שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מיליציה שיעית: נחטוף את הארי

מיליציה שיעית: נחטוף את הארי

מיליציה שיעית: נחטוף את הארי ה"גרדיאן" מדווח כי לנסיך הבריטי נשקף איום מהמורדים החמושים: "אם הוא יגיע לעיראק עליו למות" הנסיך על הכוונת? מפקד ב"צבא מהדי", כוח מרכזי בקרב הלוחמים השיעים בעיראק, אמר לעיתון ה"גארדיאן" כי הנסיך הארי הוא מטרת חטיפה מרכזית עבורם. אבו-מוג'טאבה, המפקד על כ-50 לוחמים בעיר בצרה, טען כי במיליציה קיימת "יחידה מיוחדת שפועלת לאיתורו באמצעות מודיעים ...

מיליציה שיעית: נחטוף את הארי

ה"גרדיאן" מדווח כי לנסיך הבריטי נשקף איום מהמורדים החמושים: "אם הוא יגיע לעיראק עליו למות"

הנסיך על הכוונת? מפקד ב"צבא מהדי", כוח מרכזי בקרב הלוחמים השיעים בעיראק, אמר לעיתון ה"גארדיאן" כי הנסיך הארי הוא מטרת חטיפה מרכזית עבורם. אבו-מוג'טאבה, המפקד על כ-50 לוחמים בעיר בצרה, טען כי במיליציה קיימת "יחידה מיוחדת שפועלת לאיתורו באמצעות מודיעים מתוך הבסיסים הבריטיים".

"אחד מיעדינו הוא ללכוד את הארי, יש לנו אנשים שמושתלים בתוך הבסיסים שיודיעו לנו מתי הוא יגיע", אמר אבו-מוג'טאבה, והדגיש: "לא רק אנחנו, צבא מהדי, ננסה לתפוס אותו, אלא כל אדם ששונא את הבריטים והאמריקנים יתאמץ ללוכדו – כל ה"מוהאג'דינים" (ארגון איסלאמי קיצוני), האל-קאעידה, האיראנים – כולם ינסו לתפוס אותו".

המפקד השיעי הוסיף ואמר על הארי כי "עבורי, הוא רק חייל בריטי ועליו למות אם הוא בא לעיראק, אבל בואו נהיה ריאליסטיים: אנחנו יכולים להרוג מאות חיילים בריטים לפני שנכריח אותם לסגת – כפי שקורה עם האמריקנים כיום – אבל הארי הוא 'שלל' גדול יותר, ונוכל לכפות על הבריטים לרדת על הברכיים ולדבר איתנו".

מקורות במערכת הביטחון הבריטית ביטלו את דברי אבו-מוג'טאבה וכינו אותם "תעמולה בוטה". על פי העיתון, ישנה עדות לכך שאכן נתונים לפיקודו אנשים ותחמושת, אך אין כל ראייה עצמאית לכך שלוחמים שיעים חדרו לבסיסים בריטיים או שהקימו יחידה שמטרתה ללכוד את הנסיך.

ואולם, בכיר במשרד ההגנה העיראקי אמר כי קבוצות הלוחמים מסוגלות לפשוט על בצרה בקלות יחסית, כיוון שאנשיהן חדרו לכוחות הביטחון המקומיים: "כשהבריטים הקימו את הכוחות הללו, הם הרכיבו את רשימות המגוייסים מתוך אותן קבוצות לוחמים".

במקביל שמרו אתמול במשרד ההגנה הבריטי על הקו הרשמי שגורס כי הצבת הנסיך הארי בדרום-מזרח עיראק עם חטיבתו, "הכחולים והמלכותיים", היא תחת "בחינה מתמדת". בהודעת המשרד נאמר: "כוונתנו נותרה שהנסיך הארי יוצב שם כמפקד על חיילים".

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע − 4 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com