יום שישי , 29 מרץ 2024
Home >> ארכיון כתבות מעריב >> החל משפט פיגועי ה-21.7

החל משפט פיגועי ה-21.7

החל משפט פיגועי ה-21.7 תחת אבטחה כבדה החל משפטם של 6 בריטים הנאשמים בתכנון ניסיונות הפיגוע בלונדון ב-2005 בבית משפט בלונדון החל היום תחת אבטחה כבדה משפטם של ששת הנאשמים בתכנון פיגועים במערכת התחבורה הציבורית בבירה הבריטית ב-21 ביולי 2005, בדיוק שבועיים לאחר שמתקפת טרור דומה גבתה את חייהם של 52 בני אדם. שישה בריטים מוסלמים – איברהים מוקטאר סעיד, בן 28, מאנפו אסיידו ...

החל משפט פיגועי ה-21.7

תחת אבטחה כבדה החל משפטם של 6 בריטים הנאשמים בתכנון ניסיונות הפיגוע בלונדון ב-2005

בבית משפט בלונדון החל היום תחת אבטחה כבדה משפטם של ששת הנאשמים בתכנון פיגועים במערכת התחבורה הציבורית בבירה הבריטית ב-21 ביולי 2005, בדיוק שבועיים לאחר שמתקפת טרור דומה גבתה את חייהם של 52 בני אדם.

שישה בריטים מוסלמים – איברהים מוקטאר סעיד, בן 28, מאנפו אסיידו בן 33, חוסין עוסמן בן 28, יאסין עומאר בן 26, ראמזי מוחמד בן 25 ועדל יחיא בן 24 – מואשמים בכוונה ובתכנון לרצח ותכנון לביצוע פיגועים. השישה מכחישים את כל ההאשמות נגדם.

הניסיון לבצע את מתקפת הטרור בלונדון התרחש בשעות הצהריים של יום חמישי 21 ביולי 2005. לונדון, כמו כל בריטניה, ניסתה להתאושש מפיגועי ההתאבדות שהתרחשו בדיוק שבועיים לפני כן בשלוש רכבות תחתית ובאוטובוס וגרמו למותם של 52 איש ולפציעת מאות. בשחזור כמעט מדויק התרחשו באותו יום פיצוצים בשלוש רכבות ובאוטובוס, אך הפעם למרבה המזל המטענים לא התפוצצו לגמרי ולא גרמו לנפגעים.

בתוך ימים אחדים נעצרו ששת החשודים. אחד מהם, חוסיין עוסמן, הצליח להימלט לאיטליה, אך נעצר והוסגר לרשויות החוק בבריטניה. נאשם אחר, עדל יחיא, שהיה מעורב בתכנון הפיגועים, נמלט מבריטניה מחופש לאישה כשישה שבועות לפני המתקפה, אך נעצר.

הכוננות בלונדון ב-21 ביולי 2005. צילום ארכיון

הכוננות בלונדון ב-21 ביולי 2005. צילום ארכיון אי-פי
המשפט צפוי להימשך 4 חודשים

המשפט מתנהל בבית המשפט וולוויץ' קראון המבוצר ליד בית הכלא בלמארש בלונדון. הדיונים צפויים להימשך כארבעה חודשים, כאשר התביעה תציג את הראיות במשך 8-6 שבועות.

ביום שישי, לאחר שנבחרו המושבעים למשפט והושבעו, פנה אליהם השופט אדריאן פולפורד והנחה אותם לנהל את ההכרעה ללא דעות מוקדמות ומבלי שרגשות שהשפיעו על הציבור ינחו אותם.

"באופן

מובן, הציבור היה מבוהל, מפוחד ומודאג מהאפשרויות שהתקפות טרור מתרחשות בבית, אבל תתבקשו להגיע להכרעת פסק הדין במקרה הזה רק על בסיס העדויות שיישמעו בבית המשפט הזה ולא שום דבר אחר", אמר.

בתהליך הבחירה נשאלו המושבעים על ידי השופט אם הם מחזיקים ב"דעות פוליטיות או דתיות" שעשויות להשפיע על שיקול דעתם במקרה.

 

‫כתבות במעריב נרג… בעת היותה הכתבת בלונדון של מעריב נרג'.‬‬

תגובות

תגובות

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*


8 + = חמש עשרה

WP2FB Auto Publish Powered By : XYZScripts.com