יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> עננה חדשה מעל הלייבור

עננה חדשה מעל הלייבור

עננה חדשה מעל הלייבור העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח כי שניים משרי ממשלת בלייר סיפקו לכאורה מידע רגיש ללוביסטים בעוד פרשת "תארים תמורת מזומן" ממשיכה להעיב על מפלגת הלייבור בבריטניה, נחשפת היום פרשה חדשה שמאיים להמשיך ולפגוע בממשלתו של טוני בלייר. לפי הפרסום בעיתון "סאנדיי טיימס", עולה חשד כי שני שרי ממשלה סייעו ללוביסטים להשיג מידע רגיש במטרה לקדם את עסקיהם. ...

עננה חדשה מעל הלייבור

העיתון "סאנדיי טיימס" דיווח כי שניים משרי ממשלת בלייר סיפקו לכאורה מידע רגיש ללוביסטים

בעוד פרשת "תארים תמורת מזומן" ממשיכה להעיב על מפלגת הלייבור בבריטניה, נחשפת היום פרשה חדשה שמאיים להמשיך ולפגוע בממשלתו של טוני בלייר. לפי הפרסום בעיתון "סאנדיי טיימס", עולה חשד כי שני שרי ממשלה סייעו ללוביסטים להשיג מידע רגיש במטרה לקדם את עסקיהם.

לפי הדיווח, שמגיע אחרי חודשיים של חקירה שזכתה לכינוי "מזומן תמורת גישה", לוביטסים הוקלטו כשהם מספרים כי השר לענייני בתי כלא, גארי סטקליף, ושר התחבורה, סטפן ליידימן, הבטיחו לספק מידע סודי. הלוביסטים טענו שסטקליף היה מוכן להעביר את יומן הממשלה הפרטי שלו אליהם, בעוד ליידימן העביר מידע על מדיניות של הממשלה, כמו גביית מסי נסיעה.

לשני השרים היו יחסים קרובים עם חברת הלובינג "גולדן הארו תקשורת" היושבת בלונדון שגייסה את שר התחבורה לשעבר, דיוויד ג'יימיסון, ואת חבר הפרלמנט לשעבר, איוון הנדרסון, כדי לחזק את הקשרים עם הממשלה.

כתב שעבד בחשאי עבור חברת הלובינג הוא שארגן את ההקלטות. באחד המקרים צולם הנדרסון כשהוא טוען שסטקליף הציע לחברת הלובינג גישה ליומנו כדי שהם יוכלו לראות איך הם יוכלו להפיק תועלת מהצהרות צפויות של הממשלה. "הוא (סטקליף) אמר לנו 'בואו, השתמשו בי'", אמר הנדרסון בסרט. "מה שגארי אמר בעצם… 'אני שם להיות מנוצל. אני רוצה לעזור לכם. השתמשו בי'".

החברה, שמתמחה בנושאי תחבורה, נדחפה לכאורה על ידי סטקליף להיות מעורבת  יותר בעבודת משרד הפנים. "גולדן הארו" קיימה דיונים על שימוש בחברות בנייה כדי להכשיר אסירים ולשכן אותם מחדש.

השרים: הם חברים שלנו

עוד טען הנדרסון שליידימן חשף סדרת הצהרות של הממשלה. כשתיאר את יחסיו עם ליידימן, אמר הנדרסון: "בכל פעם ששלחתי לו דואר אלקטרוני, הוא היה חוזר אליי ואומר 'איוון, זה איפה שאפשר להרוויח'. הוא מעולם לא אכזב אותי. הוא באמת עשה מעל ומעבר".

לגבי ליידימן נטען כי הוא היה בקשר קרוב עם ג'יימיסון, שמקבל תשלום של 250 פאונד לשעה מידי "גולדן הארו".  ג'יימיסון אמר שלעתים היה שולח מידע שימושי בהודעות טקסט מתוך פגישות בהן השתתף והשר היה מציע את עזרתו בתמורה.

העיתון "אינדיפנדט" דיווח כי שני השרים אישרו אמש שהם דיברו על ענייני הממשלה עם הלוביסטים

ושהם "חברים" של המעסיקים בחברה, אבל שניהם הכחישו כל טענה שעשו משהו לא בסדר.

"איוון ודיוויד קולגות  מהמפלגה שלי ואני מכיר אותם שנים רבות", אמר סטקליף. "זה ידוע שהרפורמה הידועה היא הגברה בשימוש במתנדבים מהסקטור הפרטי בנושאי בתי כלא ותקופות מבחן. לכן אין פליאה בכך שדיברתי עם אנשים רבים שירתמו את הכישורים שלהם ואת ניסיונם של חברות וארגונים שונים להפחתת פשיעה מחדש".

ליידימן אמר בתגובה: "דיווד ג'יימיסון ואיוון הנדרסון הם חברים וקולגות לשעבר. ברור שדיברתי אתם על נושאי תחבורה ופוליטיקה, אבל אני זהיר לא לחשוף אינפורמציה רגישה".

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 7 = אחד

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com