יום חמישי , 18 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> סרבנות מצפונית – גם בלונדון

סרבנות מצפונית – גם בלונדון

סרבנות מצפונית – גם בלונדון שוטר בריטי מוסלמי, שיש לו קרובי משפחה בלבנון, שוחרר, לבקשתו, מאבטחת השגרירות הישראלית העיסוק במלחמת לבנון הגיע גם ללונדון: ה"סאן" הבריטי מדווח היום כי המשטרה שיחררה שוטר מוסלמי ממשימת אבטחה בשגרירות ישראל בלונדון. נציג השוטרים האיסלאמים הסביר שלקצין קרובי משפחה בלבנון, אך מפקד בכיר בדימוס לשעבר לא התרשם והדגיש כי "מדובר בתחילת הסוף של המשטרה ...

סרבנות מצפונית – גם בלונדון

שוטר בריטי מוסלמי, שיש לו קרובי משפחה בלבנון, שוחרר, לבקשתו, מאבטחת השגרירות הישראלית

העיסוק במלחמת לבנון הגיע גם ללונדון: ה"סאן" הבריטי מדווח היום כי המשטרה שיחררה שוטר מוסלמי ממשימת אבטחה בשגרירות ישראל בלונדון. נציג השוטרים האיסלאמים הסביר שלקצין קרובי משפחה בלבנון, אך מפקד בכיר בדימוס לשעבר לא התרשם והדגיש כי "מדובר בתחילת הסוף של המשטרה הבריטית". נציב המשטרה הבריטית שיגר בקשה דחופה "ללמוד את המקרה לעומק".

אלכסנדר עומר באשא, אשר לפי ה"סאן" הבריטי משתייך ליחידה להגנה על דיפלומטים במשטרת לונדון, הגיש בקשה שלא להשתתף במשימת אבטחת השגרירות הישראלית מ"טעמים מוסריים". המשטרה החליטה לאשר את בקשתו, ולשנות את שיבוצו של הקצין הבריטי.

המהלך המפתיע עורר תגובות מעורבות משטרה. דאל באבו, נשיא התאחדות השוטרים המוסלמים, המקביל בדרגתו לרב-פקד, סיפר כי שוחח עם השוטר. "זה היה צריך להישאר עניין פרטי, מדובר באדם שיש לו קרובי משפחה מוסלמים ונוצרים בלבנון", אמר.

ג'ון אוקונר, מפקד בכיר בדימוס, ביקר את באופן חד-משמעי את אישור הבקשה. "זהו תחילת הסוף של המשטרה הבריטית", אמר והציע פיתרון הולם יותר לדעתו. "כשאתה מתגייס למשטרה אתה עושה זאת כדי לספק לציבור שירות מסוים. אם אתה לא יכול למלא אחר ההתחייבויות – עליך לעזוב".

במשטרה הגיבו בזהירות לפרשה. נציב מטעם המשטרה טען כי הוא "עדיין לומד את הנושא, וכי יש לבחון את המקרה לעומק על כל נסיבותיו". דובר ה"סקוטלנד יארד" סירב להתייחס ישירות לפרשה, והגיב באופן כללי בלבד. "כל בקשה של שינוי שיבוץ מסיבות ערכיות תיבחן לגופו", נאמר, "עם זאת, למשטרה יש זכות לקבוע את סדרי העדיפויות ולהחליט לפי צרכיה".

בעקבות המקרה, אמרו בשגרירות ישראלית בברטניה כי יש להם אמון מלא במשטרה המקומית "למסירותה, למקצועיתה וליכולתה לספק ביטחון מרבי לשגרירות. אנו בטוחים ביכולתה של המשטרה  למצוא פתרון הולם לבעיה המסוימת שנתגלעה".

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


9 × שתיים =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com