יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> כבוד מלכותי ליהודי בריטניה

כבוד מלכותי ליהודי בריטניה

כבוד מלכותי ליהודי בריטניה המלכה אליזבת השנייה ערכה ערב הצדעה לקהילה היהודית בממלכה, כולל מזנון כשר למהדרין. "זהו איתות על מקומם של היהודים", אמר אחד הנוכחים מלכת בריטניה, אליזבת השנייה, ערכה אמש ערב הצדעה לקהילה היהודית במדינה במלאות 350 שנה לחידוש פעילותה של הקהילה בממלכה. כ-150 נציגים בולטים של הקהילה היהודית – בהם מנהיג המפלגה השמרנית לשעבר מייקל הווארד והלורד ...

כבוד מלכותי ליהודי בריטניה

המלכה אליזבת השנייה ערכה ערב הצדעה לקהילה היהודית בממלכה, כולל מזנון כשר למהדרין. "זהו איתות על מקומם של היהודים", אמר אחד הנוכחים

מלכת בריטניה, אליזבת השנייה, ערכה אמש ערב הצדעה לקהילה היהודית במדינה במלאות 350 שנה לחידוש פעילותה של הקהילה בממלכה.

כ-150 נציגים בולטים של הקהילה היהודית – בהם מנהיג המפלגה השמרנית לשעבר מייקל הווארד והלורד אנדרו סטון שמעורב בפרויקטים שונים לקירוב בין ישראלים לפלשתינים – הגיעו לארמון סנט ג'יימס בלונדון ונהנו מכיבוד כשר למהדרין. בטקס לא נישאו נאומים, אך המלכה עברה באופן אישי בין המוזמנים וקיימה עמם שיחות.

למרות שהקהילה היהודית מונה רק כ-350 אלף איש היא מעורבת בפעילויות השונות ברחבי הממלכה הבריטית, החל מפוליטיקה ועסקים ועד לתחומי הבידור.

"אני חושב שליהודים היום יש מקום של כבוד בחברה הבריטית, והרב הראשי נתפס אפילו בעיני מי שאינם יהודים כקול המצפון", סיפר ל-nrg מעריב הרב הרשל גלוק שהיה בין המוזמנים. "אירוע כזה שהמלכה מקיימת, כשהיא בעצמה בתפקיד המארחת, מבטא רחשי כבוד והערכה לקהילה היהודית. זהו איתות לחברה ולקהילות הבריטיות כולן  על מקומה של הקהילה היהודית היום בבריטניה, והוא מבטא הערכה לתרומה החשובה של יהודים לכל המגזרים בחיי הקהילות בבריטניה".

"היהודים הם חלק אינטגרלי מהחברה"

בני הזוג רובין וניצה ספיירו, שמפעילים מרכז תרבות יהודי וישראלי, סיפרו על אווירה מופלאה באירוע וכי המלכה ובעלה, הנסיך פיליפ, השרו אווירה טובה על הנוכחים.

רובין ספיירו סיפר כי הוא מכיר את הנסיך עוד מימי הצבא. "כשהציגו אותנו בפני המלכה אמרו לה שאנחנו פעילים בהבאת התרבות היהודית והישראלית במרכז צוותא

לחיי היהודים והלא יהודים בבריטניה". לדברי ספיירו, המלכה חייכה כי "זה צריך להשאיר אתכם עסוקים".

"היארוע הראה שהקהילה היהודית הינה חלק אינטגרלי מהחברה הבריטית, שאין שום מתח בין יהודים לבריטיים", אמר ספיירו. "לדעתי גם אין שום אנטישמיות בבריטניה, ברור שלא במעמדות העליונים ובמעמדות הביניים".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 6 = אפס

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com