שבת , 20 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> כבוד בריטי לנשיא איראן לשעבר

כבוד בריטי לנשיא איראן לשעבר

כבוד בריטי לנשיא איראן לשעבר אוניברסיטה בריטית תעניק מחר תואר כבוד למוחמד חתאמי. שר החוץ לשעבר העניק את ברכתו למרות תמיכתה בהטלת סנקציות על איראן בשל תכניתה הגרעינית, בריטניה משדלת ליחסים קרובים יותר עם הממשל בטהרן. העיתון הבריטי "סקוטמן" דיווח היום כי ג'ק סטרו, בעת שכיהן כשר החוץ עודד את אוניברסיטת סנט אנדרוז להעניק תואר כבוד לנשיא האיראני לשעבר, מוחמד ...

כבוד בריטי לנשיא איראן לשעבר

אוניברסיטה בריטית תעניק מחר תואר כבוד למוחמד חתאמי. שר החוץ לשעבר העניק את ברכתו

למרות תמיכתה בהטלת סנקציות על איראן בשל תכניתה הגרעינית, בריטניה משדלת ליחסים קרובים יותר עם הממשל בטהרן. העיתון הבריטי "סקוטמן" דיווח היום כי ג'ק סטרו, בעת שכיהן כשר החוץ עודד את אוניברסיטת סנט אנדרוז להעניק תואר כבוד לנשיא האיראני לשעבר, מוחמד חתאמי.

סטרו אישר באופן רשמי את החלטת האוניברסיטה, לאחר שנשיא המוסד האקדמי ומנהיג מפלגת הליברליים, סר מננדזנס קמפבל, פנה אליו בעניין. מחר חתאמי צפוי לקבל את תואר הכבוד, כשיפתח באופן רשמי את המחלקה ללימודי איראן באוניברסיטה.

בשבועות האחרונים זכתה החלטת האוניברסיטה לביקורת נוקבת מצד ממשלת ישראל, גולים איראנים, אקדמאיים וסטודנטים, שטענו כי חתאמי הנהיג שלטון ברוטלי שהפר זכויות אדם, וכי הוא גם תומך בארגון הטרור חיזבאללה.

"כשחשבנו לראשונה להביא אותו לכאן, זה נראה בעניינו הגיוני לפנות לממשלה, כדי להבטיח שלא ליצור סערה", אמר גורם בכיר באוניברסיטה לעיתון. "סר קמפבל כתב לסטרו לבדוק שזה עולה בקנה אחד עם מדיניות הממשלה, ובתשובתו עודד אותנו סטרו להמשיך. הוא אמר שזה חשוב מאד להביאו, כי בריטניה צריכה יחסים טובים יותר עם איראן".

דובר משרד החוץ הבריטי אישר כי אפשר למנהיג האיראני לערוך ביקור במדינה. "זה ביקור פרטי, אבל אנחנו מקבלים אותו בברכה כי חשוב לשמור על יחסים אקדמאיים ותרבותיים עם איראן", אמר הדובר. "אנו מעריצים את מאמציו של חתאמי לעודד דיאלוג בין ציוויליזציות ולבנות דיאלוג בין-דתי".

"חתאמי צועד לעברנו בשטח ההפקר"

בהתחלה תוכנן כי חתאמי יקבל את תואר הכבוד מידי סר קמפבל, אולם מנהיג המפלגה הליבלרלית ביטל את השתתפו בטקס, בשביל להשתתף בדיון בנושא המלחמה בעיראק בווסטמינסטר. לילה זאזרי, מהאגודה האנגלית-איראנית באקדמיה, העריכה כי סר קמפבל ביטל את השתתפותו בטקס בגלל הביקורת שספג, גם ביקורת ממפלגתו שלו.

זאזרי ביקשה מהנהלת האוניברסיטה לשקול מחדש את הענקת התואר למנהיג האיראני לשעבר. "חתאמי היה מעורב בכמה מהזוועות האיומות ביותר שבוצעו בעם האיראני", אמר זאזרי. "זה בושה שאוניברסיטה עם היסטוריה כמו סנט אנדרוז

מזמינה מטיף עם דם על הידיים לקבל תואר כבוד. הם צריכים לבטל את ההזמנה".

מנהל האוניברסיטה, ד"ר בריאן לאנג, הגן בחריפות על החלטתו להעניק תואר כבוד לחתאמי. "זהו האדם עימו המערב צריך להתחבר, אם אנחנו רוצים לקדם יחסים בונים יותר ויחסי שלום עם איראן", כתב ד"ר לאנג לסקוטמן. "הוא טיפס מעל לתעלות האיראניות והוא צועד בשטח ההפקר לעברנו. הענקת תואר הכבוד נועדה להביע את עידוד האוניברסיטה לרצון ליצור דיאלוג והבנה הדדית. התואר מציין שהאוניברסיטה מקבלת את ידיו המושטות".

בימים האחרונים נמסר ל-nrg מעריב כי מוזמנים רשמיים הודיעו כי ימנעו מלהגיע לבית הנבחרים, שם צפוי חתאמי לנאום במהלך ביקורו בבריטניה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 4 = שלוש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com