יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> למרות הכל, הארי יוצא לחזית

למרות הכל, הארי יוצא לחזית

למרות הכל, הארי יוצא לחזית אחרי שהוחלט לא להציבו בעיראק, יישלח הנסיך הבריטי לאפגניסטן, ושירותו הצבאי יוסתר מעין הציבור נראה כי חלומו של הנסיך הבריטי הארי לשרת את ארצו בחזית, עשוי להתגשם בכל זאת. לאחר הסערה הציבורית שמסרבת לשכוך סביב ההחלטה שלא לשלוח את הארי לעיראק יחד עם פלוגתו, מדווחים כלי התקשורת בבריטניה כי יורש העצר יוצב באפגניסטן, וככל הנראה יצטרף לכוחות ...

למרות הכל, הארי יוצא לחזית

אחרי שהוחלט לא להציבו בעיראק, יישלח הנסיך הבריטי לאפגניסטן, ושירותו הצבאי יוסתר מעין הציבור

נראה כי חלומו של הנסיך הבריטי הארי לשרת את ארצו בחזית, עשוי להתגשם בכל זאת. לאחר הסערה הציבורית שמסרבת לשכוך סביב ההחלטה שלא לשלוח את הארי לעיראק יחד עם פלוגתו, מדווחים כלי התקשורת בבריטניה כי יורש העצר יוצב באפגניסטן, וככל הנראה יצטרף לכוחות נאט"ו.

למרות שהצבתו של הנסיך בחזית עיראק נראתה ודאית ואפילו חברתו קנתה לו שעון פרידה לפני ההצבה בחזית, בשבוע שעבר הודיע הרמטכ"ל הבריטי, סר ריצ'ארד דאנאט, כי הארי לא יישלח יחד פלוגתו. האכזבה מכך שלא יישרת בעיראק עוררה גל פרסומים חדש, ומקורבי של הנסיך טענו כי הארי מתכוון לפרוש מהצבא וללכת בדרכי אמו – לעזור לארגוני צדקה בעולם. אולם, כעת מסתמן שחלומו אכן עשוי להתגשם והוא ייצא לחזית המלחמה באפגניסטן.

על פי הדיווחים, הארי יוצב באפגניסטן לפני חג המולד, וככל הנראה יצטרף לכוחות נאט"ו. נראה שהארי יהיה יותר בטוח באפגניסטן, שם הכוחות פרושים לאורך כל המדינה והוא יוכל לשרת בכל אחד מהם. הנסיך יבצע משימות עם "סיכון נמוך", אבל יחזור במהרה לבריטניה, כדי להבטיח שלכוחות הטאליבן לא יהיה סיכוי למצוא אותו.

גורם בכיר בצבא מסר כי "הוא כנראה ישרת בחיל נמוך של הא"ום, וכנראה יעבוד בלילות. הוא יהיה כל הזמן מחוץ לתמונה, אבל יעשה תפקידים מבצעיים חשובים". גורם צבאי אחר אמר לצהובון הבריטי "ניוז אוף דה וורלד" כי "משרד ההגנה מודע לעובדה שהארי הוא לא מסוג הבחורים שישבו בצד כשהחברים שלו משרתים בחזית. הם יחזרו עם מדליות מעיראק, והוא לא יאהב שלא יהיו לו עיטורים משל עצמו".

צילום ארכיון: אי-אף-פי

הנסיך הבריטי הארי. צילום ארכיון: אי-אף-פי
"המסע שלו יהיה אפוף מסתורין"

לאחר שנכווה מסאגת ההצבה האפשרית בעיראק, הטיל הרמטכ"ל הבריטי איפול על התוכניות להציב את יורש העצר באפגניסטן. דאנאט זעף כשהתוכניות להציב את הארי בעיראק סוכלו, ובניגוד לדיווחים כי היה מטרה לכוחות החמושים בעיראק, טוען הצהובון הבריטי כי הסכנה האמיתית היתה יותר מוחשית מכך.

על פי הדיווח, ראש המודיעין הזהיר כי המורדים, כדי להבטיח את לכידתו של הנסיך, תכננו להפציץ את שתי המפקדות, הבריטית והאמריקנית בבצרה בפצצות כלור, שהורגות את הקורבנות על ידי שהן שורפות את ריאותיהם.

הצהובון פירסם דברים שאמר חבר קרוב של הנסיך, בהם טען כי הארי יעשה

הכל כדי להגשים את חלומו. "הארי יעשה הכל לעלות על המטוס לאפגניסטן, הוא מאוכזב שהוא לא חלק מהפעילות בעיראק", אמר. "זוהי הסיבה בגללה הארי לא פורש מהצבא. אמרו לו שהחלום שלו לשרת את המדינה, עדיין נושם. המסע שלו יהיה אפוף מסתורין, הוא פשוט יעלם".

הצהובון הבריטי טוען כי בידיו פרטים נוספים על ההצבה המתוכננת של הארי באפגניסטן, אך הוא נמנע מלפרסם אותם.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים × 8 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com