יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "מנהיג הטרור נמצא בידינו"

"מנהיג הטרור נמצא בידינו"

"מנהיג הטרור נמצא בידינו" דיווח: אחד העצורים בחשד לתכנון פיצוץ של כמה מטוסים באוויר הוא מנהיג רשת אל-קאעידה בבריטניה ארבעה ימים חלפו מאז סיכול מתקפת הטרור הגדולה במטוסים ובריטניה עדיין בכוננות גבוהה ביותר מחשש שישנן עדיין חוליות שמנסות לבצע פיגועים ברחבי הממלכה. במקביל מפרסם הבוקר העיתון "סאנדיי טיימס" כי ההערכה היא שאחד העצורים הוא מנהיג אל-קאעידה בבריטניה שאחראי לשורה של ניסיונות פיגוע. ...

"מנהיג הטרור נמצא בידינו"

דיווח: אחד העצורים בחשד לתכנון פיצוץ של כמה מטוסים באוויר הוא מנהיג רשת אל-קאעידה בבריטניה

ארבעה ימים חלפו מאז סיכול מתקפת הטרור הגדולה במטוסים ובריטניה עדיין בכוננות גבוהה ביותר מחשש שישנן עדיין חוליות שמנסות לבצע פיגועים ברחבי הממלכה. במקביל מפרסם הבוקר העיתון "סאנדיי טיימס" כי ההערכה היא שאחד העצורים הוא מנהיג אל-קאעידה בבריטניה שאחראי לשורה של ניסיונות פיגוע.

על פי הדיווח בעיתון, מקורות ביטחוניים מאמינים שאכן מדובר במנהיג ארגון הטרור באי הבריטי שעבר אימונים בפקיסטן בשנה שעברה והיה מעורב בתכנון של פיגוע נוסף בבריטניה. כמו כן מיוחס לו קשר לקבוצות קיצוניות בקשמיר, בצפון אפריקה ובעיראק. הוא חשוד גם שעמד מאחורי גיוס ושליחת טרוריסטים פוטנציאלים לאימון במחנות בפקיסטן ולהשתתפות ב"מלחמת הקודש" בעיראק.

פעולת הסיכול החלה לאחר ששלטונות פקיסטן עצרו בשבוע שעבר את אחד מחברי הרשת. לדברי גורם פקיסטני, החשוד היה תחת מעקב במשך כמה שבועות בעקבות מידע שהיגע מבריטניה. הוא נצפה כשהוא מבקר אצל אימאמים קיצונים ובמקומות שבהם גם ביקרו שניים מהמעורבים בפיגועי יולי 2005 בלונדון.

24 חקירות טרור במקביל

למרות ששירותי הביטחון הבריטיים מאמינים שמרבית המעורבים בתכנון הפעולה נעצרו, עדיין קיים חשש מפני תאי טרור נוספים שמכינים פיגועים בקרוב. בין השאר חוקרים המשטרה ושירות הביטחון אם-איי-5 תכנונים לפגוע בנמלים, ברכבות ומערכת הרכבת התחתית בלונדון.

שר הפנים, ג'ון ריד, קיים פגישות עם "קוברה" (ועדת החרום הבריטית), שבמהלכה הוחלט להשאיר את הכוננות הגבוהה ביותר. "אנחנו יודעים שיש כאלה

המנסים לבצע פיגוע ברגעים אלה", אמר ריד. "עדיין יש אנשים בחוץ שאין אנו יודעים אם קשורים לעצורים או עובדים באופן עצמאי שעובדים כרגע במטרה לבצע פיגוע".

בראיון לרשת השידור בי-בי-סי אמר ריד כי מאז פיגועי יולי אשתקד סוכלו ארבעה פיגועים גדולים בבריטניה, שהיו יכולים להביא למספר רב של נפגעים. עוד סיפר ריד כי כרגע עוסקים כוחות הביטחון הבריטיים ב-24 חקירות טרור ברחבי הממלכה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 + = שמונה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com