יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "היתה פגישה, לא הרעלה"

"היתה פגישה, לא הרעלה"

"היתה פגישה, לא הרעלה" עוזר מטעם נבזלין אישר שאיל- ההון נועד עם הסוכן הרוסי לשעבר ליטוויננקו, אך לא קשור להרעלתו סיפור מותו של סוכן הק-ג-ב לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו, לא מפסיק להסעיר את העולם: אחרי שברוסיה ניסו להציג את הקשר למיליארדר הישראלי, ליאוניד נבזלין, הבוקר חושף ה"פייננשל טיימס" חידוש מעניין נוסף: ליטוויננקו הגיע לארץ שלושה שבועות לפני הרעלתו ונפגש עם נבזלין בתל-אביב. עוזר ...

"היתה פגישה, לא הרעלה"

עוזר מטעם נבזלין אישר שאיל- ההון נועד עם הסוכן הרוסי לשעבר ליטוויננקו, אך לא קשור להרעלתו

סיפור מותו של סוכן הק-ג-ב לשעבר, אלכסנדר ליטוויננקו, לא מפסיק להסעיר את העולם: אחרי שברוסיה ניסו להציג את הקשר למיליארדר הישראלי, ליאוניד נבזלין, הבוקר חושף ה"פייננשל טיימס" חידוש מעניין נוסף: ליטוויננקו הגיע לארץ שלושה שבועות לפני הרעלתו ונפגש עם נבזלין בתל-אביב.

עוזר מטעמו של איל ההון, מבעליה של חברת הנפט יוקוס לשעבר, אישר כי ליטווינקו נפגש עם נבזלין בתל-אביב, שבועות לפני שהוא נפטר. עוד דווח כי בפגישה מסר ליטווינקו מסמכים הקשורים להעברת חברת הנפט לשעבר יוקוס לקרמלין. "ליטווינקו הגיע לישראל ביוזמתו", הוא אמר. "כששמענו על מותו הטראגי, העברנו את המסמכים האלה למשרד המשפטים הישראלי ולשגרירות בריטניה בתל-אביב".

המיליארדר הרוסי לשעבר המשיך אתמול לדחות בזלזול את ההאשמות נגדו שהגיעו מרוסיה, לפיהן הוא זה שהזמין את חיסולו של אלכסנדר ליטוויננקו באמצעות הרעלה רדיואקטיבית, ואמר כי הוא משתף פעולה עם הרשויות הבריטיות שחוקרות בלונדון את אירוע הרצח.

"הרוסים מפחדים ממה שנבזלין יגיד בארה"ב"

עוזר מטעמו של נבזלין אמר כי ההאשמות הן דפוס התנהגותי של רוסיה ביחס לאילי-ההון של חברת הנפט לשעבר. "מעולם לא קרה שלאוניד הגיע לארה"ב מבלי שיועלו חשדות או האשמות חדשות נגדו", אמר. "הוא קיבל ויזה לארה"ב לעשר שנים כאזרח ישראלי, והרשויות בארה"ב יערכו בדיקה מלאה על כל ההאשמות נגדו". כמו כן הוא הכחיש את הדיווח הרוסי, לפיו עוכב נבזלין בשדה התעופה בניו-ארק עם הגעתו לארה"ב ב-24 בדצמבר.

עוד הוסיף העוזר

כי ההאשמות הרוסיות החדשות נגד נבזלין הן ניסיון להעכיר את המים סביב חקירת ליטוויננקו, והגיעו בעת בה נעצרו שותפים נוספים בחברת הנפט לשעבר, מיכאיל חודרוקובסקי ופלטון ליבדיב, והוגשו נגדם כתבי אישום חדשים בטענה להלבנת כספים.

כמו כן אמר העוזר כי נקבעו לנבזלין פגישות עם אנשי מפתח בארה"ב, כולל אנשי קונגרס ובכירים במשרדי הממשלה האמריקנים. "הרוסים מפחדים ממה שנבזלין עשוי להגיד בארה"ב", הוא הסביר.

 

הרוסים דורשים: הסגרה

ביום רביעי פרסם משרד התובע הרוסי כי גורמי החקירה במדינה חושדים כי נבזלין מעורב במותו של סוכן הק-ג-ב לשעבר ליטוויננקו, שהלך לעולמו בבית חולים בלונדון ב-23 בנובמבר מחשיפה לחומר הרדיואקטיבי פולוניום 200.

הצהרה זו של משרד התובע הרוסי מקשרת את האישומים האחרונים לאישום אחר בגין רצח שהוצא נגד נבזלין, שבעקבותיו ביקשו הרשויות הרוסיות את הסגרתו, אך נענו בשלילה. ב-2004 הוציא בית המשפט ברוסיה צו מעצר נגד נבזלין, בחשד שארגן חוזה לרציחות וניסיון להתנקשויות של מטרות שונות, בהם מתחרים של חברת הנפט יוקוס.

יורי שמידט, עורך דינו של חודרוקובסקי, ביטל את האישומים, והגדיר אותם "אבסורדיים". "משרד התובע כללי רוצה להאשים את נבזלין ולהדליק כל מיני רגשות", הוא אמר. "אני לא אהיה מופתע אם יימשכו ההאשמות המפלצתיות הללו".

נבזלין, השוהה כעת בביקור בארה"ב, נמלט  לישראל בשנת 2003 כדי להמשיך ולנהל את ענייני חברת הנפט הרוסית יוקוס כמנכ"ל. מיכאיל חודורוקובסקי הואשם בהונאה והעלמת מס, שהובילו למאסרו.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


× 2 = עשר

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com