יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "השר היה נמהר ביחס לרעלה"

"השר היה נמהר ביחס לרעלה"

"השר היה נמהר ביחס לרעלה" המוסלמים בבריטניה זועמים על השר שקרא לפטר מורה מוסלמית שסירבה להסיר רעלתה בשיעור בריטניה ממשיכה לסעור סביב­"פרשת הרעלות": בארגון המוסלמים בממלכה נשמעים קולות שטוענים כי השר לעניינים מקומיים, פיל וולס, "היה נמהר ביחס לרעלה". בין היתר הוא מואשם בהתערבות נמהרת וחסרת אחריות, לאחר שתבע לפטר את המורה המוסלמית שסירבה להסיר את רעלתה במהלך שיעור. אנשי ...

"השר היה נמהר ביחס לרעלה"

המוסלמים בבריטניה זועמים על השר שקרא לפטר מורה מוסלמית שסירבה להסיר רעלתה בשיעור

בריטניה ממשיכה לסעור סביב­"פרשת הרעלות": בארגון המוסלמים בממלכה נשמעים קולות שטוענים כי השר לעניינים מקומיים, פיל וולס, "היה נמהר ביחס לרעלה". בין היתר הוא מואשם בהתערבות נמהרת וחסרת אחריות, לאחר שתבע לפטר את המורה המוסלמית שסירבה להסיר את רעלתה במהלך שיעור.

אנשי מועצת המוסלמים בבריטניה טענו כי השר כלל לא היה צריך לדחוף את אפו. חבר המועצה איניאט בונגלוואלה אמר כי "זוהי התערבות חסרת אחריות באופן יוצא דופן". גם לורד אחמד, חבר פרלמנט מוסלמי, אמר כי זו פעולה שאינה מתקבלת על הדעת. "מדובר בעבירה על הגבול כששר קורא לפיטוריה של מורה בבית ספר". אחמד הוסיף כי שרים צריכים להתרכז באפליה נגד הקהילה המוסלמית לדבריו, במקום לתקוף את הקהילה עצמה.

לעומתם, חבר פרלמנט מוסלמי ממפלגת הלייבור, שהיד מאליק, אמר כי כמות הסיפורים הרבה על מוסלמים שמתפרסמים בתקשורת המקומית, יוצרת השפעה הרסנית. בדבריו אמר כי לוולס היתה הזכות להתערב בנושא, וכי המדיה והפוליטיקאים הם שצריכים לעשות "בדיקת מציאות". "גם מוסלמים וגם לא מוסלמים כבר התעייפו מסיפורים על מוסלמים בתקשורת", אמר מאליק.

דובר המחלקה לקהילות בממשלה אמר כי זוהי סוגייה מכרעת כשמדובר בתלמידים, וכי טוב לדון בנושא מאשר לטאטא אותו מתחת לשטיח.

וולס: הרעלה מפריעה לעבודתה כמורה

עיישה עזמי, בת 23, שמלמדת בבית הספר היסודי הטפילד של הכנסייה של אנגליה במערב יורקשייר התבקשה להוריד את הרעלה במהלך השיעור לאחר שהתלמידים התלוננו כי אינם מצליחים להבין את השיעור. המורה סירבה, ועל כן הוחלט להשעותה עד שהעניין ידון בבית המשפט לענייני תעסוקה.

בראיון לעיתון "סאנדיי מירור" שפורסם הבוקר אמר השר וולס כי יש לפטר את עזמי. "היא שמה את עצמה בעמדה בה היא לא יכולה לבצע את עבודתה", אמר וולס. לדבריו, המקרה גובל באפליה על רקע מיני. "היא מתכחשת לזכות הילדים ללמידה מלאה כשהיא מתעקשת ללבוש את הרעלה", אמר.

בראיון לרשת בי-בי-סי הכחישה עזמי שלבישת הרעלה יצרה בעיות תקשורת עם התלמידים, כי הם מעולם לא ביקשו ממנה להוריד את כיסוי הפנים וכי היא כלל

אינה מוכנה להורידו בפני עמיתים גברים. "הילדים מודעים לשפת הגוף שלי, למבט בעיניים שלי, לדרך בה אני אומרת דברים", הסבירה. "אם אנשים חושבים שזו בעיה, מה ביחס לתלמידים עיוורים? הם לא יכולים לראות דבר, אבל יש להם השכלה מצוינת. כך שאני לא חושבת שהעובדה שאני לובשת רעלה משפיעה על התלמידים
בכלל".

משהבינה כי משרתה בסכנה פנתה המורה הצעירה לעורך דין ניק ויטינגהאם. בבית הדין לעבודה טען הפרקליט כי אין זה נכון לומר שעזמי לא יכלה לבצע את עבודתה. "עזמי יכולה לבצע את תפקידה כמורה עוזרת על הצד הטוב ביותר, ולהמשיך להגיש תמיכה לתלמידים הדוברים אנגלית כשפה שנייה", אמר. "לאף ילד לא היתה מעולם בעיה עם העזרה שהיא סיפקה לו ואף הורה לא התלונן מעולם על עבודתה".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


תשע − 8 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com