יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> נלחמים על לב התיירים

נלחמים על לב התיירים

נלחמים על לב התיירים הביתן הישראלי ביריד התיירות בלונדון מרשים בגודלו ובאטרקציות שבו, דוגמת בר רפאלי, הכדורגלן איאן רייט וג'קוזי ענק. כתבי מעריב יצאו להתרשם בשטח ממאמצי השיווק הישראליים, שנועדו להתגבר על המשבר שלאחר המלחמה בענף התיירות היום נפתח בלונדון יריד התיירות WTM, השני בגודלו ובחשיבותו בעולם אחרי יריד ברלין, והביתן הישראלי חולש בו על שטח מרשים של 630 מ"ר. ...

נלחמים על לב התיירים

הביתן הישראלי ביריד התיירות בלונדון מרשים בגודלו ובאטרקציות שבו, דוגמת בר רפאלי, הכדורגלן איאן רייט וג'קוזי ענק. כתבי מעריב יצאו להתרשם בשטח ממאמצי השיווק הישראליים, שנועדו להתגבר על המשבר שלאחר המלחמה בענף התיירות

היום נפתח בלונדון יריד התיירות WTM, השני בגודלו ובחשיבותו בעולם אחרי יריד ברלין, והביתן הישראלי חולש בו על שטח מרשים של 630 מ"ר. ביריד, אשר יימשך עד יום חמישי, משתתפות השנה רוב מדינות העולם, ובצד הפעילות בביתניהן יתקיימו בו גם סמינרים, ועידות ומופעי בידור – הכול כחלק מהתחרות על תשומת לבו ועל כיסו של התייר הפוטנציאלי.

האטרקציות המוצגות בביתן הישראלי – הכוללות ג'קוזי ענק, תצוגות אופנה, הגרלת חופשות בישראל ועוד – מבטיחות חופשה חלומית בארץ זבת חלב ודבש, במטרה להילחם במשבר אליו נקלע ענף התיירות הישראלי בעקבות המלחמה בלבנון.

המשבר המדובר מתבטא כיום בירידה של 30% עד 40% בהיקף התיירות הנכנסת לישראל, בניגוד לתחזיות המוקדמות לשנת 2006, שצפו כניסה של כ-2.6 מיליון תיירים מרחבי העולם לארץ. השפעותיו המיידיות הן על מספר המועסקים בענף ועל הכנסות המדינה ממנו.

בראיון מוקדם שערכנו עם שר התיירות, יצחק הרצוג, טרם הנסיעה ליריד, שאלנו אותו כיצד ישיב לאלו אשר חוששים לבוא לישראל ורואים בה מקום מסוכן.

"אני אציג בפניהם את האתרים היפים שיש בארץ ואת המגוון העצום", אמר השר הרצוג. "אני גם אגיד להם שמה שהם חושבים על ישראל זה לא מה שמקבלים. כל מי שיוצא מכאן יוצא נפעם ומרוצה, בכפוף כמובן לכך שהוא יקבל שירות טוב ולא יאמללו אותו בנמל התעופה, ואנחנו מטפלים בזה. אנחנו פועלים גם להוזלת העלויות במלונות ולהוזלת מחירי התעופה. גם נושא התעריפים הכפולים לישראלים ולתיירים נמצא בטיפול והמצב הולך ומשתפר", ציין השר.

דוגמניות בתצוגת אופנה בביתן הישראלי. צילום: יעל דיין.

דוגמניות בתצוגת אופנה בביתן הישראלי. צילום: יעל דיין. צילום: יעל דיין
"ישראל יכולה להציע תיירות מודרנית"

למאמצי השיווק של ישראל לתיירי העולם הצטרפה ביריד הלונדוני הדוגמנית והשחקנית בר רפאלי, אשר השתתפה בהתנדבות באירוע הפתיחה שנערך הבוקר בביתן הישראלי, יחד עם השר הרצוג ושגריר ישראל בבריטניה, צבי חפץ.

נוכחותה של רפאלי משכה עניין רב בקרב כלי התקשורת העולמיים, שערכו איתה ראיונות ארוכים. "ישראל היא אומנם מדינה קטנה, אבל מבחינה תיירותית יש לה מה להציע", אמרה רפאלי לעיתונאים, "חופים נפלאים, שמש, ים, שלג בחורף ותל אביב שהיא עיר ללא הפסקה".

שר התיירות סיפר לעיתונאים כי ישראל נמצאת אומנם אחרי מלחמה, אך השקט חוזר אט אט לאזור, לקראת יישום החלטה 1701

של מועצת הביטחון. "המשימה שלנו כאן היא לגרום לכל העולם להבין שישראל יכולה להציע תיירות מודרנית בדיוק כמו תורכיה, יוון ויעדים פופולריים אחרים", אמר השר הרצוג.

באירוע הפתיחה השתתפה אורחת מעניינת נוספת – הדוגמנית הפקיסטנית המוסלמית חמאסה קוהיסטאני, מלכת היופי של אנגליה לשנת 2005. קוהיסטאני אמרה ל-nrg מעריב כי היא מתרגשת להיות אורחת כבוד של הביתן הישראלי, וכי "שלום בין העולם המוסלמי לישראלי ושיתוף פעולה עדיפים על פני מחלוקת".

ובהקשר זה יצוין כי במהלך היום סייר השר הרצוג בין ביתני היריד השונים, ושוחח עם שרי התיירות של מצרים ושל ירדן.

 

"מחכים לאלפי בריטים"

אטרקציה נוספת שתציג ישראל ביריד היא שיתוף הפעולה עם קבוצת הכדורגל הלונדונית ארסנל, במסגרתו תיערך מחר (יום ג') קבלת פנים למשלחת הישראלית באצטדיון הקבוצה, בכיכובו של הכדורגלן הידוע, איאן רייט.

הרומן עם ארסנל התחיל עוד בתקופת שר התיירות הקודם, אברהם הירשזון, אשר יצר קשר עם אחד מבעליה של ארסנל. במסגרת הסכם שיתוף הפעולה בין הצדדים קנה משרד התיירות שטח פרסום גדול באצטדיון הקבוצה, במטרה לשווק את התיירות לישראל.

לדברי הרצוג, "אנחנו מאוד רוצים שיהיו משחקי ידידות עם ארסנל, אבל האתגר הבא הוא ההגעה של נבחרת אנגליה לארץ בחודש מרץ. אנחנו מחכים לאלפי בריטים שיגיעו למשחק".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 × = עשר

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com