יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הקלסטרופובית ששיגעה את הבריטים

הקלסטרופובית ששיגעה את הבריטים

הקלסטרופובית ששיגעה את הבריטים אישה בת 60 שהתווכחה עם אנשי הצוות, גרמה להנחתת מטוס שהיה בדרכו מלונדון לוושינגטון מטוס שעשה דרכו מלונדון לוושינגטון הודיע על מצב חרום ושינה את מסלולו. מלווה בשני מטוסי קרב, הונחה המטוס לנחות בבוסטון, כאשר כוחות משטרה ממתינים לו על הקרקע. כל הנוסעים עוכבו לחקירה ובין חפציה של אחת מהם נמצאו מברג, מצית, וזלין ופתק עליו ...

הקלסטרופובית ששיגעה את הבריטים

אישה בת 60 שהתווכחה עם אנשי הצוות, גרמה להנחתת מטוס שהיה בדרכו מלונדון לוושינגטון

מטוס שעשה דרכו מלונדון לוושינגטון הודיע על מצב חרום ושינה את מסלולו. מלווה בשני מטוסי קרב, הונחה המטוס לנחות בבוסטון, כאשר כוחות משטרה ממתינים לו על הקרקע. כל הנוסעים עוכבו לחקירה ובין חפציה של אחת מהם נמצאו מברג, מצית, וזלין ופתק עליו נכתב "אל-קאעידה". היום אמור היה לצאת לפועל הפיגוע האווירי שתכנן ארגון אל-קעידה, וסוכל בלונדון.

לאחר הנחיתה הורדו 182 הנוסעים ואנשי הצוות ופונו מהמקום, וכוחות הביטחון החלו לסרוק את תאי המטען בסיוע כלבים. על פי הדיווחים, התפתח עימות בין כמה נוסעים לבין אנשי הצוות, דיווח אחר סיפר על חפץ חשוד שהתגלה במטוס.

כל הנוסעים עוכבו לחקירה בידי המשטרה, ובין חפציה של אחת מהם התגלו וזלין, מצית, מברג ופיסת נייר עליה נרשם "אל- קאעידה". החפצים, התמימים בדרך כלל, נחשבים אסורים בטיסות, מאז נחשף תכנון הפיגוע של אל-קאעידה בלונדון.

המשטרה פרשה את כל התיקים והמזוודות שהיו בתאי המטען על המסלול, והתמונות של הכלבים התרים אחר חומר נפץ, או חומר חשוד אחר, שודרו ברשתות הזרות בשידור ישיר.

הנוסעת בת ה-60 שהתנהגותה גרמה להסטת המטוס, ושהייתה מעורבת בעימות עם צוות המטוס, נעצרה בגין ההפרעה שגרמה. "לא ידוע על קשר בין טרור לארוע" הבהיר  דובר בטחון התחבורה, כריסטופר וויט, עם סיום חקירת המקרה. דוברת האפ-בי-איי, נטי גיי, מסרה כי "האשה כנראה סבלה מקלסטרופוביה והפריעה למהלך הטיסה".

היום אמורה הייתה לצאת לפועל מתקפת הטרור האווירית שתכננה אל-קאעידה וסוכלה על ידי כוחות הביטחון הבריטיים. על פי התכנון היו אמורים אנשי הארגון להפיל כמה מטוסים בפיצוצים במהלך הטיסות, ולגרום לאובדן רב של חיי אדם.

"זה מאוד מדאיג"

האירוע מעורר דאגה רבה בנמל התעופה הית'רו בלונדון. רוי ראם, בכיר לשעבר במשטרה הבריטית אמר כי "זה מדאיג ביותר שנוסעת הצליחה להעלות למטוס חפצים אסורים, אם נכון הדיווח שהיא הצליחה להעלות מברג ווזליו, אפשר להעלות גם חומרי נפץ נוזליים". הוא הוסיף כי "ללא קשר למניע של הנוסעת, שדה התעופה יצטרך להסביר איך קרה דבר כזה. הבטחון היה צריך לעלות על זה בהית'רו" אמר ראם.

לפני שלושה ימים דיווח עיתון ה"סאנדיי טיימס" שכוחות הביטחון הבריטיים עצרו את מנהיג החולייה שתכננה לבצע את הפיגועים. פעולת הסיכול החלה

לאחר ששלטונות פקיסטן עצרו בשבוע שעבר את אחד מחברי הרשת. לדברי גורם פקיסטני, החשוד היה תחת מעקב במשך כמה שבועות בעקבות מידע שהגיע מבריטניה. הוא נצפה כשהוא מבקר אצל אימאמים קיצונים ובמקומות שבהם גם ביקרו שניים מהמעורבים בפיגועי יולי 2005 בלונדון.

למרות ששירותי הביטחון הבריטיים מאמינים שמרבית המעורבים בתכנון הפעולה נעצרו, עדיין קיים חשש מפני תאי טרור נוספים שמכינים פיגועים בקרוב. בין השאר חוקרים המשטרה ושירות הביטחון אם-איי-5 תכנונים לפגוע בנמלים, ברכבות ומערכת הרכבת התחתית בלונדון.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


שתיים × = 18

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com