יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> מה שלא מצליח כאן, אולי יצליח בצפון אירלנד

מה שלא מצליח כאן, אולי יצליח בצפון אירלנד

מה שלא מצליח כאן, אולי יצליח בצפון אירלנד נציגים ישראלים ופלשתינים קיימו פגישות חשאיות עם אנשי ארגון הטרור הפרוטסטנטי הגדול בצפון אירלנד כדי לסייע לו להפוך לארגון קהילתי לא אלים שיתוף הפעולה בין ישראל לפלשתינים כמעט לא קיים מאז עליית החמאס לשלטון וגם חידוש התהליך המדיני כמעט שאינו נראה באופק, אולם ישראלים ופלשתינים מנסים לסייע לחיזוק היציבות במוקד של סכסוך ...

מה שלא מצליח כאן, אולי יצליח בצפון אירלנד

נציגים ישראלים ופלשתינים קיימו פגישות חשאיות עם אנשי ארגון הטרור הפרוטסטנטי הגדול בצפון אירלנד כדי לסייע לו להפוך לארגון קהילתי לא אלים

שיתוף הפעולה בין ישראל לפלשתינים כמעט לא קיים מאז עליית החמאס לשלטון וגם חידוש התהליך המדיני כמעט שאינו נראה באופק, אולם ישראלים ופלשתינים מנסים לסייע לחיזוק היציבות במוקד של סכסוך אחר – צפון אירלנד.

שלושה נציגים של ארגון הפורום הישראלי הצעיר לשיתוף פעולה – עופר זלצברג, נמרוד גורן ודרור קראוס – ושלושה נציגים של ארגון פלשתיני עמית קיימו בשבוע שעבר דיונים בבלפסט עם אנשי ארגון ההגנה של אלסטר, שנחשב לארגון המיליטנטי הגדול ביותר בצפון אירלנד ועד כה סרב להצטרף לתהליך השלום שהחל ב-1998.

כ-40 מהמנהיגים המדיניים והצבאיים של הארגון, רובם ככולם אסירים לשעבר, השתתפו בדיונים שהתנהלו תחת מעטה חשאי, בתמיכת ממשלת אנגליה ובהנהגת ג'ו קמפילסון, מומחה לגישור סכסוכים מצפון אירלנד. בפגישות נבחנו דרכים כיצד להפוך את הארגון, שאחראי לרציחות של עשרות בני אדם בשלושת העשורים האחרונים, מארגון טרור לארגון קהילתי בלתי אלים.

הנציגים הישראלים והפלשתינים הוזמנו לתרום מניסיונם ביישוב סכסוכים ולסייע בהנחיית הארגון האירי בתהליך. הנציגים הראו לנוכחים כיצד הארגון הישראלי פועל עם שותפיו למען יצירת סביבה חדשה ופועל להמרת הסכסוך על ידי העצמת מנהיגים צעירים משני צדי הסכסוך ובניית מסגרת לשיח ושיתוף פעולה ביניהם.

לאחר שהודו מנהיגי הארגון הצפון-אירי לקבוצה הישראלית- פלשתינית, הם הביעו את רצונם לבקר בזמן הקרוב בישראל וברשות הפלשתינית בכדי להמשיך את התהליך שהחל בבלפסט.

"היה לנו כבוד שבחרו בנו"

ארגון הפורום הישראלי לשיתוף פעולה הוקם ב-2003 על ידי שני ישראלים – דן דובינר ועופר זלצברג, סטודנטים מהאוניברסיטה העברית ופעילים במשמרות צעירות של מפלגות פוליטיות, שעובדים בשיתוף עם ארגונים פלשתינים. הארגון מקיים מאז מפגשים בארץ ובאירופה. הארגון הפלשתיני שהיה מעורב בשיחות הנוכחיות ביקש לשמור על חשאיות.

נמרוד גורן, מנכ"ל הקבוצה הישראלית, אמר ל-nrg מעריב, כי לארגון קהילתי חשיבות רבה בהצלחת מפת הדרכים של צפון אירלנד. "לארגונים הקיצוניים יש השפעה חזקה על ההסכמים כמו שניתן לראות גם בזירה הישראלית-פלשתינית", אמר.

גורן הוסיף כי השיח עם הקבוצה הצפון-אירית היה מרשים. "אנו מקווים להיות עדים בעתיד לתהליכים דומים בקרב קבוצות אלימות גם באזורנו. היה לנו כבוד גדול שהארגון האירי בחרו ללמוד, דווקא מאתנו הישראלים והפלשתינים, כיצד לבנות

קרקע משותפת ולרקום את השינוי ביחס לקונפליקט".

עופר זלצברג, יו"ר-משותף של הארגון הישראלי, הדגיש את עוצמת ההזדהות של תושבי בלפסט עם הסכסוך הישראלי-פלשתיני. "אתה מביט אל השכונות הקתוליות בעיר, שמלאות בדגלים פלשתיניים, ומן העבר השני השכונות הפרוטסטנטיות צבועות בכחול לבן", סיפר. "מציאות זו הפכה את התרומה שלנו, הצוות הישראלי-פלשתיני, למשמעותית ולמרגשת במיוחד עבור הצפון-אירים".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


4 − שלוש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com