יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "ימים מכריעים ליציבות האזור"

"ימים מכריעים ליציבות האזור"

"ימים מכריעים ליציבות האזור" ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר יגיע מחר לישראל ולרשות כדי לקדם את התהליך המדיני באזור ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, יגיע היום לישראל לסדרת פגישות מדיניות עם בכירים ישראלים ופלשתינים. בלייר, שינסה להתניע את התהליך המדיני, אמר במהלך ביקורו בטורקיה כי "הימים הקרובים יהיו מכריעים ליציבות האזור". מטורקיה המשיך בלייר לקהיר, כחלק מסדרת פגישות עם מנהיגים ...

"ימים מכריעים ליציבות האזור"

ראש ממשלת בריטניה טוני בלייר יגיע מחר לישראל ולרשות כדי לקדם את התהליך המדיני באזור

ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, יגיע היום לישראל לסדרת פגישות מדיניות עם בכירים ישראלים ופלשתינים. בלייר, שינסה להתניע את התהליך המדיני, אמר במהלך ביקורו בטורקיה כי "הימים הקרובים יהיו מכריעים ליציבות האזור".

מטורקיה המשיך בלייר לקהיר, כחלק מסדרת פגישות עם מנהיגים ערבים שיכולים לדעתו לקדם את התהליך בין ישראל לפלשתינים. "אין דבר חשוב יותר במזרח התיכון ובעולם כולו מהקונפליקט בין הישראלים לפלשתינים", אמר.

בהתייחסו לאירועים ברשות הפלשתינית, למהומות ולהקדמת הבחירות, אמר בלייר: "כפי שאתם יכולים לראות מהאירועים ביממה האחרונה, הימים הקרובים או השבועות הקרובים, הם זמן קריטי להחלטות בתהליך כולו. הדבר החשוב ביותר הוא לבסס ממשלה מתפקדת לגמרי שתתחיל לבנות את התשתית בצד הפלשתיני, שתאפשר למו"מ לשלום עם ישראל להתקדם".

בלייר הוסיף שההתדרדרות האלימה היא סיבה נוספת להגיע לאזור, ולא סיבה להישאר רחוק. "אם לא תהיה לנו תחושה של דחיפות ופעילות במצב הזה, הוא ימשיך ללכת אחורה וסבלם של הפלשתינים  וההשלכות לאזור כולו , ולביטחונה של ישראל יהיו נוראיות".

"אבו-מאזן רוצה להעלות את רמת החיים ברשות"

במסיבת עיתונאים שנערכה בתום פגישתו עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, ציין בלייר כי חשוב שהקהילה הבינלאומית תתמוך בנשיא הפלשתיני. הוא הוסיף כי אבו-מאזן זקוק לתמיכה ועזרה לבניית ממשלה, כדי לחזק את יכולתו להעלות את רמת החיים ברשות.

בנוסף התייחס בלייר להצהרתו של אבו-מאזן על הקדמת הבחירות, ואמר כי "ההצהרה מראה את הרצון של הנשיא הפלשתיני לשפר את מנת חלקם של בני עמו".

במבקיל האשים בלייר את איראן בניסיונותיה ל"הוריד מהפסים" את המאמצים להשגת שלום במזרח התיכון. הוא הוסיף כי הוא לא מצליח לראות כיצד הממשל בטהרן מסוגל לסייע לשיקום האזור.

"על איראן להחליט, אם היא מעוניינת להושיט יד – אנחנו כאן", אמר. "אבל, אם הם מתכוונים לחתור תחת ממשלת עיראק, ממשלת לבנון והרשות הפלשתינית, אין בידנו לעשות דבר".

ערב יציאתו לאזור אמר בלייר שלא ידבר עם החמאס ונציגיו, עד שאלה לא יעמדו בשלושת עקרונות האו"ם והקוורטט. ראש הממשלה הבריטי מתכוון להדגיש בביקורו הזה את אמונו בפתרון של שתי מדינות, ולראות מה עוצר את ההתקדמות בתהליך. לדבריו, מדינה פלשתינית אינה רק אינטרס של פלשתין, או אינטרס ישראלי, אלא של כל המזרח התיכון. אחרי הביקור בארץ הוא ימשיך בפגישות המדיניות באיחוד אמירויות המפרץ.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 + שמונה =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com