יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הפריצה של שני

הפריצה של שני

שני פרץ, תמיד הבת של שר הביטחון, עולה היום כשחקנית הראשית בהצגת הבכורה של "הרדוף אדום" בלונדון. אבא שלה לא יגיע לפרמיירה אבל היא מבינה ואומרת: "כל הזמן מלוות אותי התחושות של מה שקורה בשדרות ובאזור". ראיון מיוחד, רגע לפני הפרמיירה   רגע גדול מצפה היום לשני פרץ בהופעת בכורה של 'הרדוף אדום' בתאטרון פיפל בקמדן טאון, לונדון. "אתמול הייתה ...

שני פרץ, תמיד הבת של שר הביטחון, עולה היום כשחקנית הראשית בהצגת הבכורה של "הרדוף אדום" בלונדון. אבא שלה לא יגיע לפרמיירה אבל היא מבינה ואומרת: "כל הזמן מלוות אותי התחושות של מה שקורה בשדרות ובאזור". ראיון מיוחד, רגע לפני הפרמיירה

 

רגע גדול מצפה היום לשני פרץ בהופעת בכורה של 'הרדוף אדום' בתאטרון פיפל בקמדן טאון, לונדון. "אתמול הייתה חזרה גנרלית שעברה בהצלחה ואינשאללה גם היום יהיה טוב" היא אומרת. המחזה "הרדוף אדום" נכתב בשנות העשרים על ידי המחזאי והמשורר ההודי רבינדרנט טאגור, זוכה פרס נובל. טאגור זכה להכרה בינלאומית על היותו חדשני ועל עיסוקו בעניינים סוציאליים, פוליטיי ודתיים וכן על היותו ממציא הפילוסופיה של 'עולם אחד'.

 

היא למדה משחק בישראל אצל שרון אלכסנדר והמשיכה לפוסט באקדמיה היוקרתית לאמנויות הבמה בלונדון. פרץ משחקת בהצגה בתפקיד ראשי את הדמות ננדיני. "היא הדמות המסמלת את ההפך מהמכניזם ששולט בעיר כורי הזהב בה מתרחשת העלילה" מספרת פרץ, "הדמות מייצגת את הטבע והאור והמסע הפנימי שלה חושף את האמת על המקום".

 

המחזה מועלה על ידי "מיריאד הפקות" בבימויו של קווין רונאטרי. המחזה משלב משחק ומסורות שמקורם במערב ובמזרח, עם דגש על סימבוליקה ומטאפורות המתייחסות גם לגלובליזציה העולמית של ימינו, הפרת זכויות אדם והפרת חוקי הגנת הסביבה. במחזה מוצגת ההתעשרות השיטתית שהופכת אנשים למשאבים בשרות העריצות.

 

"הדמות של ננדיני היא ההשראה להפיכה", ממשיכה פרץ לספר, "בהשראתה מגלים מי באמת מושך בחוטים, וכמו בחיים גם כאן יתגלה שהמלך עצמו משועבד לנטל הכוח שיש לו". פרץ מרגישה שהמסר של ההצגה רלוונטי לכל מקום ולכל זמן. "כשיש סולידריות ואנשים מתארגנים ביחד למען מטרה מסוימת הכוח שלהם גדל . זה רלוונטי לכל מקום ולכל זמן" היא אומרת ומוסיפה" כשמתאגדים סביב מטרה הכוח למאבק גדל וההישגים שלהם יכולים להרחיק".

 

וכן, היא עונה, זה גם מתאים לתפיסה מהבית: "מתקיימים כאן אספקטים סוציאליסטים ואני מאד שמחה וגאה לקחת חלק בהצגה". ובכל זאת, להצגת הבכורה הזאת אבא של שני, שר הביטחון עמיר פרץ, לא יגיע הפעם. "אבא בא בעבר לראות אותי כשהופעתי, יש לנו יחסים קרובים במשפחה חשוב היה לי להיות לצדו ברגעים חשובים כמו בקמפיין וכולי, אבל אני מבינה את כובד האחריות שמוטלת עליו וזה בסדר." היא אומרת. " אני פה אבל אני גם מאוד שם. מלוות אותי התחושות של מה שקורה בשדרות ובאזור" .

 

אך למרות הקשר החזק לארץ ולמשפחה, פרץ מספרת שהיא דווקא אוהבת את האנונימיות לה היא זוכה בלונדון: "אני נהנית מהאנונימיות ומההפרדה הזאת שבין שני השחקנית לבין שני הבת של…" היא אומרת וממהרת לחזור לדבר על ההצגה עצמה.

 

היום מציינת לונדון את יום הזיכרון לנפגעי התקפת הטרור שהרעידה את לונדון לפני שנה. כישראלית בלונדון פרץ אומרת שהיא לא מפחדת כלל "אנחנו חיים בישראל, " היא אומרת, "אז נפחד כאן? האיום של טרור וכוחות פונדמנטליסטים הוא האויב של כל המדינות הנאורות".

 

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× שבע = 49

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com