יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> ה"מאבק" האקולוגי של ארה"ב

ה"מאבק" האקולוגי של ארה"ב

ה"מאבק" האקולוגי של ארה"ב ארה"ב מתנגדת לפעולות בנושא איכות הסביבה שגרמניה הציעה לקראת ועידת הג'י-8 בחודש יוני התחממות ביחסי ארה"ב והמדינות המתועשות. האמריקנים דחו את הטיוטה בנושא איכות הסביבה שגרמניה הגישה למדינות שישתתפו בוועידת הג'י-8 בחודש יוני. אתר האינטרנט של ה-BBC מדווח היום על מסמך שהודלף ולפיו ארה"ב היא המדינה היחידה שמתנגדת להסכם שיחייב את המדינות לנקוט באמצעים חריפים בנוגע ...

ה"מאבק" האקולוגי של ארה"ב

ארה"ב מתנגדת לפעולות בנושא איכות הסביבה שגרמניה הציעה לקראת ועידת הג'י-8 בחודש יוני

התחממות ביחסי ארה"ב והמדינות המתועשות. האמריקנים דחו את הטיוטה בנושא איכות הסביבה שגרמניה הגישה למדינות שישתתפו בוועידת הג'י-8 בחודש יוני. אתר האינטרנט של ה-BBC מדווח היום על מסמך שהודלף ולפיו ארה"ב היא המדינה היחידה שמתנגדת להסכם שיחייב את המדינות לנקוט באמצעים חריפים בנוגע לפליטת גז.

גרמניה, נשיאת האיחוד האירופי התורנית, תארח את הוועידה שתיפתח ב-5 ליוני ובכוונתה לנצל את המעמד ולהחריף את האמצעים הננקטים בעולם בסוגיית פליטת הגז. לקראת הוועידה הגישה גרמניה למדינות המשתתפות מסמך ובו בקשה להשיג את הסכמתן ללוח זמנים לפעולות שיביאו להפחתה משמעותית של פליטת הגז.

אולם ממסמך אמריקני שהודלף, עולה כי ארה"ב מביעה "התנגדות יסודית" להצעה הגרמנית. על המסמך שהודלף, הודפסו ההערות האמריקניות בדיו אדום, כשמנהל המשא ומתן מטעם האמריקנים מביע את דאגתו על כך שנושאים שהועלו בעבר טרם טופלו.

השינויים שהכניסו האמריקאים לטיוטה משנים את משמעות הדברים ומפחיתים באופן משמעותי את הוודאות של ההצהרות הנוגעות לשינויי האקלים. "לארה"ב עדיין יש השגות רציניות ויסודיות  ביחס לטיוטה של ההצהרה", נכתב על המסמך. "הטיפול בשינויי אקלים מתנגש עם העמדה הכללית שלנו, ויש דברים שפשוט לא נוכו להסכים עליהם".

בהערות נכתב גם כי ארה"ב ניסתה "לצעוד בלחש". האמריקנים הבהירו כי יש גבול למרחק שהם יכולים ללכת לפני שיביעו את"'ההתנגדות היסודית לעמדה הגרמנית".

"העמדה האמריקנית היא 'פושעת'"

הדלפת המסמך שופכת אור על המאבק המתקיים בין המדינות, בנושא שינויי האקלים. קאנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל , מעוניינת לנצל את הנשיאות הגרמנית באיחוד ולהבטיח הסכמים בנושא שינויי האקלים.

בין שאר הסעיפים שגרמניה מנסה להשיג: הסכם להאט את ההתחממות הממוצעת במהלך המאה לשתי מעלות צלזיוס; עד שנת

2050, קיצוץ של 50% בפליטת הגזים מתחת לרמה שהיתה ב-1990 ועלייה של 20% בהתייעלות האנרגיה עד שנת 2020.

מנהל גרין פיס, ג'ון סאובן, כינה את העמדה האמריקנית "פושעת" ואמר כי "הממשל האמריקאי מתעלם באופן ברור מהקונצנזוס המדעי העולמי ומהדאגה ההולכת וגוברת בתוך ארה"ב ביחס לשינויי האקלים".

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


ארבע + = 8

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com