יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> יום הולדת 80 לוהט למלכה

יום הולדת 80 לוהט למלכה

יום הולדת 80 לוהט למלכה טקס יום הולדתה של מלכת אנגליה התקיים בחום עז. אנשיה השקו את הסוסים, אבל הואשמו בהרג דובים המלכה בת 80 והממלכה לוהטת: אלפים מנתיניה של מלכת אנגליה, ולא מעט תיירים המבקרים בממלכתה, צבאו היום על גדר ארמון בקינגהאם, כדי לאחל לחובשת הכתר יום הולדת 80 שמח. חובבי החיות, לעומת זאת, ניצלו את יום חגה של הוד מעלתה כדי ...

יום הולדת 80 לוהט למלכה

טקס יום הולדתה של מלכת אנגליה התקיים בחום עז. אנשיה השקו את הסוסים, אבל הואשמו בהרג דובים

המלכה בת 80 והממלכה לוהטת: אלפים מנתיניה של מלכת אנגליה, ולא מעט תיירים המבקרים בממלכתה, צבאו היום על גדר ארמון בקינגהאם, כדי לאחל לחובשת הכתר יום הולדת 80 שמח. חובבי החיות, לעומת זאת, ניצלו את יום חגה של הוד מעלתה כדי להאשים את משמר הכבוד בעידוד הריגתם  של מאות דובים, עבור פרוותם. פרט אחד זכה להתעלמות: המלכה, מה לעשות, נולדה בכלל באפריל.

ב-21 באפריל 1926 נולדה אליזבת' אלכסנדרה מרי ווינדזור – שמה המלא של המלכה אליזבת'. היום חגגו ההמונים את יום ההולדת המלכותי הרשמי, שנקבע לחודשי הקיץ בתקווה שהגשם לא יקלקל את החגיגות.

ואולם מי שביקש לברוח מהטיפות, לא לקח בחשבון, ככל הנראה, את העובדה שבשנים האחרונות חודש יוני היה חם במיוחד בלונדון, מה שלא מהווה בעיה קשה מדי לחוגגים, שפשוט מורידים ז'קטים. לחיילי המשמר, לעומתם, אין מדי קיץ, והם נידונים להתבשל במדיהם המפוארים.

לפני תום הטקס, יצאה המלכה לסיבוב כרכרה ליד ההמונים, שהתקבצו בכיכר טרפאלגר כדי להריע לה. תותחי המשמר ירו מטח של כבוד, אך לא לפני שהסוסים פונו מהמקום, כדי שלא יסבלו מהרעש. הדאגה לסוסים גם הביאה את מטפליהם לרסס עליהם מים מפאת החום, ולהקפיד במיוחד על הגשת מי שתייה בשפע.

כ-500 דובים בשנה הופכים לכובע

פעילים למען זכויות בעלי חיים האשימו היום את המשמר המלכותי כי בניגוד בולט לדאגה שהפגינו חייליו כלפי הסוסים, הם מעודדים קטל של אלפי דובים מזה כ-200 שנה, משום שפרוותם משמשת לריפוד כובעיהם. רק השנה, אומרים הפעילים, החיש המשמר את קיצם של כ-500 דובים קנדיים. דוברי הצבא, מצדם, מתנערים מאחריות באומרם שהדובים לא נקטלים במיוחד לשם השימוש בפרוותם.

השנה  – 54 שנים לאחר עלייתה של אליזבת' למלוכה – הייתה גם יום ההולדת הראשון בו עטה הנסיך הארי מדים, והשתתף במצעד לעיניהם המשתאות – גם אם מאופקות

– של שאר בני משפחת המלוכה. המלכה אליזבת' שימשה במהלך מלכותה גם כמלכתן של מדינות רבות אחרות בחבר העמים הבריטי, בכללן כמה ממדינות אפריקה, קנדה וניו-זילנד.

במפגן של חיל האוויר המלכותי, שנעל את הטקס, השתתפו 49 מטוסים מ-14 סוגים שונים, החל במטוסי הטייפון המודרניים וכלה במטוסי לנקסטר, מימי מלחמת העולם השנייה. למעט המטס, התנהל הטקס תחת עינם הפקוחה של בני המשפחה המלכותית, בדיוק כמו שהתנהלו קודמיו לפני מאות שנה. באנגליה כמו באנגליה – הזמן נוטה לשנות קצב בכל הנוגע לטקסים מלכותיים.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 3 = עשרים ארבע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com