יום שלישי , 23 אפריל 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> הישראלי שיסייע לחינוך בעולם

הישראלי שיסייע לחינוך בעולם

הישראלי שיסייע לחינוך בעולם ג'אד ח'יר, סטודנט דרוזי בטכניון, פיתח עם קבוצת צעירים מהעולם פרויקט מיוחד לפתרון בעיות חינוך. כעת הם הוזמנו להציג את הרעיון בכנס מיוחד האיחוד האירופי יקיים מחר בבריסל ועידה מיוחדת במטרה למצוא דרכים למגר הבעיות בחינוך העולמי. אחד המשתתפים יהיה ג'אד ח'יר, סטודנט דרוזי מהטכניון, שהוזמן באופן אישי על ידי שר האוצר הבריטי, גורדון בראון. הכנס, ...

הישראלי שיסייע לחינוך בעולם

ג'אד ח'יר, סטודנט דרוזי בטכניון, פיתח עם קבוצת צעירים מהעולם פרויקט מיוחד לפתרון בעיות חינוך. כעת הם הוזמנו להציג את הרעיון בכנס מיוחד

האיחוד האירופי יקיים מחר בבריסל ועידה מיוחדת במטרה למצוא דרכים למגר הבעיות בחינוך העולמי. אחד המשתתפים יהיה ג'אד ח'יר, סטודנט דרוזי מהטכניון, שהוזמן באופן אישי על ידי שר האוצר הבריטי, גורדון בראון.

הכנס, שנערך בשיתוף עם הבנק העולמי וממשלת בריטניה, נועד לבחון את הדרכים ליישום ההתחייבות שקיבל האו"ם בשנת 2000, ובראשה מציאת מענה לכל צרכי החינוך של ילדים, נוער ומבוגרים בעולם עד לשנת 2015. בכנס ישתתפו שרים ויזמים מהאיחוד האירופי, נציגים מהמדינות המתפתחות, מארגונים בינלאומיים וארגונים אזרחים ונציגים מהסקטור הפרטי.

שר האוצר הבריטי, גורדון בראון, הזמין לכינוס קבוצה של שישה צעירים מרחבי העולם שפיתחו פרויקט שמציע פתרונות כלכליים שבעזרתם ניתן להאיץ את השגת היעדים. בים ששת הצעירים, שמגיעים מקוריאה הדרומית, אוסטרליה, מצרים, מאוריציוס ושווייץ, נמצא גם ג'אד ח'יר מישראל.

ח'יר, בן 22, הוא בנם הבכור של עורך דין ועובדת סוציאלית מכפר יאסיף שליד עכו. הוא סטודנט שנה שלישית לרפואה בטכניון במסלול העתודאי. כמו כן הוא עוסק בחינוך, ב"מרכז לחינוך הומניסטי" בקיבוץ לוחמי הגטאות, אליו הגיע כשהיה תלמיד תיכון כחניך והיום הוא מדריך ומנחה קבוצות.

דגש על "איכות החינוך"

בשיחה עם nrg מעריב סיפר ח'יר כי לפני בינואר האחרון הוא הוזמן על ידי המועצה הבריטית ברמת גן להשתתף בכינוס בינלאומי שהופק על ידי המועצה הבריטית בלונדון. 60 המשתתפים בכינוס התחלקו לקבוצות של שישה, כאשר על כל קבוצה היה לפתח רעיון שיעזור להשיג את מטרות האום ביחס לחינוך. שם הכיר ח'יר את חמשת חבריו לפרויקט.

ח'יר הסביר כי מה שמייחד את הפרויקט הוא העובדה שהוא מפעיל רשת של צעירים ממקומות שונים בעולם שמכירים את מה שקורה בשטח, שבאים מהשטח ולא יושבים במגדל השן. "לכולנו יש קשרים במגזרים בהם אנו פועלים ואנו מכירים את השטח. אנחנו מהווים רשת של אנשים בכל

העולם", אמר.

ח'יר גם ציין כי הפרויקט שם דגש עם "איכות החינוך. "אנו מעוניינים להכשיר מורים שתהיה להם יותר מוטיבציה, שהם יהיו מיומנים בתחומים שלהם, שתהיינה תשתיות לחינוך ולא יהיו כיתות בהם לומדים כ-70 תלמידים בכיתה, לפתח את נושאי הלימוד עצמם ולפתח שיטות ללמידה פעילה ולא סבילה אצל הסטודנטים".

הפרויקט נבחר להיות מוצג בפורום הכלכלי העולמי בדאבוס והוגדר שם "כפוטנציאל לכוח לשינוי פוליטי וחברתי". מאז הקבוצה עסוקה בקידום פיתוח הפרויקט ובהפיכת הרעיון ליישומי. בדאבוס פגש בראון את חברי הקבוצה וכך נולדה ההזמנה לכנס הנוכחי.

 

דרוש נדבן לקידום הפרויקט

לאחר שהפרויקט יוצג, מקווה חאד שהתורמים מהמגזר הפרטי יראו בו פתרון בר-יישום ממשי וכי "יימצא תורם מהסקטור הפרטי שבעזרתו יוכלו לגרום לשינוי מהיר,  כמו זה שביל גייטס גרם כשהחליט לתרום למלחמה באיידס וקידם את העניין". חברי הקבוצה אף הוזמנו להיפגש היום עם המיליארדר ג'ורג' סורוס והם מקווים לשכנע אותו שיתמוך בפרויקט.

"אנו סבורים שהסקטור הפרטי יכול להאיץ את השגת המטרות בנושא החינוך", אמר ח'יר. "אם יימצא תורם גדול אחד או נדבן אחד מהקהל שם, נוכל להפעיל את הפרויקט".

ח'יר הבהיר כי אין בכוונת חברי הקבוצה להחליף את הארגונים הבלתי ממשלתיים הפעילים כיום, שמראים מגמה חיובית לשינוי, אלא רוצים לחזק אותם ולהאיץ את קצב ההתקדמות שלהם לעבר המטרה של שנת 2015.

כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬

 

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


+ 2 = תשע

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com