יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> טרנד בדרום עיראק: גידול אופיום במקום אורז

טרנד בדרום עיראק: גידול אופיום במקום אורז

טרנד בדרום עיראק: גידול אופיום במקום אורז חקלאים עיראקים החלו לגדל פרגים, בסיוע כספי של המליציות. הדבר ממחיש את התגברותן של הכנופיות החמושות באזור. חשש: עיראק תהפוך לספקית סמים שדות האורז הנרחבים בעיראק הפכו עורם, וכעת גדלים שם שיחי אופיום. עיתון הבריטי "אינדפנדנט" פרסם הבוקר כי לראשונה החלו חוואים בדרום עיראק לגדל אופיום בשדותיהם בחסות המליציות החמושות, וכי יש חשש ...

טרנד בדרום עיראק: גידול אופיום במקום אורז

חקלאים עיראקים החלו לגדל פרגים, בסיוע כספי של המליציות. הדבר ממחיש את התגברותן של הכנופיות החמושות באזור. חשש: עיראק תהפוך לספקית סמים

שדות האורז הנרחבים בעיראק הפכו עורם, וכעת גדלים שם שיחי אופיום. עיתון הבריטי "אינדפנדנט" פרסם הבוקר כי לראשונה החלו חוואים בדרום עיראק לגדל אופיום בשדותיהם בחסות המליציות החמושות, וכי יש חשש כבד שעיראק תהפוך לספקית סמים רצינית, לצד אפגניסטן.

מדובר בחקלאים באזור המפורסם בגידולי האורז שלו ליד נהר הפרת במערב העיר דיוואניה שמדרום לבגדד. החקלאים הפסיקו את מסורת גידול האורז, ועברו לגידול פרגים להפקת הסם. המעבר בחקלאות נמצא עדיין בראשיתו, אבל הממשלה העיראקית יכולה לעשות מעט מאוד בנושא, כיוון שמדובר באזור בו שולטות המליציות השיעיות ומחליפיהם בכוחות הביטחון מאבטחים את אזור דייאוניה ושכונותיה.

מבריחי סמים משתמשים בעיראק מזה זמן מה כנקודת מעבר למשלוחי הרואין, המופקים באפגניסטן ונשלחים דרך איראן לשוק העשיר של ערב הסעודית וארצות המפרץ. כוחות הבטחון של סדאם חוסיין היו מעורבים עמוק בסחר הלא-חוקי.

התחלת גידול הפרגים הינה אינדיקטור מובהק לעלייה באלימות בדרום עיראק. נראה כי לא מדובר בהחלטה כלכלית של כמה חקלאים, משום המגדלים והכנופיות שמעניקות להם חסות "מאורגות היטב ומאובזרות בנשק וכלי-תחבורה".

מחפשים את הכסף הגדול

על פי הדיווחים, נראה שהחוואים מתקשים בגידולי הפרגים, בשל החום המאסיבי והלחות הגבוהה בעונה זו של השנה. אולם, אין סיבה שהגידולים לא יצלחו במזג האוויר החם, אם הם מושקים היטב. כבר בשנת 3,400 לפנה"ס גודלו פרגים באזור זה, והיו מוכרים על ידי השומרונים כ"צמח ההנאה". כמו כן חלק מהכתבים הראשונים על האופיום נמצאו על חרסים בניפור, סמוך לדיוואניה.

כעת, מה שפועל נגד הכנופיות שמארגנות את גידולי הפרג בעיראק, היא

העובדה שהם מרוויחים כספים רבים מהברחת סמים מאיראן. הברחה זו הינה קלה יחסית לביצוע, בשל אינסוף הפרצות בגבול של עיראק עם המדינות השכנות.

יש לציין כי העיראקים עצמם אינם נחשבים כצרכני הרואין או סמים, ומדובר במהלך שנועד להעשיר את כפסי החמושים. הכנופיות מאמינות כי יוכלו להרוויח יותר מגידול פרגי האופיום מאשר מאורז, והחשש העיקרי הוא שאיכרים מרוששים רבים יעברו לגדל אופיום, ובכך יחברו לכוחות הפשע.

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 − = שלוש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com