יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מת הסוכן הרוסי שהורעל בבי"ח

מת הסוכן הרוסי שהורעל בבי"ח

מת הסוכן הרוסי שהורעל בבי"ח אלכסנדר ליטוויננקו, סוכן הק.ג.ב לשעבר, שביקר את המשטר הרוסי מת הלילה בלונדון, לאחר שהורעל הסוכן הרוסי לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו, מת הלילה בבית החולים בלונדון בו אושפז לאחר שהורעל על ידי אלמונים. ליטוויננקו ביקר בחריפות את הממשל הרוסי בראשותו של פוטין ומאז עקר לבריטניה משירות הביטחון הפדרלי גרם להרבה כאב ראש לשלטונות במוסקבה. החקירה סביב נסיבות מותו ...

מת הסוכן הרוסי שהורעל בבי"ח

אלכסנדר ליטוויננקו, סוכן הק.ג.ב לשעבר, שביקר את המשטר הרוסי מת הלילה בלונדון, לאחר שהורעל

הסוכן הרוסי לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו, מת הלילה בבית החולים בלונדון בו אושפז לאחר שהורעל על ידי אלמונים. ליטוויננקו ביקר בחריפות את הממשל הרוסי בראשותו של פוטין ומאז עקר לבריטניה משירות הביטחון הפדרלי גרם להרבה כאב ראש לשלטונות במוסקבה. החקירה סביב נסיבות מותו נמשכת ומקורביו של הסוכן לשעבר מאשימים את הקרמלין בהרעלה.

בית החולים הודיע כבר אתמול כי מצבו של ליטוויננקו הידרדר קשות ואמש הוא הוגדר כקשה מאוד. אחד מחבריו סיפר כי ליטוויננקו סובל מכשל בלבו וכי הוא מחובר למכונת החייאה. ליטוויננקו אושפז במשך כמה ימים במחלקה לטיפול נמרץ בשל השפעות של רעל מסתורי שניתן לו.

הבי-בי-סי דיווח כי בבדיקות שנערכו השבוע לליטוויננקו נמצאו בבטנו שלושה חפצים חשודים. באחד מצילומי הרנטגן נראה חפץ עגול – ככל הנראה סוג של חבילה – בצד השמאלי של הבטן, ועוד שני חפצים קטנים במעי הגס ובמעי הדק. אחד החפצים גם ככל הנראה נקרע. עדיין לא ידוע מהם החפצים ואיך הגיעו לבטנו של ליטוויננקו.

החשוד העיקרי: "ולדימיר" המסתורי

בינתיים ממשיך הסקוטלנד יארד לחקור את נסיבות ההרעלה של הסוכן לשעבר, שנחשב לאחד ממבקריו החריפים של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין.

העיתון "טיימס" דיווח אתמול כי החוקרים מחפשים אחרי חשוד ממוצא רוסי, אותו פגש ליטוויננקו לפני ההרעלה. ליטוויננקו סיפר לחוקרים כי בעת שהגיע לפגוש חבר ותיק הוא מצא עמו את האדם המסתורי, שהציג

את עצמו רק בשם "ולדימיר". ליטוויננקו סיפר כי הוא חשד ב"ולדימיר" שסירב לחשוף את זהותו או מדוע הצטרף למה שהיה אמור להיות מפגש רק בין שני הידידים.

מהחקירה עולה כי החשוד לחץ על ליטוויננקו להצטרף אליו לכוס תה, אך כאשר הם נפגשו ב-1 בנובמבר הוא כמעט שלא דיבר. באותו יום החל ליטוויננקו להתלונן שהוא מרגיש לא טוב.

 

הקרמלין הכחיש מעורבות

ליטוויננקו, בן 43, היה בכיר בשירות הביטחון הפדרלי הרוסי (יורשו של הק-ג-ב) ולפני שש שנים ערק לבריטניה. מאז הוא הפך לאחד המבקרים הקשים ביותר נגד נשיא רוסיה פוטין ונגד מדיניותו. ברוסיה רואים בליטוויננקו בוגד וחבריו חושדים כי שירות הביטחון מנסה לחסלו.

קודם לאשפוזו נפגש ליטוויננקו גם עם עיתונאית שטענה כי יש ברשותה מידע על הרצח של העיתונאית הרוסייה, אנה פוליטקובסקיה, שנרצחה במוסקבה בחודש שעבר. הפגישה התקיימה במסעדת סושי בלונדון והחשד היה כי הוא הורעל באותה פגישה.

תחילה חשדו הרופאים כי ליטוויננקו הורעל בעזרת רעל מסוג תליום מתכתי – סוג של נוזל ללא צבע וללא ריח שבדרך כלל משמש להריגת עכברים – אך בדיקות העלו כי גורם אחר השפיע עליו.

הקרמלין הכחיש לחלוטין את הטענות כי כוחות הביטחון הרוסיים היו מעורבים בהרעלתו של הסוכן לשעבר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ שלוש = 12

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com