יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> חבר הפרלמנט למען החטופים

חבר הפרלמנט למען החטופים

חבר הפרלמנט למען החטופים שרת החוץ הבריטית אמרה לחבר פרלמנט מהשמרנים כי הממשלה תפעל להשבת החיילים הישראלים הפרלמנט הבריטי דן היום ביישום החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם שסיימה את מלחמת לבנון. חבר הפרלמנט מטעם השמרנים, לי סקוט, קרא לממשלה הבריטית לפעול ליישום ההחלטה, ובמיוחד לפעול להשבתם של שני החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר. סקוט פתח את הדיון ...

חבר הפרלמנט למען החטופים

שרת החוץ הבריטית אמרה לחבר פרלמנט מהשמרנים כי הממשלה תפעל להשבת החיילים הישראלים

הפרלמנט הבריטי דן היום ביישום החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם שסיימה את מלחמת לבנון. חבר הפרלמנט מטעם השמרנים, לי סקוט, קרא לממשלה הבריטית לפעול ליישום ההחלטה, ובמיוחד לפעול להשבתם של שני החיילים החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר.

סקוט פתח את הדיון בשאלה לשרת החוץ, מרגרט בקט, לגבי הצעדים שננקטו כדי ליישם את החלטה 1701, כולל פירוק חיזבאללה מנשקו והבטחת שחרורם של החיילים הישראלים. סקוט ביקש "שהממשלה הבריטית תדרוש מהאו"ם ומהצלב האדום להבטיח את  שחרורם של החיילים החטופים" . למרות שסקוט אמר לפני הדיון כי אינו מצפה לקבל תשובה, הפתיעה אותו בקט וענתה כי "כל פעולה אפשרית תינקט על מנת לעזור".

אחרי הדיון סיפר סקוט ל-nrg מעריב כי הוא מאמין להצהרת השרה וחושב שיש מה לעשות ושגם ניתן לעשות זאת. "יש להבין שברגע שישראל יצאה מלבנון כחלק מהפסקת האש והחלטה 1701 התקבלה, היה על החיזבאללה לשחרר את החיילים", אמר. "העובדה שהחיילים לא שוחררו היא הפרת ההחלטה, לכן יש וצריך לפעול נגד הפרותיהם של ההחלטות שמתקבלות".

"חבר הפרלמנט של ירושלים"

לדברי סקוט, הוא מבין כי הממשלה מתקשה בעקבות ההתרחשויות האחרונות בלבנון, אך על בריטניה והאו"ם לדרוש את קיום ההחלטות בתקיפות. "אם עלינו להגיע לשלום אמיתי ובר-קיימא, עלינו לדרוש מהשותפים למלא אחר התחייבויותיהם והבטחותיהם", אמר.

סקוט גם קרא לנצל את ביקורו של ראש הממשלה בלייר

מחר בוושינגטון לקידום הסוגיה. "בנסיעתו של בלייר לוושינגטון מחר עליו להעלות את הנושא לדיון בפני נשיא ארה"ב וליצור לובי לנושא", אמר. "ולא רק בפני ארה"ב אלא בפני כל גוף בינלאומי. על אמריקה, וארגונים בינלאומיים בכלל, למלא תפקיד מרכזי בשחרור החטופים",

חבר פרלמנט אחר סיפר ל-nrg מעריב שסקוט זכה לכינוי "חבר הפרלמנט של ירושלים" בגלל פעולותיו לטובת ישראל מאז תחילת כהונתו במאי 2005. כשנשאל סקוט, המשמש כחבר באגודת ידידי ישראל במפלגה השמרנית, למה לדעתו זכה לכינוי, הוא צחק ואמר "בואי נעזוב את זה, אני חבר פרלמנט מטעם מחוז צפון אילפורד".

סקוט סיפר כי בנו עלה לפני שנתיים לישראל וכי משפחתה של אשתו גרה בארץ, אך הדבר לא ישפיע על עמדותיו. "אם יש צורך, אני גם אבקר את ישראל בפרלמנט", אמר.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 3 = חמש

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com