יום רביעי , 24 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הצוואה של מחבלי אל-קאעידה

הצוואה של מחבלי אל-קאעידה

הצוואה של מחבלי אל-קאעידה עיתון בריטי חשף קלטת וידאו ובה צוואתם של המחבלים שהטיסו את המטוסים אל תוך בנייני התאומים העיתון הבריטי, "סנדיי טיימס" מפרסם הבוקר בעיתונו כי השיג קלטת וידאו בה נראה ראש חוליית הטרור של אל-קאעידה, שביצעה את הפיגוע במגדלי התאומים בארה"ב, מקריא את צוואתו למצלמה. בסרטון נראים גם מנהיג אל-קעידה, אוסאמה בן לאדן ואנשיו, כשנה ו-9 חודשים ...

הצוואה של מחבלי אל-קאעידה

עיתון בריטי חשף קלטת וידאו ובה צוואתם של המחבלים שהטיסו את המטוסים אל תוך בנייני התאומים

העיתון הבריטי, "סנדיי טיימס" מפרסם הבוקר בעיתונו כי השיג קלטת וידאו בה נראה ראש חוליית הטרור של אל-קאעידה, שביצעה את הפיגוע במגדלי התאומים בארה"ב, מקריא את צוואתו למצלמה. בסרטון נראים גם מנהיג אל-קעידה, אוסאמה בן לאדן ואנשיו, כשנה ו-9 חודשים לפני מתקפת הטרור על בנייני התאומים.

בסרט, נראה האיש, מוחמד עטא, קורא את צוואת "השהאיד" שלו באפגניסטן. הצילום נערך ככל הנראה במפקדה של אוסאמה בן לאדן, והתגלה כ-5 שנים לאחר פיגוע הטרור. זו הפעם הראשונה בה מוחמד עטא, שהטיס מטוס של חברה אמריקנית לתוך המגדל הצפוני של מרכז הסחר העולמי, מופיע בקלטת וידאו, במחנה אימונים באפגינסטן.

בקלטת מופיע תאריך הצילום 18.1.2000, כשנה וחצי לפני המתקפה. יחד עמו, מופיע בסרט גם זיאד ג'ארה, הטייס של טיסה 93, של חברת התעופה, יונייטד. טיסה שהתרסקה בפנסילבניה, לאחר שהנוסעים כנראה עוררו סערה על הטיסה.

העיתון הבריטי מדווח כי השיג עותק של הוידאו, לאחר שזה נבדק. על פי המידע שבכתבה לקלטת אין פס קול, אולם מקור אמריקני אמר כי קורא תנועות שפתיים ניסה לפענח את שנאמר בו, אך ללא הצלחה.

חסידיו של בן-לאדן

למרות המשימה הקטלנית שהוטלה על הגברים, נראו השניים במצב רוח טוב. בסרטון הם צוחקים ומחייכים למצלמה. עטא, לבוש ארשת מכובדת, נראה נשען אל הקיר עם קלצ'ניקוב  AK-47 לידו. הוא  קורא ממסמך שנכתב עליו בערבית "הצוואה". השניים נראים מטופחים מאוד, ולא ניכרו בהם סימני עייפות. בסרט, שצולם באיכות גבוהה, נראה בן לאדן, פונה אל חסידיו,  במוד-וולאד קומפלקס ליד חנדאר שבאפגניסטן.

אדם נוסף שהשתתף במתקפה ומופיע בקטע אחר בסרט, הוא רמזי בינאלשיב. הוא יושב בקהל, כמו גם שומר הראש של בן לאדן, שנראה בצילומים ושמשימתו הייתה להרוג את בן לאדן עם שני קליעים לראשו, במידה וזה יתפס.

התאריך על הקלטת מציין כי מנהיג אל קעידה, צולם 10 ימים לפני שהשניים צילמו את צוואתם,

קרי ב-8.1.2001. חוקרים גרמנים ואמריקנים התאמצו למצוא עדויות למקום הימצאו של עטא, בינואר 2000, לאחר שהוא נעלם מהמבורג. הטייפ באורך שעה, ממקם אותו באפגניסטן. ברגע מכריע של התפתחות הקונספירציה, כשהוא מקבל הוראות לביצוע. חודשים לאחר מכן, שניהם, הוא וג'ארה, נרשמו לבית ספר לטיסה בארה"ב.

עובדה שהטעתה את החוקרים היא העובדה, שלא כחוטפי המטוס האחרים, שרובם היו צעירים, סעודיים, פנדומנטליסטים , עטא וג'רא היו מלומדים, ונראה שהתאימו לחברה המערבית, כשלמדו בגרמניה. הוידאו מראה באיזו קלות החליקו השניים מזהותם המערבית לפונדמנטליסטית. הסרט מציג גם את התחבולה בה התמידו בגרמניה ובאמריקה, כשהתנהגו כאילו אינם מכירים אחד את השני, כדי שלא להיחשף.

 

‫כתבות במעריב נהרג… בעת היותה הכתובת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


7 − שתיים =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com