יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> לונדון: נעצר פעיל בכיר מוסלמי

לונדון: נעצר פעיל בכיר מוסלמי

לונדון: נעצר פעיל בכיר מוסלמי המשטרה עצרה בלונדון את פעיל קיצוני בחשד שעודד פעילות טרור. בעבר הוא קרא לרצוח את בלייר משטרת בריטניה עצרה היום את אחד מבכירי הפעילים בקהילה המוסלמית במדינה בחשד שעודד פעילות טרור. עומאר ברוקס, הידוע בשם אבו-עיז א-דין, נעצר הבוקר במזרח לונדון על ידי היחידה ללוחמה בטרור בשעות הבוקר. הוא לתחנת המשטרה, שם יישאר במעצר תחת ...

לונדון: נעצר פעיל בכיר מוסלמי

המשטרה עצרה בלונדון את פעיל קיצוני בחשד שעודד פעילות טרור. בעבר הוא קרא לרצוח את בלייר

משטרת בריטניה עצרה היום את אחד מבכירי הפעילים בקהילה המוסלמית במדינה בחשד שעודד פעילות טרור.

עומאר ברוקס, הידוע בשם אבו-עיז א-דין, נעצר הבוקר במזרח לונדון על ידי היחידה ללוחמה בטרור בשעות הבוקר. הוא לתחנת המשטרה, שם יישאר במעצר תחת סעיף אחד של חוק הטרור. המשטרה מסרה כי המעצר בוצע לאחר חקירה מתמשכת.

ארגונו של אבו-עיז א-דין, שנקרא "הכת השמורה", מורכב מחברים קיצונים של קבוצת אל- מוהג'ירון בעלת הקשרים לאל קאעידה. באוגוסט 2005 הצהירה ממשלת בריטניה שהיא מתכוונת להוציא את הארגון מחוץ לחוק.

עיתון "הטיימס" פרסם לאחרונה תמליל של אבו-עיז א-דין מימי המשבר האחרון בלבנון, בו הוא מטיף למלחמת קודש ולרציחתו של ראש הממשלה, טוני בלייר. בעבר הוא גם שיבח את המפגעים שבצעו סדרת פיגועי טרור ברכבת התחתית של בריטניה ביולי 2005 וכינה אותם "ראויים לשבח". בנוסף ארגן אבו-עיז א-דין הפגנת תמיכה במבצעי פיגועי 11 בספטמבר בארה"ב.

אבו-עיז א-דין נולד למשפחה נוצרית ממוצא ג'מייקני, תחת השם טרוור ברוקס, וגדל בשכונת האקני במזרח לונדון. הוא התאסלם כשהיה בן 17 ובחר לעצמו את השם המוסלמי, שמשמעותו "עוצמת האמונה" בערבית.

בשנות התשעים הפך אבו-עיז א-דין לפעיל במסגד של עומר בקרי מוחמד בפינסבורי פארק. שמו אף עלה כיורשו של בקרי מוחמד כשזה גורש  מבריטניה. בקרי מוחמד טען כי בריטניה צריכה להתנהל על פי חוקי האיסלאם.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים − = 1

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com