יום שישי , 26 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הפשרה הגרעינית של בלייר

הפשרה הגרעינית של בלייר

הפשרה הגרעינית של בלייר בעוד איראן נאבקת להשיג גרעין, ר"מ בריטניה יודיע על קיצוץ של רבע מהנשק הגרעיני התת-ימי בעוד באיראן שואפים לפתח נשק גרעיני, בבריטניה רוצים רק להיפטר ממנו. במה שנראה כצעד פוליטי, צפוי ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, להודיע על קיצוץ משמעותי בנשק הגרעיני שבידי ממלכתו. פרשנים סבורים שהסיבה היא ביקורת הולכת וגוברת על לוחמנות-יתר, ועל מעורבות מיותרת ...

הפשרה הגרעינית של בלייר

בעוד איראן נאבקת להשיג גרעין, ר"מ בריטניה יודיע על קיצוץ של רבע מהנשק הגרעיני התת-ימי

בעוד באיראן שואפים לפתח נשק גרעיני, בבריטניה רוצים רק להיפטר ממנו. במה שנראה כצעד פוליטי, צפוי ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר, להודיע על קיצוץ משמעותי בנשק הגרעיני שבידי ממלכתו. פרשנים סבורים שהסיבה היא ביקורת הולכת וגוברת על לוחמנות-יתר, ועל מעורבות מיותרת במלחמת עיראק.

עיתוני בריטניה מדווחים שבלייר צפוי להודיע היום על השמדה עתידית של כ-20 עד 25 אחוזים מהנשק הגרעיני מסוג Trident שבידי בריטניה, הנאמד בכ-200 פצצות הנישאות בצוללות הצי של הוד מעלתה. להודעה השפעה אסטרטגית מועטה, שכן גם אחרי הקיצוץ בריטניה תשמור על כ-160 טילים, שיקנו לה אפשרות "השמדה הדדית" , שפירושה היכולת להנחית מכה גרעינית שנייה על כל מדינה שתקדים לשגר נשק גרעיני לעבר הממלכה המאוחדת.

ההודעה נושאת בעיקר משמעות פוליטית, ופרשנים מעריכים שמטרתה להשקיט את הביקורת נגד בלייר, הנתפש בעיני מגזרים רחבים במדינתו ובאירופה כעושה דברו הלוחמני מדי של נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש.

שר הביטחון לשעבר של בריטניה, פיטר קילפוויל, התראיין בנושא לרשת הבי-בי-סי, ואמר שתזמון המהלך מאוד לא מתאים, כהגדרתו. "עניין החלפת המערכת רגיש מאוד מבחינה מדינית, ועלינו לקיים דיון מלא וממושך בנושא", אמר. "אל לנו להידחק להחלטה כלשהי בחודשים הבאים".

בכך, נראה שקילפוויל רומז לניסיונות הבלתי נלאים של איראן לפתח נשק גרעיני, ולניסוי הגרעיני הצפון קוריאני, שזעזעאת העולם לפני כשלושה חודשים בלבד.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


ארבע + = 7

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com