יום שישי , 19 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המשפחה הלוחמת

המשפחה הלוחמת

המשפחה הלוחמת הצבתו הקרובה של הנסיך הארי בחזית של עיראק נתפסת בעיני הבריטים כנכונות של בית המלוכה להקריב את בניו לצדם של "פשוטי העם". יומן לונדון ההודעה הרשמית לפני כשבועיים כי סגן-משנה ווילס, הלא הוא הנסיך הארי, יוצב בקרוב עם היחידה שלו בדרום עיראק ממשיכה להעסיק את הבריטים. עבור רבים בציבור נכונותו של הנסיך בן ה-22 להישלח לאזור שבו נלחמים מדי ...

המשפחה הלוחמת

הצבתו הקרובה של הנסיך הארי בחזית של עיראק נתפסת בעיני הבריטים כנכונות של בית המלוכה להקריב את בניו לצדם של "פשוטי העם". יומן לונדון

ההודעה הרשמית לפני כשבועיים כי סגן-משנה ווילס, הלא הוא הנסיך הארי, יוצב בקרוב עם היחידה שלו בדרום עיראק ממשיכה להעסיק את הבריטים. עבור רבים בציבור נכונותו של הנסיך בן ה-22 להישלח לאזור שבו נלחמים מדי יום חיילים בריטיים בקרבות עזים מסמלת פטריוטיות ומראה כי בית המלוכה מוכן לסכן את בניו ולא רק את "פשוטי העם".

לפי הודעת משרד ההגנה, הנסיך ימלא יבצע תפקידי פיקוד שגרתיים, "כולל הובלה של 12 חיילים בארבעה כלי רכב חמושים למשימות סיור, כאשר בכל אחד שלושה אנשי צוות". אזור דרום עיראק, לא הרחק מהגבול האיראני, הוא זירת הפעילות של הצבא הבריטי מאז הפלישה לפני כארבע שנים, כאשר עיקר הלחימה מתבצעת באזור העיר בצרה וכבר גבתה את חייהם של יותר ממאה חיילים.

הנסיך בעל הפנים המנומשות, השלישי בתור לרשת את המלוכה אחרי אביו הנסיך צ'ארלס ואחיו הנסיך ויליאם, גדל "עם כפית של כסף בפה" כיאה לבנה של הנסיכה דיאנה המנוחה, אהובת הבריטים. שמו של הארי אמנם נקשר ללא מעט שערוריות, כולל לבישת מדי נאצי ועישון מריחואנה, אך מאז שהצטרף לאקדמיה הצבאית סנדהרסט הוא שינה את דרכיו לטובה.

אחרי שסיים את האקדמיה הועלה הארי לדרגת סגן משנה והצטרף לגדוד "הכחולים והמלכותיים" בבסיס קאוורלי. אולם הנסיך הבהיר כי אין בכוונתו להיות חייל מהשורה. בראיון טלוויזיוני ביום הולדתו ה-21 הוא אמר כי "אין מצב שאני יושב על התחת שלי בבית כשהבנים שם בחוץ נלחמים למען המדינה שלהם". הנסיך אף איים כי הוא עשוי להתפטר מתפקידו אם תידחה בקשתו לשרת באפגניסטן או בעיראק.

צילום: אי-אף-פי

הנסיכים ויליאם והארי צילום: אי-אף-פי
"בטוח שצ'ארלס דואג לביטחונו של בנו"

ההודעה על הצבתו הצפויה של הנסיך הארי בעיראק גררה גל של שמועות ופרסומים בתקשורת הבריטית ביחס לסכנה הצפויה לו בגלל מעמדו באופן מיוחד. העיתון הבריטי "סאן", דיווח השבוע כי אתר אינטרנט של מוסלמים קיצוניים הודיע כי ארגון אל-קאעידה כבר סימן את הנסיך כמטרה, ושאם ייחטף תתקיים צעדה פומבית המונית .

אולם ממשרד התקשורת של בית המלוכה ביטלו את הדיווחים כלא אמינים ואמרו ל-nrg מעריב שבבית המלוכה לא מאמינים כי יש חשש מיוחד לחייו של נסיך בשל מעמדו. "לא נשקפת לו סכנה מיוחדת", אמרה הדוברת. "זה פשוט לא נכון. מקורות עיתון 'הסאן' לא ידועים לי, אבל אם תסתכלי בכתבה עצמה, תראי שיש בה דיווחים סותרים".

כשנשאלה אם הנסיך וגדודו עוברים אימונים צבאיים מיוחדים מחשש לחטיפה אמרה הדוברת שהיא לא יכולה להגיב

על עניינים הקשורים לפעילות צבאית. אולם דיווחים שונים מספרים על אימונים מיוחדים שעוברים הנסיך וחבריו מהגדוד "הכחולים והמלכותיים", הכוללים סימולציה של קריאות בערבית, ירי ואפילו את חטיפת הנסיך כשחבריו מהגדוד משחררים אותו.

עם זאת, ברור שבבית המלוכה לא רגועים לגמרי מנסיעתו של הנסיך. מקורבו של  הנסיך צ'ארלס אמר ל-nrg מעריב: "אני מאמין שצ'ארלס דואג לביטחונו, כמו כל הורה ששולח ילדים לשדה הקרב".

שני בניו של הנסיך צ'ארלס, ויליאם והארי, שסיימו בשנה שעברה את לימודיהם באקדמיה בסנדהרסט, הם האחרונים להצטרף למסורת ארוכה של בני המלוכה ששירתו בצבא הבריטי. שירותם בצבא, ובמיוחד נכונותו של הארי לשרת בשדה הקרב, הגבירה את הביקורת על חברי הממשלה הנוכחית, שאיש מהם לא שירת בצבא.

 

צילום: אי-פי-איי

הנסיך צ'ארלס במדים צילום: אי-פי-איי
המלכה הכירה את בעלה בצבא

"הקשר בין בני המלוכה לצבא הוא היסטורי והפך לרציף מימי המלכה ויקטוריה ובעלה הנסיך הגרמני אלברט, הדוכס מסקסוניה, שפיקד על ארבעה גדודים והפך את השרות בצי הימי לקריירה צבאית גם לצאצאי הדורות שבאו אחריו", אמר ל-nrg מעריב מקורבו של הנסיך צ'ארלס.

המלכה אליזבת השנייה, המשמשת גם כמפקדת העליונה של הצבא הבריטי, התעקשה להתגייס לצבא, אך אביה, המלך ג'ורג' השישי, הרשה לה להתגייס רק לגדוד המשאיות אליו הצטרפה ב1945, בהיותה בת 26. במהלך מלחמת העולם השנייה פגשה אליזבת לראשונה במשחק טניס את בעלה הנסיך פיליפ כששירת בצי הבריטי.

גם לילדיהם של המלכה והנסיך היתה קריירה צבאית מרשימה.יורש העצר הנסיך צ'ארלס הוא קצין בכיר בחיל האוויר הבריטי, כמו גם מפקד גדוד ומפקד בפועל של מספר גדודים. אחיו, הנסיך אנדרו, השתתף במלחמת פוקלנד ב-1982 כטייס של הצי המלכותי.

מזכיר התקשורת של הנסיך מווילס והדוכסית מקורנוול ציין בשיחה עם nrg מעריב כי  "צ'ארלס גאה מאוד בבניו". "הנסיך, כמו יתר בני משפחת המלוכה, הוא תומך נלהב של כוחות הצבא הבריטים ורואה בקשר עם הצבא את אחד המרכיבים החשובים במעמדו כיורש הכתר", אמר.

לדברי מזכיר התקשורת, יחסם של הנסיך ומשפחת המלוכה לצבא "עומד על ארבע רגליים. הראשונה שבהן היא קידום התפקיד שהכוחות הצבאיים משחקים בתוך החיים הלאומיים, דרך ביקורים מבצעיים וחובות טקסיים. השנייה היא התמקדות במקצוענות והצטיינות באימונים ובהכשרת הכוחות . שלישית, תמיכה ברווחתם של המשרתים בצבא ובני משפחותיהם. ורביעית, עזרה בשימור ההיסטוריה והמורשת הצבאית דרך קישורים וקבוצות של חיילים משוחררים".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ שלוש = 6

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com