שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> עשרות אנשי-רוח בריטים: חרם על ישראל

עשרות אנשי-רוח בריטים: חרם על ישראל

עשרות אנשי-רוח בריטים: חרם על ישראל כמה מהאמנים המובילים בבריטניה, בהם הבמאי קן לואץ' והמוזיקאי בריאן אינו, החליטו להטיל חרם תרבותי על ישראל. "מקווים שכך נצליח לעודד את הפלשתינים לשרוד איכשהו" כמה מהיוצרים החשובים בבריטניה מהנדסים בימים אלה שיטה חדשה להשכנת השלום המיוחל במזרח התיכון; הם מתכוונים להטיל חרם תרבותי על ישראל, חרם שעליו הם שוקדים בימים אלה ממש. בין ...

עשרות אנשי-רוח בריטים: חרם על ישראל

כמה מהאמנים המובילים בבריטניה, בהם הבמאי קן לואץ' והמוזיקאי בריאן אינו, החליטו להטיל חרם תרבותי על ישראל. "מקווים שכך נצליח לעודד את הפלשתינים לשרוד איכשהו"

כמה מהיוצרים החשובים בבריטניה מהנדסים בימים אלה שיטה חדשה להשכנת השלום המיוחל במזרח התיכון; הם מתכוונים להטיל חרם תרבותי על ישראל, חרם שעליו הם שוקדים בימים אלה ממש. בין 93 השמות החתומים על הקריאה לחרם גם הבמאי קן לואץ' ובריאן אינו – מהיוצרים המוזיקלים החשובים בעת האחרונה, שהפיק אלבומים של ענקי רוק כמו U2, ה-Talking Heads ו-James.

גם הסופר הנודע ג'ון ברג'ר הצטרף לקריאה – שנוסחה במכתב שנשלח לעיתון ה"גארדיאן" הבריטי – והבהיר שבכל הנוגע לו, הוא מתכוון ליישם את החרם בכך שייסרב לפרסם את כתביו בידי מוציאים לאור מישראל. לקריאתתו זו הצטרפו, ככל הנראה, גם הסופרים הבריטים ארונדאטי רוי ואח'דף שווייף.

במכתבו, כותב ברג'ר שייתכן שיהיה במהלך החרם לשנות את המדיניות הישראלית. "מובן שאנו לא מצפים שתהיה לכך השפעה אדירה", הוא מסייג, "אך זו דרכנו שלא להחריש קול. זו הדרך שלנו לעורר לפעולה את הישראלים האמיצים יותר, המתנגדים לממשלה שלהם". באיגרת נכתב גם שהחרם מיועד לעודד את הפלשתינים "להמשיך ולשרוד איכשהו".

"דווקא האמנים בישראל מתנגדים לממשלה"

מארגני החרם הדגישו שהחרם מיועד להיות מופעל נגד הממסד הישראלי, ולא נגד אמנים ישראלים. ניקולאס היטנר, מנהל התיאטרון הלאומי הבריטי, דווקא התנגד לחרם, אך לא בשל תמיכה בממשלת ישראל.

היטנר הסביר את התנגדותו בכך שהטלת חרם על האמנות הממסדית

הישראלית,  תשתיק אינספור ישראלים המתנגדים נחרצות לממשלה בירושלים, שרבים מהם הם אמנים ומלומדים.

"האמנים בישראל רשאים להביע את דעתם גם במסגרת ממשלתית, ונראה לי שלהשתיק בדיוק את המגזר המעוניין בשינוי בישראל, יהיה משום גול עצמי", אמר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ 2 = תשע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com