יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מתגברת המחאה נגד בלייר

מתגברת המחאה נגד בלייר

מתגברת המחאה נגד בלייר 7 חברי פרלמנט, בהם שר זוטר, התפטרו במחאה על כך שראש הממשלה לא מודיע מתי יפרוש מתגברת המחאה הפנימית בלייבור נגד ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר: שבעה חברי פרלנט – שר זוטר ושישה עוזרי שרים – הודיעו היום על התפטרותם ודרשו כי בלייר יודיע על תאריך פרישתו מהתפקיד. טום ווטסון, שר זוטר במשרד הביטחון, ושישה עוזרי ...

מתגברת המחאה נגד בלייר

7 חברי פרלמנט, בהם שר זוטר, התפטרו במחאה על כך שראש הממשלה לא מודיע מתי יפרוש

מתגברת המחאה הפנימית בלייבור נגד ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר: שבעה חברי פרלנט – שר זוטר ושישה עוזרי שרים – הודיעו היום על התפטרותם ודרשו כי בלייר יודיע על תאריך פרישתו מהתפקיד.

טום ווטסון, שר זוטר במשרד הביטחון, ושישה עוזרי שרים, הודיעו בצהריים כי מתפטרים מתפקידם. במכתבו לבלייר כתב השר ווטסון : "בצער רב, רב אני אומר שאני לא מאמין שהישארותך במשרד ראש הממשלה היא אינטרס של המדינה או של המפלגה". ווטסון היה חתום על מכתב של 17 חברי פרלמנט שנשלח אתמול לבלייר ובו הוא נדרש לעזוב את תפקיד ראש הממשלה.

בתגובה להתפטרות ווטסון מסר בלייר כי הוא תכנן לפטר אותו בכל מקרה בגלל חוסר נאמנותו. "אם הוא היה בא אלי באופן פרטי להביע את דעתו ביחס למנהיגות , זה היה דבר אחרר, בל לחתום על מכתב מסתובב, שגם דולף לתקשורת, זה חוסר לויאלי, לא אדיב, ולא נכון", אמר בלייר.

מנהיג השמרנים דיוויד קמרון אמר בעקבות ההתפטרויות: "הממשלה היתה 'מועדת להתפוצצות'". מנהיג המפלגה הליברל-דמוקרטית, מנזס קמפבל, אמר כי "על בלייר להתפטר או להצהיר על תאריך".

"צריך לתת לבוחר להכיר את המחליף"

עיתון "הסאן"פרסם היום כי טוני בלייר יתפטר מתפקיד ראש המפלגה ב-31 במאי 2007 ומתפקידו כראש הממשלה ב-26 ביולי 2007.

דאג הנדסון, בכיר בלייבור ואחד מהמקורבים לגורדון בראון, שאמור לרשת את בלייר, אמר שלדעתו על ראש הממשלה להעביר את התפקיד עכשיו. "צריך לתת לבוחר הזדמנות להכיר את המנהיג שיחליף אותו ויעמוד בראש המפלגה, לפני הבחירות שנקבעו למאי 2007", אמר.

שר החוץ לשעבר, ג'ק סטרו, גם הביע את רצונו בחילופי הנהגה. "הציבור

רוצה לדעת את התאריך ומי יחליף את ראש הממשלה. אני הייתי מאוד רוצה לראות בתפקיד את גורדון בראון. עלינו לחגוג את ההצלחות של ראש הממשלה ולהעריך את עבודתו המצוינת של ראש הממשלה בתשע וחצי השנים האחרונות", אמר.

ישנם פרשנים שהעלו השערות כי גורדון בראון עצמו עומד מאחורי המהלכים האחרונים להגברת הלחץ על בלייר. אולם מקורביו טוענים שאין לו קשר לכך, ושבעצם נאמנים מהזרם המרכזי מתפטרים ולאו דווקא אנשיו של גורדון.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע + = 13

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com