יום חמישי , 25 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> המסבירים הישראלים תחת האצבע המאשימה

המסבירים הישראלים תחת האצבע המאשימה

המסבירים הישראלים תחת האצבע המאשימה לצד הקרבות הממושכים בגבול הצפון, עובדים אנשי ההסברה הישראלים בבריטניה סביב השעון, ונאלצים להתמודד עם תקשורת עוינת ועם גל הפגנות מוסלמי בעוד בישראל רועמים התותחים, ניטשים בלונדון קרבות ההסברה בכל החזיתות: המסבירים הישראלים מתמודדים עם זמן חשיפה מועט, עם שאלות נוקבות ואצבע מאשימה המונפת לעברם. המאבק על דעת הקהל הבריטית לא פוסח כמובן גם על ...

המסבירים הישראלים תחת האצבע המאשימה

לצד הקרבות הממושכים בגבול הצפון, עובדים אנשי ההסברה הישראלים בבריטניה סביב השעון, ונאלצים להתמודד עם תקשורת עוינת ועם גל הפגנות מוסלמי

בעוד בישראל רועמים התותחים, ניטשים בלונדון קרבות ההסברה בכל החזיתות: המסבירים הישראלים מתמודדים עם זמן חשיפה מועט, עם שאלות נוקבות ואצבע מאשימה המונפת לעברם. המאבק על דעת הקהל הבריטית לא פוסח כמובן גם על העולם הדתי, ובצל הכרזות בכירי דת נוצרים בגנות ישראל והפגנת ענק של תנועות איסלאמיות, שוקדים הארגונים היהודיים על הפגנת נגד.

– ישראל נלחמת- סיקור מיוחד ב-nrg מעריב

על מסבירי ישראל בבריטניה עוברים ימים לא קלים. הצמרת הפוליטית במדינה אמנם מדברת בשבחי הזכות הישראלית להגנה עצמית, אך הקרב על דעת הקהל קשה ביותר.כשהצד הישראלי מופיע על המרקע, זה נראה מצוין: המתראיינים, בהם חברי צוות מיוחד דובר אנגלית, שומרים על קו אחיד ומבטאים את עמדתם ברהיטות. אולם זוהי משימה קשה ביותר להשפיע על הרחוב האנגלי בזמן החשיפה המועט לה זוכים נציגי ישראל.

דוגמה טובה לכך תימצא במהדורת החדשות המרכזית של הבי.בי.סי. באחד השידורים עלתה כתבה בת 15 דקות המתארת את הנפגעים בצד הלבנוני, ומנגד המצב בישראל זכה לסיקור מזערי באורך דקה וחצי.

בן נובק מ'בייקום', מכון מחקר תקשורת בריטי-ישראלי, מסביר: "אחת מהדאגות הגדולות הן שיש חשיפה רחבה מאוד לסיפור של הבריטים הסובלים בלבנון, והפינוי האווירי שהממשלה סיפקה להם. אבל יש גם צד אחר לסיפור". נובק מציין שיש בריטים בישראל שסובלים מדי יום ממתקפות החיזבאללה, (כ-70 אלף. י.ע) ו"להם אין  את הפריבילגיה להיות מוטסים מחוץ לישראל".

"שת"פ בריטי עם פשעי מלחמה ישראליים"

בעוד המרואיינים שמייצגים את ישראל נדרשים להשיב לשאלות נוקבות ביותר בעניין לגיטימיות הפגיעה באזרחים, מייצגי הצד השני אינם אנשי חיזבאללה, ועל כן לא מופנית כלפיהם אצבע מאשימה. מול פרשני המזרח התיכון במהדורות החדשות, שקובעים בניסוחים שונים שפעולת ישראל שגויה, הוזמן רק פרשן אסטרטגי אחד, דוקטור שרון שדה, כדי להסביר בבי.בי.סי את העמדה הישראלית.

המערכה על דעת הציבור

בבריטניה לא מסתכמת באמירות בלבד, אלא מתפשטת לרחובות. 'ארגון הסולידאריות עם פלשתין' מארגן בימים אלה, בשיתוף ארגונים מוסלמיים אחרים, הפגנה ארצית  שתתקיים בשבת בלב לונדון נגד ישראל והמדיניות הבריטית. כרזות בנוסח "הפסיקו את ההתקפה הישראלית על עזה ולבנון", "הפסיקו את שיתוף הפעולה הבריטי עם פשעי המלחמה של ישראל" יונפו, ונציגי ארגונים לבנונים הוזמנו לנאום.

באתר האינטרנט של הארגון "עצרו את המלחמה" מופיעה קריאה דחופה להגיע להפגין נגד  ה"פשעים" של ישראל על זכויות האדם. לאחר שהם מונים את רשימת הנפגעים והפגיעות בלבנון, הם תוהים "מי הם הטרוריסטים"?

מנגד, לא מדווח בתקשורת על עצרות סולידריות עם ישראל שהתקיימו השבוע בוולס ובברמינגהם. למרות קיומם של כ-2,000 ארגונים בעלי צביון יהודי, הפגנות ראווה יהודיות באנגליה הם מחזה נדיר. עם זאת, מקווים בצד הפרו-ישראלי לגרוף הצלחה בעצרת הסולידריות המתוכננת ליום ראשון הקרוב, בה ינאם הרב הראשי בבריטניה, הרב יונתן זאקס. העצרת אורגנה על ידי ארגון הגג היהודי בבריטניה.

 

"לבער את סכנת החיים"

הקרב על דעת הקהל בבריטניה גלש גם לעולם הדתי. ב"טיימס" הלונדוני פורסם גינוי של הארכיבישוף מקאנטברי, ד"ר רואן ווילאמס, ל"תרומתה של ישראל למעגל הרשע של התקפה ותגובה". הארכיבישוף, הנושא בסמכות הדתית הגבוהה ביותר באנגליה, ביקר גם את החיזבאללה על גרימת "סבל קולקטיבי" לאנשים משני צדי הגבול.

רבי גלוק, מייסד הפורום המוסלמי-יהודי בבריטניה, אמר: "לאורך השנים ננקטו צעדים אמיצים  על ידי ממשלת ישראל, בניסיון ליצור אקלים שיאפשר  להשכין שלום עם לבנון".  גלוק אמנם מציין כי "יהיו שיכנו אותם פזיזים", אך מדגיש כי "מאז נסיגת צה"ל מלבנון , הם נהגו איפוק מול אינספור התקפות  ופלישות של חיזבאללה במשך שנים, מול  הסירוב המתמשך של ממשלת לבנון  להמטיר ולפרק את  כוחות הטרור, למרות החלטה 1559 של האו"ם".

גלוק אף מספק הסבר לפרוץ המערכה הנוכחית. "הסיכון העקבי של אזרחי ישראל דחף את הממשלה לבער את סכנת החיים והסכנה הגופנית שעולה מהחיזבאללה". לדבריו, "זו חובה בסיסית של כל ממשלה לאזרחיה".

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


− 6 = אחד

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com