יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הציבור הבריטי מוזמן להשתתף

הציבור הבריטי מוזמן להשתתף

הציבור הבריטי מוזמן להשתתף כדי להגביר את מעורבות הציבור, ישותפו כ-100 אזרחים בפאנלים שונים על בריאות ואיכות החיים רגע לפני שהוא עוזב את דאונינג 10, ראש ממשלת בריטניה מזמין את הציבור להשפיע: במסגרת יוזמה חדשה שהגה בלייר, יגוייסו בזמן הקרוב כ-100 מאזרחי הממלכה הבריטית לקחת חלק בפורום קבלת החלטות, בו ידונו יחד עם שרי הממשלה בסוגיות כמו סגנון חיים, בריאות ושימוש בשירותים הניתנים לציבור. ...

הציבור הבריטי מוזמן להשתתף

כדי להגביר את מעורבות הציבור, ישותפו כ-100 אזרחים בפאנלים שונים על בריאות ואיכות החיים

רגע לפני שהוא עוזב את דאונינג 10, ראש ממשלת בריטניה מזמין את הציבור להשפיע: במסגרת יוזמה חדשה שהגה בלייר, יגוייסו בזמן הקרוב כ-100 מאזרחי הממלכה הבריטית לקחת חלק בפורום קבלת החלטות, בו ידונו יחד עם שרי הממשלה בסוגיות כמו סגנון חיים, בריאות ושימוש בשירותים הניתנים לציבור.

הצעד המפתיע, מסבירים פרשנים במדינה, מדגיש את  נחישותו של בלייר להשאיר מורשת  שתתקיים לאחר שיעזוב את התפקיד. אחד מעוזריו של ראש הממשלה הבריטי אמר כי בצעד זה יש "הכרה כי מדיניות היא דינאמית, ולציבור יש מקום להשפיע עליה ועל השירותים אותם מספקת המדינה". לדבריו, מדובר בהרחבה משמעותית של מעורבות הציבור.

עוזרו של בלייר סיפר עוד כי לפני עשר שנים, מפלגת הלייבור הציעה לציבור פוליטיקה חדשה: שילוב בין כלכלה יעילה וצדק חברתי, לא כאינטרסים מנוגדים, אלא כרעיונות המשלימים זה את זה. "בעשור האחרון בריטניה הפכה להגונה יותר ומשגשגת יותר", אמר. "התהליך הזה של מעורבות הציבור יעזור לספק מפת דרכים חיונית לעתיד".

משתתפי הפאנל, שייצגו מגזרים שונים באוכלוסיה, יקבלו הזדמנות להביע את דעתם בנושאים השונים לפני קבלת ההחלטות.

בחינת מתן הלוואות לאזרחים

הדיונים צפויים להתחיל כבר בחודש פברואר 2007, אז יתקיימו פגישות אזוריות בהם ישמעו חברי הפורום תקצירים של הצעות שיוגשו לשרים. חודש לאחר מכן יכונס פורום נרחב יותר, בו ישותפו גם שרים זוטרים ועובדי ציבור. הפאנלים צפויים לעסוק בעיקר בתמיכה ובהענקת הזדמנויות לשיפור חייהם של אזרחים, וכן באספקטים התנהגותיים כמו עישון ודיאטות.

המשתתפים יקבלו מידע על

הרגלי הצריכה של תושבי בריטניה, ויוכלו להציע תוכניות שיותאמו להם. בנוסף, תיבדק גם סוגיית חיזוק הקשר בין הציבור למדינה. אחת האפשרויות שתיבחן היא מתן הלוואות לאזרחים לצורך לימוד במוסדות להשכלה הגבוהה.

העובדה שבלייר החל ברפורמה לקראת סוף כהונתו מדגישה ככל הנראה את רצונו להיות שותף בעיצובו של קמפיין הבחירות הכלליות הבאות, שבראשן כבר לא יעמוד.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש × = 45

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com