יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מתקפות שנאה על הקהילה המוסלמית בבריטניה והפורום המוסלמי יהודי

מתקפות שנאה על הקהילה המוסלמית בבריטניה והפורום המוסלמי יהודי

המוסלמים בבריטניה תחת התקפות שנאה שלא היו כמותן.בקהיליה המוסלמית חשים שזו מתקפת טרור איסלמופובית שלא זוכה לטיפול הראוי מצד הרשויות. כי טרור הוא טרור הוא טרור, גם כשהוא מופנה כלפי מוסלמים. התקפות במימדים שלא היו מעולם כנגד מוסלמים בממלכה, כשקהילת המוסלמים כולה הופכת למטרה ממוקדת הן בתקיפות אלימות, כלפי אזרחים וארגונים, והן בתקיפות ברשת. מאז הרצח של החייל לי ריגבי ...

המוסלמים בבריטניה תחת התקפות שנאה שלא היו כמותן.בקהיליה המוסלמית חשים שזו מתקפת טרור איסלמופובית שלא זוכה לטיפול הראוי מצד הרשויות.
כי טרור הוא טרור הוא טרור, גם כשהוא מופנה כלפי מוסלמים.
התקפות במימדים שלא היו מעולם כנגד מוסלמים בממלכה, כשקהילת המוסלמים כולה הופכת למטרה ממוקדת הן בתקיפות אלימות, כלפי אזרחים וארגונים, והן בתקיפות ברשת.
מאז הרצח של החייל לי ריגבי על ידי קיצונים מוסלמים. ב22-5-13
הממלכה לא שוקטת. מספר הארועים כנגד האוכלוסיה המוסלמית הכפיל את עצמו באחוזים ללא תקדים.
המוסלמים המהווים רק כ 5% מהאוכלוסיה בבריטניה, נתפסים בעקבות התקפת הטרור כנגד החייל, לציבור מאיים.היהודים בממלכה שמספרם באחוזים עוד זעום מכך, רואים בהפיכת המוסלמים לייעד כנטיה לפגיעה במיעוטים, נושא שמטריד יהודים באשר הם.
בעוד שהמתיחות תמיד מתפרשת כבין יהודים למוסלמים והחיכוכים בינהם הנובעים, מההסטוריה, הנושא הציוני והתנגדות המוסלמים לרוב, להתנהלות ממשלת ישראל כאקט תמיכה בפלסטינים.
קל לגלות, כי שתי הקהילות מוצאות עצמן שכנות בארצות הגולה .(ועל כך במאמר אחר), וכך בצל התופעה שחוזרת על עצמה באזורים שונים בעולם ובה יהודים ומוסלמים גרים על פי רוב באזורים קרובים זה לזה קם הצורך לשיתוף פעולה- יוזמה של הרב הרשל גלוק, מסטנפורד היל הפכה את הצורך הזה לגוף מתפקד בדו קיום ושיתוף פעולה .
הרב הרשל גלוק ,רק לאחרונה קבל את תואר האצולה OBE ממכלכת אנגליה על פועלו בממלכה. הקים את הפורום המוסלמי יהודי , הראשון בבריטניה. במטרה למצוא קווי דמיון שיאפשרו שיתוף פעולה, דבר אשר הוכיח את עצמו, במיוחד בימים בהם שורר מתח בין הקהילות השונות בבריטניה כמו בפיגועי 7.7.05 כשסף האלימות במדינה עלה , התפרצויות אלימות לנקמה כנגד מוסלמים,התפשטו באנגליה, (ולא ניתן להשוותן למה שמתחולל היום בבריטניה), אך באזור בו פעל הפורום נרשמו המספר המועט ביותר של תקיפות אלימות. וכך הפך הפורום לפרוטוטייפ שאומץ בכל רחבי המדינה על ידי משרד הפנים הבריטי. וקמו עוד סניפים של הפורום מוסלמי יהודי בערים נוספות, כמו גם, נסיונות של הממשלה להקים מרכזי שיתוף באזורים בהם מתגוררים בני מיעוטים.
לאחר הרצח הברוטלי של החייל הבריטי, לי ריגבי התעוררו גלי אלימות והשנאה והזעם המופנים ללא אבחנה כלפי האוכלוסיה המוסלמית היתה חסרת תקדים. יש המרגישים כי הרשויות לא עושות דיין כדי לעצור את ההלהמות שבעיניהם הופכת להסתה כחלק מהאיסלמופוביה הכללית השוררת בבריטניה שהיא אחת מהמדינות הנחשבות לקוסמופליטיות ביותר בעולם.
הפורום המוסלמי יהודי, מגיב לרצח החייל לי רגבי, ומכנה אותו התקפת טרור ברוטלית.ויוצא בפניה לממשלה וכוחות האכיפה לעצור את ההתקפות הבלתי מרוסנות כלפי הקהילה המוסלמית, הפרטים בה, המסגדים שלה, והארגונים המוסלמים. שסופגים מאז התקפת הטרור על החייל בידי קיצוניים, מטרור כללי כלפיהם.
ארגון פיית’ מטרס (Faith Matters), המפעיל קווי סיוע לקורבנות אלימות גזענית, דיווח על 150 תקריות בימים האחרונים, בהשוואה לשישה מקרים ביום ממוצע. האלימות מתבטאת בחבלה במסגדים, הסרת כיסויי ראש של נשים וקריאות גנאי, לצד התבטאויות גזעניות ברשתות החברתיות.
הפורום לאחר שהביע השתתפות בצער משפחתו של החייל, חבריו וקולגות שלו, יצא בהודעה המוסרת כי . מוסלמים ויהודים מסכימים כי אין שום הצדקה להתקפה והרצח הברוטלי של לי ריגבי, הפורום גם מעלה דאגה לעובדה כי מאז שבוצע הרצח הנורא, חלקים בקהילה המוסלמית סובלים מהפחדה, ואלימות.
כאשר כלל הקהילה המוסלמית הופכת למטרה , כגוף אחיד המזוהה כמי שביצע את הפשע הנורא. כאשר למעשה התקפת הטרור בוצעה על ידי מיעוט קטן, אך מסוכן .בהתקפה שזרעה את הזרעים לשנאה והפרדה. בעוד המבצעים אינם מייצגים את הזרם האיסלמי והקהילה האיסלמית אינה עומדת מאחורי המעשה ואינה מעודדת את המעשה.הקהילה כולה סובלת גל טרור כתגובה.
הקהילות היהודית והמוסלמית מביעות חשש שהתקפות ספורדיות נגד מי שנראה כמוסלמי, ברחובות, נגד ארגונים מוסלמים, מסגדים, אינם זוכים להוקעה מספקת בחברה. ולא נעשות מספיק פעולות על מנת למנוע התקפות כאלה, מצד קיצוניים בחברה, על הקהילה המוסלמית, היחידים בה וארגוניה.
מעשים כאלה נועדו להיות מקור הפחדה על קהילות מיעוטים בבריטניה ועליהם להיות מוגדרים ומוכרים כפעולות טרור, וככאלה יש להתייחס אליהן, ללא הפליה. ותוך מאכיפה מלאה של החוק ביחס לפעולות טרור. אומרים בפורום המוסלמי יהודי, בפגישה שהתקיימה בו לפני מספר ימים.
הפורום יצא בקריאה לכל הדמויות המשפיעות בממשלה , להשמיע קולם בתמיכה בכל הקורבנות של התקפות טרור. ללא אבחנה.
ופנה בבקשה שהקהילה המוסלמית תזכה להגנה , מכל מה שהם מרגישים מאויימים ממנו באקלים ההפחדה, והאלימות הפיזית, ופשעי שנאה שלא היו כמותם בבריטניה.
וסומכים על הרשויות שינקטו בצעדים הנכונים להמשך קיום בדו קיום ושלום בין הקהילה המוסלמית ולאזרחי בריטניה וקהילותיהם.
ROYAL Investituresarticle-2335055-1A1EDF57000005DC-349_634x717leerigby

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 − שתיים =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com