יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> לא הסירה רעלה – והושעתה

לא הסירה רעלה – והושעתה

לא הסירה רעלה – והושעתה מורה צעירה בבריטניה לא הסכימה להוריד את הרעלה במהלך שיעור והושעתה. שר דורש לפטר אותה סערת הרעלות המוסלמיות ממשיכה להטריד את המנוחה בבריטניה: עוזרת הוראה צעירה לאנגלית הושעתה מתפקידה לאחר שסירבה להוריד את הרעלה במהלך השיעור. עיישה עזמי, בת 23, שמלמדת בבית הספר היסודי הטפילד של הכנסייה של אנגליה במערב יורקשייר התבקשה להוריד את הרעלה במהלך השיעור ...

לא הסירה רעלה – והושעתה

מורה צעירה בבריטניה לא הסכימה להוריד את הרעלה במהלך שיעור והושעתה. שר דורש לפטר אותה

סערת הרעלות המוסלמיות ממשיכה להטריד את המנוחה בבריטניה: עוזרת הוראה צעירה לאנגלית הושעתה מתפקידה לאחר שסירבה להוריד את הרעלה במהלך השיעור.

עיישה עזמי, בת 23, שמלמדת בבית הספר היסודי הטפילד של הכנסייה של אנגליה במערב יורקשייר התבקשה להוריד את הרעלה במהלך השיעור לאחר שהתלמידים התלוננו כי אינם מצליחים להבין את השיעור. המורה סירבה ועל כן הוחלט להשעותה עד שהעניין ידון בבית המשפט לענייני תעסוקה.

הבוקר אמר השר לעניינים מקומיים, פיל וולס, בראיון לעיתון "סאנדיי מירור" כי יש לפטר את עזמי. "היא שמה את עצמה בעמדה בה היא לא יכולה לעשות את עבודתה", אמר וולס. לדבריו, המקרה גובל באפליה על רקע מיני. "היא מתכחשת לזכות הילדים ללמידה מלאה כשהיא מתעקשת ללבוש את הרעלה", אמר.

"הרעלה לא משפיעה על התלמידים"

בראיון לרשת בי-בי-סי הכחישה עזמי שהרעלה שלה יצרה בעיות עם התלמידים וכי הם מעולם לא ביקשו ממנה להוריד את כיסוי הפנים וכי אינה מוכנה להוריד את הכיסוי בפני עמיתים גברים. "הילדים מודעים לשפת הגוף שלי, למבט בעיניים שלי, לדרך בה אני אומרת דברים", הסבירה. "אם אנשים חושבים שזו בעיה, מה ביחס לתלמידים עיוורים? הם לא יכולים לראות דבר, אבל יש להם השכלה מצוינת. כך שאני לא חושבת שהעובדה שאני לובשת רעלה משפיעה על התלמידים

בכלל".

לאחר השעייתה והדרישה שתתפטר פנתה המורה הצעירה לעורך דין מקרדיף, ניק ויטינגהאם, בבקשה שייצג אותה. עורך הדין טען  בבית הדין לעבודה כי לא נכון לומר שעזמי לא יכלה לבצע את עבודתה. "עזמי יכולה לבצע את תפקידה כמורה עוזרת על הצד הטוב ביותר, ולהמשיך להגיש תמיכה לתלמידים הדוברים אנגלית כשפה שנייה", אמר. "לאף ילד לא היתה מעולם בעיה עם העזרה שהיא סיפקה לו ואף הורה לא התלונן מעולם על עבודתה".

 

ליווינגסטון: השינוי צריך לבוא מבפנים

אתמול הפגינו כ-60 חברים בקהילה המוסלמית מול משרדיו של יו"ר הפרלמנט, ג'ק סטרו, שהצית את הוויכוח על הרעלות. אולם סטרו יכול להיות מעודד מכך שרבים בצמרת הבריטית מתייצבים לצדו, גם מהמפלגה היריבה.

שר הפנים בממשלת הצללים של השמרנים, דיוויד דיוויס, כתב היום ב"סאנדיי טלגרף" כי "זה נשא משמעותי אם בבריטניה אנו מפתחים חברה מפוצלת. האם אנחנו יוצרים סדרה של קהילות סגורות בתוך הקהילה הפתוחה שלנו? האם אנחנו בשגגה מעודדים סוג של אפרטהייד בהתנדבות?".

ראש העיר לונדון, קן ליווינגסטון, אמר שהוא יעדיף שמוסלמיות יוותרו על הרעלה, אבל השינוי לא יוכל להיכפות עליהם מבחוץ. לדבריו, רוב האנשים רוצים לראות את הרעלות מושלכות, אך הוסיף שהשינוי יוכל להתקיים לאורך זמן, מתוך הקהילה המוסלמית ולא מתוך פעולות של "פוליטיקאי לבן, זקן ממין זכר".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


3 + שש =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com