יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "התנאי הסורי מסכל המו"מ"

"התנאי הסורי מסכל המו"מ"

"התנאי הסורי מסכל המו"מ" במהלך ביקורו בבריטניה אמר פרס כי הצבת פינוי הגולן כתנאי מוקדם תכשיל כל ניסיון להידבר עם סוריה אין אפשרות לפתוח במשא ומתן עם סוריה כל עוד התנאי המוקדם שהיא מציבה הוא פינוי הגולן – כך אמר היום המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, במהלך ביקורו בבריטניה. פרס הבהיר גם כי ההתכנסות אינה עומדת כרגע על הפרק, לאחר ...

"התנאי הסורי מסכל המו"מ"

במהלך ביקורו בבריטניה אמר פרס כי הצבת פינוי הגולן כתנאי מוקדם תכשיל כל ניסיון להידבר עם סוריה

אין אפשרות לפתוח במשא ומתן עם סוריה כל עוד התנאי המוקדם שהיא מציבה הוא פינוי הגולן – כך אמר היום המשנה לראש הממשלה, שמעון פרס, במהלך ביקורו בבריטניה. פרס הבהיר גם כי ההתכנסות אינה עומדת כרגע על הפרק, לאחר שפינוי לבנון ועזה הביא לירי טילים על ישראל.

במסיבת עיתונאים שקיים בלונדון, הדגיש פרס כי המצב הביטחוני שנוצר לאחר נסיגת ישראל מלבנון ומעזה מעמיד בספק גדול את יישומה של תוכנית ההתכנסות. "ישראל פינתה את לבנון ואת עזה וקיבלה בתמורה טילים שנורים עליה", אמר. "כעת היא לא תוכל לחזור על כך ולפנות התנחלויות, או לבצע את ההתכנסות".

כשנשאל המשנה לראש הממשלה בנושא הרחבת ההתנחלויות, הוא השיב כי "ממשלת ישראל לא מממנת את המשך הבנייה בהתנחלויות". ואולם הוא הדגיש כי הממשלה לא תוכל לבצע עוד נסיגה, כפי שתכננה, לאחר שהנסיגות הקודמות יצרו מצב ביטחוני בעייתי.

בהתייחסו לפרויקט אותו הוא מנסה לקדם – "עמק השלום" – הכולל הקמת מיזמים כלכליים משותפים לירדן, לפלשתינים ולישראל לאורך הגבול, הסביר המשנה לראש הממשלה כי המטרה היא לתת מענה לאינטרסים הכלכליים של מדינות האזור, שכבר הביעו את הסכמתן ואת רצונן למשוך משקיעים זרים.

רמת הגולן כבר יכלה להיות של סוריה

פרס עושה כעת את דרכו למנצ'סטר לפגישה עם שרת החוץ הבריטית, מרגרט בקט, במהלכה ידונו השניים בכמה נושאים שעל הפרק.

אתמול בערב, בנאום שנשא בפני אנשי אקדמיה, שגרירים ופוליטיקאים בצ'טהאם האוס בלונדון, התייחס פרס לקולות שנשמעים מסוריה בנושא חידוש המגעים עם ישראל. פרס כינה את הסורים "סרבני השלום".

"הנשיא בשאר אסד מארח טרוריסט ידוע, חאלד משעל, שמונע התקדמות מדינית וגם את שחרור גלעד שליט, שאפילו ממשלת החמאס מסכימה לו.

אילו אביו, חאפז אסד, היה בא לקמפ-דיוויד עם סאדאת, רמת הגולן היתה כבר שנים בידיו", אמר פרס. הוא התייחס גם לסוגייה האיראנית והדגיש כי השילוב בין יכולת גרעינית לפנטזיות דתית מסוכן לעולם כולו.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש + = 6

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com