יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הקשר הפוליטי של הנסיך?

הקשר הפוליטי של הנסיך?

הקשר הפוליטי של הנסיך? סרט דוקומנטרי חדש מטיל ספק ביכולתו של צ'ארלס להפוך למלך בריטניה בשל מעורבות פוליטית סרט דוקומנטרי חדש בבריטניה מעלה ספקות בדבר יכולתו של יורש העצר, הנסיך צ'ארלס, לרשת את כתר בבוא היום בשל מעורבותו בעניינים פוליטיים. בבית המלוכה זועמים על הפרסומים. הסרט "צ'רלס: הנשיא החטטן", שישודר בשבוע הבא בערוץ 4 צפוי להשוות את אופי התנהלותו של ...

הקשר הפוליטי של הנסיך?

סרט דוקומנטרי חדש מטיל ספק ביכולתו של צ'ארלס להפוך למלך בריטניה בשל מעורבות פוליטית

סרט דוקומנטרי חדש בבריטניה מעלה ספקות בדבר יכולתו של יורש העצר, הנסיך צ'ארלס, לרשת את כתר בבוא היום בשל מעורבותו בעניינים פוליטיים. בבית המלוכה זועמים על הפרסומים.

הסרט "צ'רלס: הנשיא החטטן", שישודר בשבוע הבא בערוץ 4 צפוי להשוות את אופי התנהלותו של הנסיך עם דרך השלטון של אמו, המלכה אליזבת השנייה, שמושלת כבר 55 שנה בבריטניה. "בעוד שהמלכה תמיד דבקה בשלטון החוקתי ושמרה את דעותיה לעצמה, בנה הוכח כדמות שנויה במחלוקת ושמביעה את דעותיה", תטען התוכנית.

עורכי הסרט, שביצעו חקירה של ששה חודשים על התנהלות הנסיך, טוענים שיש להם  עדויות שחשפו שהוא מקיים "לובי חשאי ומקיים התערבות פוליטית". לפי הסרט, היקף האמביציה הפוליטית של הנסיך והתערבותו, האמצעים בהם הוא משתמש להשתיק את מבקריו וההסדרים הכספיים מעלים תהיות אם הוא מתאים לרשת את הכתר ואת המלוכה בעתיד.

מוקד נוסף של הסרט הוא אחוזת הדוכסות מקורונוול. מסמכים שלכאורה הושגו "גילו חסכונות כספיים עצומים של הדוכסות, הודות לדרך המיוחדת בה היא נמנעת מלשלם מיסים וכספי רווחים". הסרט גם טוען כי הנסיך השתמש בסידורים כספים "המעוררים תהיות" לניהול נכסי קרקעות האחוזה שמכניסות לו הכנסות שנתיות של 14 מיליון פאונד.

אחת ההשערות היא כי את המידע לעורכי הסרט סיפק מארק בולאנד, לשעבר סגן המזכיר הפרטי של יורש העצר. בולאנד מתח בעבר בפומבי ביקורת על מעסיקו לשעבר ואף כינה אותו " מאוד מאוד חלש". בעדות שנתן בבית המשפט בשנה שעברה טען כי הנסיך לעתים הופך מעורב בנושאים בעלי "אופי פוליטי רגיש", אם כי הודה שהנסיך מנסה להימנע ממעורבות עם מפלגות פוליטיות. עם זאת, חבריו של בואנד אמרו אתמול שהוא לא היה מתראיין לסרט דוקומנטרי.

בית המלוכה: כמלך הוא יהיה שונה

בבית המלוכה ובמשרדו הפרטי של הנסיך זועמים על הטענות ומתכננים תגובה "חזקה" שתתפרסם בסוף השבוע הזה. עוזר בכיר בבית המלוכה צפוי להכחיש באופן מוחלט את הטענה שהנסיך היה מעורב אי פעם במפלגה פוליטית ויטען כי הנסיך מווילס ממלא את תפקידו באופן מושלם ולגיטימי ורק מנסה להיות רלוונטי כשנותן הצהרות פומביות.

כמו כן נמסר מבית המלוכה כי הנסיך תמיד הבהיר

שהוא יהיה שונה כמלך מהדרך בה הוא נוהג כנסיך מווילס, עמדה שהוא מאמין שמעניקה לו חופש לבטא את דעותיו על ענייני היום.

הנסיך צ'ארלס, בן 58, הביע את דעותיו במגוון נושאים בשנים האחרונות, בהם ההתחממות הגלובלית, גידול אורגני, חינוך, טיפול בריאות אלטרנטיבי וארכיטקטורה מודרנית. הנסיך היה נחוש למצוא לעצמו תפקיד בעל משמעות בזמן שאמו מושלת.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 5 = אחד

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com