יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מרדף אנטישמי בדרך מבית הספר

מרדף אנטישמי בדרך מבית הספר

מרדף אנטישמי בדרך מבית הספר דונובן מנצור וחברו היו בדרך הביתה כשנערים רדפו אחריהם וצעקו "יהודים לכו". האירוע נגמר בשלום, אך העלה מחדש את סוגיית האנטישמיות. יומן לונדון עבור דונובן מנצור בן ה-13 היה אמור להיות שלשום יום שגרתי. לימודים בבית הספר ובהמשך חברים וטלוויזיה, כמו נערים רבים בגילו. אולם בשעות הצהריים של אותו יום מר הפך דונובן למקרה נוסף ...

מרדף אנטישמי בדרך מבית הספר

דונובן מנצור וחברו היו בדרך הביתה כשנערים רדפו אחריהם וצעקו "יהודים לכו". האירוע נגמר בשלום, אך העלה מחדש את סוגיית האנטישמיות. יומן לונדון

עבור דונובן מנצור בן ה-13 היה אמור להיות שלשום יום שגרתי. לימודים בבית הספר ובהמשך חברים וטלוויזיה, כמו נערים רבים בגילו. אולם בשעות הצהריים של אותו יום מר הפך דונובן למקרה נוסף ברשימה ההולכת ומתארכת של מקרים אנטישמיים בבריטניה.

לפני 3 ימים עשו דונובן, בנם של ישראלים שהגיעו ללונדון שנים רבות, וחברו ג'וש את דרכם מבית הספר היהודי-דתי "חשמונאים" שבשכונת הנדון בלונדון לביתם בפרבר אדג'וור שבעיר. כאשר ירדו השניים מהאוטובוס, לבושים במדים וחובשים כיפה, החלה לרוץ לעברם חבורה של שלושה בנים ושתי בנות שקראו "יהודים לכו מכאן. לא רוצים אתכם כאן".

הבנים החלו לרוץ כשהחבורה רודפת אחריהם ומנסה לתפוס אותם. הילדים רצו למסעדה במרחק שני קילומטרים, בה עובדת גילה מנצור, אמו של דונובן. עד שהמשטרה הגיעה החבורה כבר נעלמה ללא זכר.

"הוא בטראומה", מספרת מנצור. "הפעם זה נגמר ללא שהצליחו לפגוע בגופם, אבל הפחד הוא בל יתואר". לדבריה, השוטר שבא לקחת את התלונה סיפר שישנן תקיפות רבות על רקע אנטישמי בסביבה, בעיקר על ידי בני נוער.

ניכר במנצור שהיא חרדה מאוד מהאירועים. "למרות ששומעים על תקיפות על רקע אנטישמי כל הזמן, כשזה פוגע בך זה אחרת", היא אומרת. "ההלם שמגיע כשאתה חלק מתקיפה על רקע אנטישמי הוא קשה לעיכול. מיד אני מרגישה שזה לא הבית שלי". אבל דונובן מרגיש אחרת, הוא נולד כאן ומרגיש בריטי.

צילום משפחתי

דונובן מנצור. צילום משפחתי
הוראות זהירות בבתי הספר

לדברי מנצור, מה שבאמת מטריד אותה זו "ההתעלמות של העוברים ושבים מהתקיפה לאור יום ברחוב סואן. אף אחד לא התערב, לא הגיש עזרה". היא מספרת שזו לא הפעם הראשונה. "לפני שבועיים הותקפה בחורה יהודייה כשנסעה באוטובוס מספר 303, ואף אחד מהנוסעים שראו את המתרחש לא התערב".

מנצור חוששת שהעתיד לא מבשר טובות. "אלה סימנים רעים למה שעוד עלול לקרות וכבר קרה", היא אומרת. "כאמא אמרתי לדונובן

שלא צריך להיות גיבורים וביקשתי שיוריד את הכיפה בדרך לבית ספר. ברחוב, אני פוחדת. זו לא מדינה שלנו". דונובן לא מקבל את הדברים. "לפי המדים מזהים אותנו בין כה וכה", הוא אומר.

בשבועות האחרונים פורסמו הוראות זהירות על לוחות מודעות במוסדות היהודיים בלונדון. חלק מההנחיות שמקבלים תלמידי ישיבות ובתי הספר היהודיים היא לא להתבלט. אפילו מבקשים להוריד כיפה ולהסתיר ציציות.

 

צילום: ארגון השמירה היהודי

מצבה מושחתת במנצ'סטר. צילום: ארגון השמירה היהודי
מצבות נופצו בבית הקברות

מאז חודש יולי נרשמה עלייה במקרי אלימות על רקע אנטישמי. הדוחות של ארגון השמירה היהודי, שפועל בקהילה ובשיתוף עם כוחות המשטרה, מראים שהעלייה באה ביחס ישיר למצב האירועים הקשורים למדיניות ישראל.

בשבועות האחרונים נופצו שלושה חלונות ראווה של חנויות בשכונה היהודית בלונדון גולדרס גרין, וישראלית לשעבר, בעלת מסעדה וחנות בגולדרס גרין, הותקפה בבית העסק שלה על ידי שני אלמונים, שעל פי הדיווחים הם קראו לה "יהודיה מלוכלכת", ירקו בפניה ואף הצמידו סכין לבטנה לפני שנסו מהמקום.

ובשבוע שעבר ציירו אלמונים גרפיטי והשחיתו קברים בבית הקברות היהודי במנצ'סטר. כשלושים מצבות נהרסו בהתקפה, שהיתה השלישית באותו שבוע שדווחה לארגון השמירה היהודי.

"אנחנו המומים שמצבות וקברים יהודים בבית הקברות חוללו פעם נוספת על ידי אנטישמים", אמר מנהל התקשורת של ארגון השמירה, מרק גארדנר. "זה לא מקובל על הקהילה היהודית.  אנחנו פועלים במרץ עם המשטרה ומתייחסים לכך במלוא הרצינות. אנו משוכנעים שגם המשטרה מטפלת בפשע הזה במלוא הרצינות ועושה ככל יכולתה לתפוס את האחראים".

דוח הוועדה הפרלמנטרית, שפורסם בחודש שעבר, גילה ליקויים רבים בטיפול באנטישמיות והמליץ על היערכות מחודשת ומיידית לטיפול הולם ואפקטיבי בתופעה. "הדוח ניסה לבחון את האמונה הרווחת בקהילה היהודית שרמת האנטישמיות בבריטניה עלתה. בעקבות החקירה הגענו למסקנה המדאיגה שהאמונה הזו בקרב הקהילה מוצדקת", נכתב בדוח.

מארגון השמירה היהודי נמסר שהקהילה ערנית וגם השמירה קפדנית, בעיקר בתקופת החגים.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 5 = עשרים חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com