יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> "החמאס צריך להחליט"

"החמאס צריך להחליט"

"החמאס צריך להחליט" טוני בלייר התייחס היום לביקורו של אולמרט בממלכה ואמר כי הפתרון היחיד הוא שתי מדינות ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, מתכונן לביקורו של אולמרט ומפציר בחמאס להחליט אם הם יהיו חלק מפתרון של שתי מדינות לשני עמים. בלייר ייוועד עם אולמרט בתחילת השבוע הבא והוא צפוי לבקש מישראל לחדש את המשא ומתן עם הפלשתינים. בלייר קיים היום ...

"החמאס צריך להחליט"

טוני בלייר התייחס היום לביקורו של אולמרט בממלכה ואמר כי הפתרון היחיד הוא שתי מדינות

ראש הממשלה הבריטי, טוני בלייר, מתכונן לביקורו של אולמרט ומפציר בחמאס להחליט אם הם יהיו חלק מפתרון של שתי מדינות לשני עמים. בלייר ייוועד עם אולמרט בתחילת השבוע הבא והוא צפוי לבקש מישראל לחדש את המשא ומתן עם הפלשתינים.

בלייר קיים היום מסיבת עיתונאים בה הוא התייחס גם לביקורו הצפוי של ראש ממשלת ישראל בממלכה הבריטית. "אני חושב שהמצב במזרח התיכון ברור מאוד, וברור גם מה שצריך להיות – ישראל מתקיימת בביטחון לצדה של מדינה פלשתינית עצמאית", אמר בלייר. "השאלה שעולה לגבי החמאס היא האם הם רוצים להיות חלק מזה או לא? הרי הם יודעים שלא ייתכן שישראל תעלם מהמפה", הדגיש ראש הממשלה הבריטי.

בלייר הוסיף: "אנו נתמוך בכל פלשתיני ששואף למדינה עצמאית שתומכת בפתרון של שתי מדינות.
אבל אי אפשר להגיע לפתרון של שתי מדינות אם צד אחד רוצה לבטל אחת המדינות". ראש הממשלה הבריטי ציין כי אם כולם יקבלו את הרעיון של שתי מדינות, יהיה אפשר להתקדם ולהגיע לתוצאות במהירות. "אני אשוחח על כך עם ראש ממשלת ישראל, דיברתי על כך גם עם בוש ואני אופטימי".

השבוע נפגש אולמרט עם הנציב העליון של מדיניות החוץ והביטחון באיחוד האירופי, חוויאר סולאנה. לפני הפגישה ציינו גורמים מדיניים כי אולמרט צפוי להדגיש בפגישה את התנגדותה של ישראל להעברת כספים עבור תשלום משכורות לפקידי הרשות הפלשתינית.

הפגישה הייתה מעין הקדמה לשיחותיו של אולמרט עם ראש ממשלת בריטניה, טוני בלייר ונשיא צרפת, ז'אק שיראק, במהלך ביקור בלונדון ופריז המתוכנן לשבוע הבא. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי בפגישה עלו הנושאים המדיניים השוטפים, בראשם הסוגיה הפלשתינית. אולמרט עדכן את סולאנה לגבי פגישתו עם מוברק "שהיתה טובה ומוצלחת". בלשכת אולמרט מדגישים כי הפגישה היום היא "פגישה שגרתית", שמתקיימת אחת לחודש-חודשיים. הגורמים הדגישו כי ראש הממשלה לא העביר דרך סולאנה מסרים ליו"ר הרשות הפלשתינית.

סבב פגישות באזור

ראש הממשלה, אהוד אולמרט, נועד היום בעמאן עם עבדאללה מלך ירדן. בתום הפגישה, נשאו השניים הצהרות בפני כלי התקשורת. "היחסים עם ירדן הם אסטרטגיים, וישראל תעשה ככל שביכולתה כדי לחזק אותם", הבהיר אולמרט. עוד ציין ראש הממשלה הישראלי בהודעתו, כי ישראל "מחוייבת למפת הדרכים".

"הגבול עם ירדן הוא גבול של שלום", ציין אולמרט, "והיא ממלאת תפקיד חשוב בשמירה על יציבות האיזור. המלך

הוא שותף אמיתי לשלום באיזור זה".

בפגישה, שהתקיימה במעונו הרשמי של המלך בעמאן, נידונו בעיקר עניינים כלכלים ואינטרסים משותפים לירדן ולישראל. השניים עסקו בנושא הגבול באזור עקבה ובשדה ובשדה התעופה שם, וסיכמו על הקמת צוות שיקדם את הנושא בראשותו של מנכ"ל משרד רה"מ רענן דינור. בסיומה של הפגישה הזמין אולמרט את המלך עבדאללה לביקור בארץ לאחר שיקיים פגישה עם יו"ר הרשות, אבו מאזן.

ביום ראשון נפגש ראש הממשלה עם נשיא מצרים, חוסני מובארק, בשארם א-שייח' והציג בפניו את תוכנית ההתכנסות. עם זאת, במסיבת העיתונאים המשותפת שקיימו השניים בתום המפגש לא הזכיר אולמרט את התוכנית אף לא במילה אחת. גם מובארק מיעט להתייחס לתכנית ההתכנסות בדבריו מול התקשורת, והדגיש כי העדיפות הראשונה היא שישראל והפלשתינים יישבו לשולחן המשא ומתן.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


6 + = שתיים עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com