יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מי רצח את הסטודנט היהודי?

מי רצח את הסטודנט היהודי?

מי רצח את הסטודנט היהודי? פרשת מותו של צעיר יהודי-בריטי עלתה מחדש לכותרות עם סברה שנרצח בגרמניה על רקע אנטישמי האם תיפתח חקירה מחודשת לקביעת נסיבות מותו של סטודנט יהודי מבריטניה, שלמד בפריז ומצא את מותו בגרמניה? מותו של ג'רמי דאגן לפני כשלוש שנים וחצי הפך לתעלומה, לאור קביעות סותרות של חוקרי מקרי המוות במדינות. הבי-בי-סי הבריטי פרסם היום כי ההשערות ...

מי רצח את הסטודנט היהודי?

פרשת מותו של צעיר יהודי-בריטי עלתה מחדש לכותרות עם סברה שנרצח בגרמניה על רקע אנטישמי

האם תיפתח חקירה מחודשת לקביעת נסיבות מותו של סטודנט יהודי מבריטניה, שלמד בפריז ומצא את מותו בגרמניה? מותו של ג'רמי דאגן לפני כשלוש שנים וחצי הפך לתעלומה, לאור קביעות סותרות של חוקרי מקרי המוות במדינות. הבי-בי-סי הבריטי פרסם היום כי ההשערות השונות של החוקרים הביאו לדרישת המשפחה לפתוח בחקירה מחודשת, השערות שחלקן עוסקות בחששות גוברים שמא מותו נגרם לו כי היה יהודי, במקום הלא נכון, בזמן הלא נכון.

הרישומים במשרד חוקר מקרי המוות בגרמניה, שם מצא דאגן הצעיר את מותו, קובעים שהסטודנט בן ה-22 התאבד כאשר נפגע משתי מכוניות בחודש מרץ 2003. אך קביעה זו נדחתה על ידי חוקר מקרי המוות הבריטי בנובמבר באותה שנה, שהסיק שג'רמי דאגן היה "במצב של טרור" לפני שנפטר.

אמו, אריקה דאגן, מגולדרז גרין שבבריטניה, טוענת שעדויות חדשות מלמדות כי בנה נהרג במקום אחר, ואז "הובא" למקום בו נמצא – כך מדווחות היום הכותרות הבריטיות. טרור? אנטישמיות? לא ברור האם אכן כך פני הדברים, אך הסברה לכך מתחזקת.

"סבל ממצב של טרור"

דאגן היה סטודנט בפריז ומשם נסע לגרמניה לכינוס של "שילר אינסטיטיוט", מכון המייצג קבוצה בעלת אופי פוליטי ימני המקבלת את השראתה מהמנהיג הפוליטי האמריקני, לינדון לה-רוש. דאגן נסע להשתתף בוועידה שאורגנה על ידם נגד המלחמה, שהתקיימה בוויסבהדן שבגרמניה.

בלילה בו נהרג, יצר ג'רמי קשר טלפוני עם אמו בבריטניה ואמר לה שהוא "נקלע לצרות קשות", אבל לא הספיק להסביר את טיבן, ואי אפשר היה להשיג אותו בטלפון לאחר מכן. בנוסף, ציין חוקר מקרי המוות הבריטי כי ג'רמי סבל "ממכות קטלניות כשרץ לכביש ונפגע משתי מכוניות…כאשר לפני כן, סבל ממצב של טרור". ואילו דו"ח של חוקר בכיר

לשעבר בבריטניה, פול קנינג, העלה סברה שדאגן נרצח לפני שגופתו הושארה על הכביש, כדי שזה יראה כמו תאונת דרכים.

משפחתו של ג'רמי טוענים שעדי ראייה בלתי תלויים חיזקו את ביטחונם בכך שלא ייתכן שג'רמי ביצע התאבדות. היום דווח כי בשל ריבוי ההערכות לנסיבות האירוע, המקרה מוגש עכשיו מחדש לחקירה פדראלית בבית המשפט בגרמניה.

אמו של ג'רמי סיפרה שעדויות הועברו גם לתובע הכללי בבריטניה, מתוך תקווה שחקירה מחודשת תאושר. "אני עוברת כל יום בייסורים, כי אני לא יודעת איך בני נהרג", אמרה והוסיפה כי "כל אם צריכה לדעת איך בנה מת, לא משנה מהי האמת – אני צריכה לדעת אותה".

 

התנגד למלחמה, מצא מותו בוועידה

מאז מותו עסוקה אריקה דאגן בניסיונות למצוא דרך לאיתור נסיבות מותו של בנה. לשם כך קמפיין של "צדק לג'רמי" מגייס כספים בפעילויות שונות, ובאתר האינטרנט של הקמפיין ניתן למצוא גם הסברים על שילר אינסטיטוט – הקבוצה עימה נפגש דאגן לפני מותו הפתאומי.

דאגן נפגש עם צעירים בפריז, שנתנו לו חומר כתוב על פעילות הקבוצה, מהם גם שמע על הוועידה שאמורה להתקיים בגרמניה. הסטודנט שהרגיש הזדהות עם התנגדות הקבוצה לתמיכת ראש ממשלת ברטיניה, טוני בלייר, במלחמה בעירק, החליט להצטרף ולהשתתף בכינוס.

אך מסתורין אופף את מה שעבר עליו במהלך הוועידה, שבסופה מת. בחדרי חדרים, יש האומרים שהוא נרצח על רקע אנטישמי, על-ידי אותה קבוצה שפרסומים שונים מדווחים עליה כי היא טוענת להכחשת שואה.

הערב, ארגנו תומכי הקמפיין לחקירת מותו מחדש הופעת קומדיה בלונדון, למטרת לאיסוף כספים למימון המאבק המשפטי. הכל על מנת לענות על השאלה "מה קרה לג'רמי"?

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 × שתיים =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com