שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> לחץ בריטי למען גלעד

לחץ בריטי למען גלעד

לחץ בריטי למען גלעד משלחת מנהיגים בריטיים תעביר מכתב לשגריר הסורי בלונדון למען שחרור החייל החטוף גלעד שליט משלחת של מנהיגים יהודים ולא-יהודים תתייצב אחר הצהריים בשגרירות הסורית בלונדון ותעביר מכתב לשגריר ובו קריאה לפעול לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. מדובר בחלק ממערכת הסברה כלל עולמית משולבת שארגנו גופים יהודים בערים ראשיות בעולם, כאשר במקביל, מתקיימות היום עצרות מחאה רבות ...

לחץ בריטי למען גלעד

משלחת מנהיגים בריטיים תעביר מכתב לשגריר הסורי בלונדון למען שחרור החייל החטוף גלעד שליט

משלחת של מנהיגים יהודים ולא-יהודים תתייצב אחר הצהריים בשגרירות הסורית בלונדון ותעביר מכתב לשגריר ובו קריאה לפעול לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. מדובר בחלק ממערכת הסברה כלל עולמית משולבת שארגנו גופים יהודים בערים ראשיות בעולם, כאשר במקביל, מתקיימות היום עצרות מחאה רבות מול שגרירויות סוריות בעולם, תחת הכותרת: "שחררו את גלעד שליט".

בבריטניה לא תתקיים עצרת המונית, ומשלחת מיוחדת תמלא את המשימה. במשלחת ישתתפו חברי פרלמנט, בהם חברת הפרלמנט היהודיה לואיז הלמן מליברפול, וכן ראש הפדרציה היהודית, אסטל גילסטון, רוי טורולי, נציג ארגון "החברים הנוצרים של ישראל", נציג סטודנטים, אנשי דת מבית הכנסת יונייטד, ודיוויד ג'ייקוב מהתנועה הרפורמית. בנוסף יצטרף למשלחת גם נשיא ארגון הגג של יהדות בריטניה, פלו קאופמן, ואישים נוספים.

המכתב מאשים את סוריה בנתינת חסות לטרור ומבקש מהנהגתה ל"התרחק ממדיניותה המוכתמת בדם" בשל התמיכה ברוצחים ובטרור. "אנו יוצאים בקריאה למנהיגות הסורית להבטיח שהחייל החטוף רב"ט גלעד שליט יוחזר בבטחה למשפחתו", נכתב באיגרת. "אנו קוראים להנהגה הסורית להצטרף לקהילה הבינלאומית ולתמוך בפתרון של שלום לקונפליקט".
השגריר הסורי לא יקבל את פני המשלחת ולא היה ניסיון לתאם פגישה איתו, מכיוון שלא מתקיימים יחסים פורמליים בין הגופים היהודיים לגופים סוריים בממלכה. המשלחת צפויה למסור את המכתב בשגרירות.

מנכ"ל הפדרציה הציונית, אלאן עזיז, שעומד מאחורי התארגנות המשלחת בבריטניה, הסביר על מטרת המכתב. "המכתב מבהיר שהמצב הנוכחי בקונפליקט הישראלי-פלשתיני מורכב ביותר, והסבל של שני הצדדים צריך להדאיג את כולנו", אמר עזיז. "בכל אופן, דבר אחד צריך להישאר ברור, והוא שלכולנו יש את האחריות להילחם נגד טרור. ועל אף זאת, סוריה ממשיכה לתמוך בטרור, מבחינה פוליטית ומבחינה כספית".

העולם מתגייס למען גלעד

בהפגנות, שיתקיימו היום ברחבי העולם תחת הכותרת "FREE GILAD" (שחררו את גלעד), צפויים להשתתף אלפי מפגינים ובהם אישי ציבור, חברי ארגונים יהודים מקומיים, נוצרים אוהדי ישראל, ארגוני סטודנטים וחברי תנועות נוער. באירועים יחלקו המפגינים כרוזים ויניפו שלטים לאות הזדהות עם ישראל ועם גלעד שליט.

בין השאר יתקיימו הפגנות המוניות מול משרד נציגות סוריה לאו"ם בניו-יורק, ומול שגרירויות סוריה בערים וושינגטון ואוטווה שבקנדה. משלחת של הארגונים

היהודיים בבריטניה, שאליה יצטרפו גם חברי פרלמנט וחברי בית הלורדים, תעביר מכתב מיוחד לשגריר הסורי. בסידני שבאוסטרליה יושק קמפיין ציבורי ותקשורתי נרחב שיימשך שבועיים. בנוסף, תתקיים הפגנה מול הקונסוליה הסורית בעיר.

גם בפריז יתקיים ערב מחאה, שבו ישתתפו אלפי אנשים. ביוהנסבורג שבדרום אפריקה תתקיים תפילה המונית מיוחדת לשלומו של גלעד בבית הכנסת הגדול בעיר. הפגנות ועצרות יתקיימו גם בסנטיאגו, בירת צ'ילה, ובמקומות נוספים.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ שבע = 10

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com