יום חמישי , 18 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> 'נמנע מאל-קאעידה נשק גרעיני'

'נמנע מאל-קאעידה נשק גרעיני'

'נמנע מאל-קאעידה נשק גרעיני' בלונדון נערכים למנוע מארגון הטרור להשיג נשק להשמדה המונית. נראה שגם רוסיה מודאגת דובר משרד החוץ הבריטי הביע אתמול דאגה מהשאיפה הגרעינית, כהגדרתו של ארגון הטרור הבינלאומי אל-קאעידה. לדבריו, בארגון מעוניינים לרכוש טכנולוגיה גרעינית, לשימוש בנשק אטומי נגד מדינה מערבית. מדבריו עולה אפשרות שגם ברוסיה ובארצות הברית לא מקלים ראש בתרחיש. "השאיפה לנשק גרעיני בהחלט קיימת ...

'נמנע מאל-קאעידה נשק גרעיני'

בלונדון נערכים למנוע מארגון הטרור להשיג נשק להשמדה המונית. נראה שגם רוסיה מודאגת

דובר משרד החוץ הבריטי הביע אתמול דאגה מהשאיפה הגרעינית, כהגדרתו של ארגון הטרור הבינלאומי אל-קאעידה. לדבריו, בארגון מעוניינים לרכוש טכנולוגיה גרעינית, לשימוש בנשק אטומי נגד מדינה מערבית. מדבריו עולה אפשרות שגם ברוסיה ובארצות הברית לא מקלים ראש בתרחיש.

"השאיפה לנשק גרעיני בהחלט קיימת בארגון", אמר הדובר. "אנחנו נמשיך להפעיל אמצעים למנוע מהדבר הזה להתרחש". הדובר נמנע מלומר כמה מתקדמים היו עד כה המגעים שניהלו חברי הארגון לרכישת הנשק הגרעיני. הוא ביקש להדגיש, עם זאת, שבמשרד החוץ מאמינים שאל-קאעידה טרם השיג את הנשק.

גם עיתון ה"גארדיאן" הבריטי מדווח היום על הנושא. בעיתון נכתב שגורמים בכירים מאוד בממשל הבריטי עוקבים בדאגה אחרי "רחשים" באתרי אינטרנט המשמשים אנשי דת מוסלמים קיצוניים, על אודות השאיפה לרכישת נשק להשמדה המונית.

הגורם הוסיף גם שבאותו שבוע שבו נשמעו הדיבורים המדאיגים על נשק להשמדה המונית בשורות הפעילים, חתמו רויה וארצות הברית שתיהן על הסכמים להקשחת המדיניות נגד הפצה של נשק גרעיני.

הצהרתו של דובר משרד החוץ הבריטי נשמעת על רקע אזהרה שהשמיעה אליזה מניגהם-בולר, העומדת בראש ה-MI5, מערך ביטחון הפנים הבריטי. בולר דיברה בשבוע שעבר על אודות האפשרות שפיגועים עתידיים בבריטניה מצד ארגונים קיצוניים, עלולים לכלול שימוש בנשק בלתי-קונבציונלי.

בהכנת הידיעה השתתפו כתבי סוכנות הידיעות הצרפתית

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 − = אפס

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com