יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "לא היו ערוכים לפיגוע בלונדון"

"לא היו ערוכים לפיגוע בלונדון"

"לא היו ערוכים לפיגוע בלונדון" הוועדה לבחינת התנהגות כוחות ההצלה בפיגועי לונדון מותחת ביקורת נוקבת על מוכנותם לפני כשנה, ב-7 ליולי 2005, התעוררו תושבי בריטניה לגל של טרור. ארבעה פיגועים החרידו תחנות רכבת ותחנות אוטובוסים בבירת בריטניה, וגרמו למותם של 52 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-700 נוספים. דוח שהציגה היום הוועדה שמונתה לבדיקת היערכות כוחות הביטחון הבריטיים במהלך הפיגועים חושף ...

"לא היו ערוכים לפיגוע בלונדון"

הוועדה לבחינת התנהגות כוחות ההצלה בפיגועי לונדון מותחת ביקורת נוקבת על מוכנותם

לפני כשנה, ב-7 ליולי 2005, התעוררו תושבי בריטניה לגל של טרור. ארבעה פיגועים החרידו תחנות רכבת ותחנות אוטובוסים בבירת בריטניה, וגרמו למותם של 52 בני אדם ולפציעתם של יותר מ-700 נוספים. דוח שהציגה היום הוועדה שמונתה לבדיקת היערכות כוחות הביטחון הבריטיים במהלך הפיגועים חושף תמונה קשה בכל הקשור למוכנותם של שירותי הביטחון ושל כוחות ההצלה לקראת הפיגועים ובטיפול בנפגעים הרבים.

הוועדה, שהציגה את הדוח במסיבת עיתונאים שהתקיימה היום, מורכבת מגופים שונים ובראשה עומד צ'ארלס בארנס. הוועדה שיבחה אמנם את טוב ליבם של הלונדונים שהושיטו יד לרעהו ברגעים הקשים ואת אומץ ליבם של אלו שעבדו בשטח בזמן הפיגועים, אך מותחת ביקורת נוקבת על ההיערכות של כוחות הביטחון.

כך למשל קובעת כי למרות ההתרעות הרבות שקדמו לפיגועים, כוחות ההצלה והחירום לא היו ערוכים לטיפול באירוע בזמן אמת. כך למשל נכתב בדוח כי התקשורת בין כוחות החירום וההצלה התנהלה בערוצי תקשורת שונים ולא אפשרה להם להיות בקשר. רבים מבין כוחות ההצלה הסתמכו על טלפונים ניידים, שאינן מאפשרות קליטה במנהרות התחתיות ובשעות עומס קורסות גם על פני האדמה, כפי שקרה באותו יום.

עובדות אלו, נכתב בדוח, היו ידיעות מראש אך לא נעשה דבר כדי להתכונן לפיגועים בצורה יעילה. חוסר התקשורת בין האמבולנסים, שפינו את הנפגעים, בינם לבין עצמם ולבתי החולים הובילו לכך ששלושה אוטובוסים מלאים בפצועים הובלו לבתי החולים "לונדון רויאל הוספיטל" כ-25 דקות לאחר שבית החולים הודיע על חוסר יכולתו לטפל בפצועים נוספים. לרשותם של כוחות ההצלה עמד רק הליקופטר אחד לפינוי הפצועים.

חום של ארבעים מעלות לצד גופות

מחברי הדוח כותבים בנוסף כי לא היתה אסטרטגיה שכיוונה את פעילותם של כוחות ההצלה, מה שגרם לכך שכל זרוע קבעה בעצמה את דפוס הפעולה, ללא תיאום עם הכוחות האחרים שפועלים בשטח. היעדר אסטרטגיה יצר בלבול ועיכובים בחילוץ הפצועים.

יו"ר הוועדה אמר שבלתי מתקבל על הדעת שאחת הערים עם הטכנולוגיות המובילות בעולם תסתמך על מערכות מיושנות, שלא יכולות לפעול בזמן חירום. הוא אף תיאר בדוח את סבלם של אלו שחוו את הפיגועים על בשרם: החשכה המוחלטת במנהרות הרכבת

התחתית, בחום של 40 מעלות, לצד גופות מוטלות, עשן ודם. לדבריו, חלפו 40 דקות עד שעזרה ראשונה הגיעה לנפגעים.

הוועדה מותחת גם ביקורת נוקבת על הטיפול בניצולי הפיגוע. הניצולים, קובעת הוועדה, נופלים בין הכיסאות וסובלים מהבירוקרטיה הממשלתית הקשה. כך למשל, אבדו רשימות של ניצולים ומאות ניצולים עזבו את זירת הפיגוע מבלי שפרטיהם נלקחו.

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, אמר שהמסקנות מהפיגועים הופקו, אך הבטיח ללמוד בעיון את ממצאי הדוח.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 6 = שתיים עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com