יום חמישי , 28 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הסכם היסטורי בצפון אירלנד

הסכם היסטורי בצפון אירלנד

הסכם היסטורי בצפון אירלנד מנהיגי הקתולים והפרוטסטנטים נועדו לראשונה והסכימו על שלטון משותף בממשלה החל מ-8 במאי רגע היסטורי נוסף נרשם בצפון אירלנד כאשר שני מנהיגי הארגונים הקתוליים והפרוטסטנטיים הגדולים נועדו לראשונה והגיעו להסכם על שליטה משותפת בחבל המסוכסך החל מ-8 במאי. מנהיג המפלגה היוניוניסטית הפרוטסטנטית, איאן פייזלי, הסיר את התנגדותו והסכים לקיים לראשונה שיחות ישירות עם מנהיג תנועת שין-פיין ...

הסכם היסטורי בצפון אירלנד

מנהיגי הקתולים והפרוטסטנטים נועדו לראשונה והסכימו על שלטון משותף בממשלה החל מ-8 במאי

רגע היסטורי נוסף נרשם בצפון אירלנד כאשר שני מנהיגי הארגונים הקתוליים והפרוטסטנטיים הגדולים נועדו לראשונה והגיעו להסכם על שליטה משותפת בחבל המסוכסך החל מ-8 במאי.

מנהיג המפלגה היוניוניסטית הפרוטסטנטית, איאן פייזלי, הסיר את התנגדותו והסכים לקיים לראשונה שיחות ישירות עם מנהיג תנועת שין-פיין הקתולית, גרי אדמס, על הדרכים להקים ממשלה משותפת. פייזלי החרים את אדמס במשך שלושה עשורים בהם היה מרחץ דמים בין הפרוטסטנטים לקתולים.

פייזלי אמר בתום הפגישה כי "המטרה שלנו היא לראות את העברת הסמכויות בהקשר שהיא יכולה ליצור שיפור מציאותי ובעל משמעות בחיי כל האנשים שחיים בחלק הזה של הממלכה המאוחדת. הנהגת המפלגה תמכה בצורה מכרעת ביוזמה המחייבת את המפלגה שלנו לתמוך ולהשתתף באופן מלא בממשלה במאי. זוהי  החלטה מחייבת".

אדמס הוסיף כי "אני מאמין שההסכם שהשגנו כולל את ההתחייבות החד משמעית שנעשתה על ידי הנהלת המפלגה שלהם, ושהם חזרו עליה היום, להקמה מחדש של מוסדות פוליטיים ב-8 במאי מסמנת את תחילתו של עידן חדש בפוליטיקה באי הזה".

ראש ממשלה בריטניה, טוני בלייר, אמר כי "זה כנראה הרגע שנזכור". "אני לא רוצה למהר, אבל כל הנקודה של תהליך השלום היתה להגיע למצב בו פוליטיקאים מצפון אירלנד ייפגשו ויחליטו על עתיד צפון אירלנד", אמר. "הגענו לרגע שאי אפשר להפריז במשמעותו".

"עידן חדש לשלום"

היום היה המועד האחרון שעל שני הצדדים להגיע להסכמות על חלוקת הכוח בממשלה, כאשר שלטונות בריטניה ואירלנד כבר סיכמו כי אם לא יושג הסכם עד חצות, תפוזר המועצה המחוקקת של צפון אירלנד.

השר לענייני צפון אירלנד, פיטר היין, אמר כי "זהו עידן

חדש לשלום". השר הביע את שמחתו מהפגישה ואמר שלמרות דחיית הדד ליין, התוצאה מבורכת ורצויה אף יותר לו היו עומדים בדד ליין היום. "ההסכם שהושג היום בין שתי המפלגות בעצמן הרבה יותר טוב", אמר היין שהודיע כי יעתר לבקשה לדחיית הדד ליין.

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


חמש + 7 =

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com