יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "מקווה שהאמת תצא לאור לפני יום השנה"

"מקווה שהאמת תצא לאור לפני יום השנה"

"מקווה שהאמת תצא לאור לפני יום השנה" 10 שנים אחרי התאונה, החלה עוד חקירה על נסיבות מותם של הנסיכה דיאנה ובן זוגה. עבור מוחמד אל- פאייד מדובר במאבק יומיומי למען האמת. יומן לונדון למרות שעבר כמעט עשור, סיפור מותם של הנסיכה דיאנה ובן זוגה דודי אל-פאייד לא מפסיק לנפק כותרות. כמו בסיפור אגדה טוב יש פה בחורה שהפכה לנסיכת העם, ...

"מקווה שהאמת תצא לאור לפני יום השנה"

10 שנים אחרי התאונה, החלה עוד חקירה על נסיבות מותם של הנסיכה דיאנה ובן זוגה. עבור מוחמד אל- פאייד מדובר במאבק יומיומי למען האמת. יומן לונדון

למרות שעבר כמעט עשור, סיפור מותם של הנסיכה דיאנה ובן זוגה דודי אל-פאייד לא מפסיק לנפק כותרות. כמו בסיפור אגדה טוב יש פה בחורה שהפכה לנסיכת העם, המוות שפקד אותה ואת אהובה הוליד קונספירציות וכמו בכל סיפור דון-קישוטי יש גם אדם המנהל מאבק מול הממסד. אבל מאחורי הכותרות מסתתרים בני משפחה אבלים: ילדיה של הנסיכה ומשפחתה ואביו של דודי אל-פאייד ומשפחתו.

שלשום החלה החקירה הרשמית בבית המשפט בלונדון לבדיקת נסיבות מותם של השניים ב-31 באוגוסט 1997 במנהרת פון דה לאמה בפריז. עם פתיחת השימועים המוקדמים קבעה השופטת בדימוס, ליידי אליזבת בטלר-סלוס, כי תתבצע חקירה אחת בלבד לבדיקת מותם של השניים וכי אם יוחלט על הקמת חבר מושבעים, לא יהיו בו נציגים מטעם בית המלוכה.

החקירה החדשה מגיעה פחות מחודש לאחר שמפקד משטרת לונדון לשעבר, הלורד ג'ון סטיבנס, פרסם דוח שבו נקבע כי מותם של הנסיכה ושל אל-פאייד ונהג המכונית שבה נסעו נגרם בתאונת דרכים בעקבות נהיגה מהירה בשכרות וכי לא מדובר ברצח או בקונספירציה.

מי שניצב מנגד הוא מוחמד אל-פאייד, שממשיך לטעון כי הנסיכה ובנו נהרגו כתוצאה מרצח שבוצע על ידי שרותי הביטחון הבריטיים כחלק מהוראה של בית המלוכה שהתנגד ליחסים בין בני הזוג. את דוח סטיבנס כינה אל-פאייד "זבל" ואת שירותי הביון "גנגסטרים".

מוחמד אל-פאייד ומייקל קול. צילום: רויטרס

מוחמד אל-פאייד ומייקל קול. צילום: רויטרס רויטרס
"לא הסכימו שאביו החורג של המלך יהיה מוסלמי"

מייקל קול, הוא עורך דין המלווה את מוחמד אל-פייאד כבר שנים רבות. בעשור אחרון הוא מייצג אותו במה שנראה מאבק החיים שלו, בחיפוש הצדק עבור המתים. קול הוא היועץ שלו, הוא הדובר שלו והוא נשמע כמו בן משפחה קרוב כשהוא מדבר על הטרגדיה שפקדה את אל פאייד.

"מוחמד, עדיין מאמין שהחקירה תגלה את האמת וצדק יעשה", הוא אומר בשיחה עם nrg מעריב. "תשע שנים הוא נלחם שמושבעים, 11 אנשים מהשורה, ישמעו את העדויות, יראו את הממצאים ויהיו עדים לחקירה נגדית". לדברי קול, אל-פאייד בטוח "שאם המושבעים ישמעו את העדים, הם יידעו את האמת – שבנו והנסיכה נרצחו".

כשנשאל אם הוא חושב שליידי בטלר-בלוס תנהל חקירה מוטית אם תנהל אותה בעצמה, ענה קול כי "הייתי רוצה להאמין שליידי בטלר-בלוס לא מגיעה למשפט הזה עם דעות קדומות, אך היא חלק מהממסד הבריטי לדורותיו.

אביה היה השופט שאישר את ההוצאה להורג האחרונה בבריטניה. הממסד לא אוהב את החשדות שאל-פאייד הפנה כלפיהם, והם לא ירצו לראות אותו מצליח להוכיח אותן".

בכל הנוגע לטענות כי הפרשה נגועה באיסלאמופביה בשל היו אל-פאייד מוסלמי, ענה קול כי "אל-פאייד מעולם לא נתקל במדינה זו באיסלאמופוביה, אבל בבית המלוכה לא יכלו לקבל את זה שאביו החורג של הנסיך ויליאם, שיהפוך למלך באחד הימים, יהיה מוסלמי".

הנסיכה דיאנה ודודי אל-פאייד

הנסיכה דיאנה ודודי אל-פאייד אי פי

 

"רק מציאת האמת תקל על ייסורי האב"

מוחמד אל-פאייד, בעליו של כלבו "הרודס" בלונדון, הוא איש עסקים מצליח שגדל באלכסנדריה שבמצרים. "הוא תמיד מספר שלמד לעשות מסחר מהשכן היהודי.", אומר קול. "הוא למד מסבו להיות איש עסקים, אבל גם מהשכן היהודי שהיה סוחר. בתקופה ההיא באלכסנדריה חי רוב הציבור היהודי, כשתל אביב עוד היתה דיונות, באלכסנדריה חיה קהילה תוססת של יהודים והיו יחסים טובים".

למרות שאל-פאייד מנהל עסקים חובקי עולם, מותו הטראגי של בנו מטריד את מנוחתו ללא הפסקה. "כל בוקר כשהוא מתעורר הוא זוכר שבנו הבכור אינו בין החיים יותר" מספר קול. "אין משהו מריר יותר מלאבד ילד. זהו כאב יומיומי שאל-פאייד לא יכול להתגבר עליו. העובדה שהוא מאמין שבנו בן ה-42 נרצח הופכת את זה לקשה הרבה יותר. זה מרושע ואכזרי". לדברי קול, רק "מציאת האמת והבאת האחראים לצדק יקלו על ייסורי האב".

למרות שפעמים רבות עצב ושכול מאחדים בין משפחות שאיבדו את יקיריהם באותן הנסיבות, מותם של הנסיכה ושל אל-פאייד לא קירב בין המשפחות. "היחסים עם הילדים היו קרובים", משחזר קול. "דיאנה הסתדרה טוב מאוד גם עם אחיותיו של דודי, כרמלה וג'סמין. היו ביניהם יחסים מצוינים. זה מוסיף עוד כאב למצב. יש קרע עם הילדים, הנסיכים ויליאם והארי, בניה של הנסיכה דיאנה, אינם מורשים להיות בקשר עם משפחת אל-פאייד".

בסוף אוגוסט יצוין יום השנה העשירי לתאונה הקטלנית. האב השכול עדיין לא תכנן כיצד לציין את העשור למות בנו. "את ימי האזכרה עד היום הוא עבר בתפילות", אומר קול. "הזיכרון של דודי נשאר בדיוק כפי שהיה. הדירה של דודי נשארה בדיוק כפי שהיא היתה לפני שנהרג, המשפחה מתקבצת להתנחם ביחד ובתפילות".

קול מביע תקווה כי לקראת יום השנה יסתיים המאבק המשפטי. "זו התקווה של האב. שהאמת תצא אל האור וצדק ייעשה, אני מקווה שזה מה שכל אחד מקווה לו", הוא אומר ומבהיר כי אל-פאייד יקבל כל הכרעה של מושבעים, אך בכל החלטה אחרת, המאבק יימשך.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


2 + = חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com