שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "מות דיאנה – לא קונספירציה"

"מות דיאנה – לא קונספירציה"

"מות דיאנה – לא קונספירציה" דוח החקירה על מות הנסיכה לפני 9 שנים בפריז קובע שזו היתה תאונה שנגרמה מנהיגה בשכרות אחרי קרוב לעשור של שמועות וקונספירציות קובע היום דוח שחיבר מפקד משטרת לונדון, לשעבר, לורד ג'ון סטיבנס, כי מותם של הנסיכה דיאנה, חברה המצרי דודי אל-פאייד, ונהג המכונית שבה נסעו בפריז באוגוסט 1997 היה תאונת דרכים בעקבות נהיגה מהירה ...

"מות דיאנה – לא קונספירציה"

דוח החקירה על מות הנסיכה לפני 9 שנים בפריז קובע שזו היתה תאונה שנגרמה מנהיגה בשכרות

אחרי קרוב לעשור של שמועות וקונספירציות קובע היום דוח שחיבר מפקד משטרת לונדון, לשעבר, לורד ג'ון סטיבנס, כי מותם של הנסיכה דיאנה, חברה המצרי דודי אל-פאייד, ונהג המכונית שבה נסעו בפריז באוגוסט 1997 היה תאונת דרכים בעקבות נהיגה מהירה בשכרות ולא רצח.

לקריאת הדוח המלא (באנגלית) – לחצו כאן

הנסיכה דיאנה ואל-פאייד, בנו של מוחמד אל- פאייד, מיליונר מצרי ובעליה של החנות "הרודס", נהרגו ב-31 באוגוסט 1997, לאחר שמכונית המרצדס שבה נסעו במנהרת פונט דלאמה בפריז התרסקה בעת שניסו לחמוק מצלמי פפארצ'י שרדפו אחריהם. בתאונה נהרג גם הנהג הנרי פול ונפצע המאבטח של דיאנה. השלטונות הצרפתיים חקרו את התאונה ולאחר שנתיים נקבע כי הסיבה היתה שהנהג היה שיכור ונהג במהירות מופרזת.

בינואר 2004 החל ועדת החקירה בראשות הלורד סטיבנס לחקור את תאונה. במהלך החקירה בוצעו כ-400 ראיונות, כולל עם חברי משפחת בני המלוכה הבריטית ובעלה לשעבר של הנסיכה, הנסיך צ'ארלס.

במסיבת עיתונאים שכינס בלונדון, הציג סטיבנס את הדוח שמכיל 850 עמודים ו-600 מוצגים. "המניע לרצח לכאורה, האפשרות והיכולת לבצע אותו, העדויות שקיימות היום מוכיחות שלא היתה קונספירציה אלא תאונה טרגית", אמר סטיבנס. "דיברנו עם אנשים רבים, חברים בני משפחה ורופאה של הנסיכה".סטיבנס הוסיף כי "זו היתה חקירה מורכבת ומסובכת, ואני החלטתי שרק חקירה מעמיקה ומפורטת תענה על כל השאלות".

זירת התאונה. צילום: אי-פי

זירת התאונה. צילום: אי-פי Ap
"היא לא היתה מאורסת ולא בהריון"

אחת השמועות המרכזיות במהלך השנים שחלפו מאז התאונה היתה שדיאנה ואל-פאייד היו מאורסים ועל כן נרצחו. סטיבנס שלל טענה זו ביחד עם תיאורית הקונספירציה. "היא לא היתה מאורסת ולא התכוונה להיות מאורסת", אמר סטיבנס והוסיף כי "אנו בטוחים שהנסיכה דיאנה לא היתה בהריון בעת התאונה".

לדברי סטיבנס, אל-פאייד שוחח עם אביו בעת שהיה עם דיאנה במלון ריץ בפריז ואמר לו כי הוא מעוניין לתת לנסיכה טבעת אירוסין בדירת האב. "הוא קנה לה טבעת אירוסין. היא לא היתה אתו ואנו מאמינים שהיא מעולם לא קיבלה את הטבעת. אך אנו לא יודעים אם הוא הציג בפניה את הטבעת או לא ומה היתה תגובתה", הבהיר סטיבנס. "משיחות עם חברים קרובים

למדנו שהיא לא התכוונה להיות מאורסת לדודי אל-פאייד".

סטיבנס סיפר כי במסגרת חקירת טענות הקונספירציה נבדקו פרטים גם עם סוכנויות הביטחון הבריטיות – אם-איי-5 ואם-איי-6 – וגם נוצר קשר עם סוכנויות הביון האמריקניות. "אני בטוח שיש בידינו את כל הפרטים ולא נמנעה מאתנו אינפורמציה בחקירה. הייתי בקשר עם הנסיך צ'ארלס, הנסיך פיליפ והנסיך ויליאם. אני לא מוצא שיש הצדקה לערב בחקירה אף לא אחד ממשפחת המלוכה".

ממצאי הדוח יועברו לידי השופטת הבכירה, ליידי באטלר-סלוס שתחל בחקירת נסיבות המוות בחודש הבא. באטלר-סלוס, המשמשת כחוקרת מקרי המוות המלכותית, אחראית לחקירות של מתים ששייכים למשפחת המלוכה.

הנסיכה דיאנה ודודי אל-פאייד. צילום: אי-פי

הנסיכה דיאנה ודודי אל-פאייד. צילום: אי-פי אי פי

 

"אל-פאייד הוא אב מתאבל"

מוחמד אל-פאייד היה אחד ממובילי תיאוריית הקונספירציה ובעבר האשים כי בנו והנסיכה נרצחו בידי השירותים החשאיים הבריטים בשל העובדה שמערכת היחסים ביניהם הסבה מבוכה לבית המלוכה הבריטי. "אין ספק שסטיבנס נסחט, והוא אומר בדיוק את הדברים שהמודיעין הבריטי רוצה שהוא יגיד", אמר אל-פאייד בראיון לבי-בי-סי.

הבוקר אמר אל-פאייד בראיון לרדיו כי לורד סטיבנס בגד בו. והוא מרגיש מאוכזב מאוד מהתוצאות. אל-פאייד הבהיר כי אין בכוונתו לקבל את הממצאים.

סטיבנס מיהר לדחות במסיבת העיתונאים את דבריו של אל-פאייד. "אל-פאייד והצוות המשפטי שלו טענו שמסתירים את האמת", אמר. "ההאשמות הן נטולות יסוד".

סטיבנס הוסיף כי הוא נפגש עם אל-פאייד מספר פעמים והוא יודע שהוא אב מתאבל ושלא יוסיף דבר על כך. עוד אמר סטיבנס שיש עוד משפחות מתאבלות כמו משפחת הנהג, אתה נפגש לאחרונה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


אחד × = 8

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com