על כך שאנו מוכרים ציורים של היטלר. אישית, אני מאמין שחלק מהאנשים המבוגרים יכולים להרגיש נפגעים, אבל הדור הצעיר רואה בכך חתיכה של ההיסטוריה".

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 − אחד =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com